6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:
    Bijdrager
    bram91

Beachflag ontwerpen in InDesign

Hoi,

Ik ben bezig om een vlag te ontwerpen voor een beachflag.
    Nou heb ik wel ervaring met het ontwerpen van rechthoekige ontwerpen, maar niet met ontwerpen met deze verschillende vormen.
    Nu moet hier tekst op komen, maar aangezien de beachflag verschillende vormen heeft, weet ik niet hoe ik dit het beste kan doen in InDesign.

Weet iemand of hier een truucje voor is? Dat het makkelijk te zien is op welk gedeelte je wel tekst en op welk gedeelte je geen tekst kunt plaatsen?

Het gaat om onderstaande beachflags:

Alvast bedankt!

Bijdrager
    Dr. Maddox

Zo zou ik het doen:
    Je begint met een vierkant stramien (je kan niet anders) en in het stramien zelf (bovenste pagina’s in je pagina tabblad) plaats je de hulplijnen voor jezelf om overzichtelijk te kunnen werken. Ik zou bijvoorbeeld de contour van de vlag in een dunne grijze lijn plaatsen.

Vervolgens maak je alles op in een nieuwe pagina waar je stramien te zien is. Als laatst verwijder je de hulplijnen uit het stramien en vervang je deze voor technische snij/hulplijnen waar de drukker en het atelier mee uit de voeten kan. Dit moet je natuurlijk wel even overleggen. Voor de zekerheid kan je twee bestanden aanleveren: 1 een preview als voorbeeld en 2 het definitieve werkbestand.

Bijdrager
    bram91

Oke, duidelijk! Bedankt, dat ga ik proberen!

Bijdrager
    Pivni Pes

Wellicht een stomme vraag, maar waarom in InDesign?
    Is Illustrator daar niet geschikter voor?

Bijdrager
    henk345

Je kunt in ieder geval hier snel een voorbeeld maken door logo te uploaden. Om alvast beetje een idee te krijgen van hoe je beachvlag ontwerp eruit gaat zien:
    http://www.amstelbeachflags.nl/bestellen.html

Kan ook zonder te bestellen. Zie rechts onderin.

Gr en succes
    Hendrik

Bijdrager
    MouseMighty

“wij van WC Eend…” ?? Topic is al bijna jaar oud, goedemorgen Hendrik……

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.