4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Q:
    Bijdrager
    avanti

BDMV naar Apple TV4K om af te kunnen spelen geeft error

Ik heb een vraag, ik heb een blu-ray disc en wil graag de film bekijken op mijn Apple TV 4K via InfusePro 6. Infuse kan BDMV bestanden afspelen (heb daar goede ervaringen mee) en heb op mijn NAS een map aangemaakt en de bestanden die op de Bluray disc staan, gekopieerd naar die map. Maar Infuse geeft aan dat kan deze film niet afspelen. In tegenstelling tot andere BDMV bestanden. Nu weet ik dat je kan converteren naar bijv MKV bestanden maar dat wil ik bewust niet omdat ik de extra’s die op de Blu-ray staan plus dat ik de kwaliteit van het bronbestand wil houden.

Heeft iemand hier ervaring mee? Wat doe ik fout? Moet ik, voordat de bestanden op de NAS staan eerst nog bewerkt worden? Dus, kan niet letterlijk de bronbestanden kopiëren naar NAS om af te kunnen spelen?

Bijdrager
    Kwadraatje

Al in de fireCore community rondgekeken?

Bijdrager
    avanti

Ja, daar ook al rond gevraagd…

Bijdrager
    computer space

Hoe overkom je de encryptiesleutels? MakeMKV ontsleutelt 1080p, maar niet 4K, zal dus bij andere ripsoftware wellicht zelfde verhaal zijn.

Overigens neemt MakeMKV alle bonusfilms ook mee, maar geen games e.d. Ik vind het wel prettig zo’n disc ontdaan van alle java-meuk. En het is de originele stream MP4 en DTS-MA of Dolby True HD, er vind geen hercompressie plaats en je hebt dus de volledige kwaliteit. Let wel op dat MakeMKV standaard ook een lage-kwaliteits audiostream maakt, maar dat kun je uitvinken, DTS-MA en Dolby THD streams zijn al backward compatible met oude DD en DTS hardware.

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.