9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Q:

Bijdrager
    Connie

Beamer aan Powerbook voor DVD

Het lukt ons niet om de ‘spanning’ (twee beeldschermen) van de Powerbook zo in te stellen dat ook een DVD via de beamer kan worden afgespeeld. Bij mirroring wordt het scherm van de Powerbook zwart (te weinig geheugen of te weinig snelheid?) en wordt het wel via de beamer afgespeeld, maar uiteraard met ook daar zichtbare ingrepen op het regelpaneel. Omdat dat niet de bedoeling is schakelen we mirroring dus uit. De DVD-speler is, anders dan bijvoorbeeld iPhoto niet (met de muis) naar het beeld van de beamer te schuiven. Wel het regelpaneel. Maar dan is alles precies verkeerd om: regelpaneel op beamer en film op het beeldscherm van de Powerbook. Wie weet hoe dit op te lossen (dus om te draaien is) en of het manco om niet gelijktijdig film op powerbook en beamer te spelen is een gevolg is van tekorten in geheugen en/of snelheid (G4/500Mhz/256MB)?

Con

Bijdrager
    ElectricCat

Je werkt met OS 9 geloof ik?

Heb je trouwens geprobeerd om de resolutie van het scherm te veranderen in het regelpaneel? Daar wil het nog wel eens aan liggen.

Bijdrager
    Connie

Ik werk in OS X (10.2) en heb ook andere (lagere) resoluties geprobeerd (of is er een speciale waarmee het gegarandeerd moet lukken?).

Bijdrager
    ElectricCat

Nee sorry Connie, dan weet ik het ook niet.

Bijdrager
    Tjerker

probeer eens 640×480… offu anders 800×600 TV res= 720×576

Bijdrager
    TEZ

Ik vraag me af of de DVD-player zowiezo twee beeldschermen ondersteund, ik heb hier ooit ook wel een probleempje mee gehad, dat die niet over twee 17″ wilde spelen.

Je zou wel een externe video-adapter (b.v. Trust TeleViewer… jaja pc-*&^%, maar ’t werkt;-) aan je huidige output kunnen hangen die het signaal zelf omzet naar meerdere outputs – composiet, s-vhs – allemaal 100% analoog en dus goed te happen voor een beamer. – succes!

Bijdrager
    antje

En via een S-kabel dan? Bij mij werkt dat prima zo.
    beeldreso op 1280×1024.
    Inderdaad, bij instellingen op “Mirror”.
    Sowieso: Eerst de beamer opstarten, dan pas de tv en/of monitor en/of macje.
    hmmm. wel lastig.

Antje

Bijdrager
    antje

trouwens: ik weet natuurlijk niet hoe nieuw jullie beamer is: Maar ik heb er net eentje gekocht. (speciaal om dvd mee af te draaien via pc of dvd speler) moet mijn beamer wel instellen dat ie hem vanuit “pc” leest. En niet via de video, dvdspeler of wat dan ook. Misschien heb je ook zo’n soort instelling???!!!

Nou, sterkte er mee.
    Antje de P.

ps: ik ben jarig vandaag! Hoera!!!!!!!!

Bijdrager
    cabbie

gefeliciteerd antje.

ik heb laatst een tv aangesloten op mijn PB via een s-video kabel. Kon alleen de DVD zien op de TV. PB scherm was zwart.
    in eerste instantie dacht ik dat dat zou komen doordat het een PAL (europese) DVD was, en de TV was NTSC (Amerikaans). Daar lijkt dus nu niet waar te zijn.

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.