9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Q:
    Bijdrager
    bonestaak

bdmv branden (toast?)

Ik heb een blu ray brander maar natuurlijk is die sata en dat gaat niet intern in mijn mac pro, dus heb ik de brander aan een firewire interface gehangen ik heb het apparaat al ruim een jaar maar tot op heden nog geen BD s gebrand alleen heel af en toe dvds dus het apparaat wordt wel gevonden (Toast want MAC OS zelf vind hem niet) Echter in Toast bdmv gekozen, kies de juiste branden (de LG) en dan…. plof eruit met een foutmelding.

Waar kan dit aan liggen?

(overignens een hele sinecure om een hd film te maken, allereerst kan je nergens een hd ts mee afspelen, ook niet in mpegstreamclip alleen met tsusermixgui of zoiets kan een .ts direct naar bdmv omzetten, editen kan dus ook niet)

Hoe kan je dan ook nog eens een bdmv afspelen? dus net alsof het een speler is?

Bijdrager
    shanna61

Van de week zat ik aan de waterkant met een vishengel en de vissen beten niet (waar kan dit aan liggen)

Dit is ongeveer dezelfde vage vraag die boven gesteld wordt.

A – Wat voor foutmelding?
    B – Waar maak je je de blu-ray map mee aan?

Mogelijkheid? Probeer als je FCP hebt eens via de compressor een blu-ray schijf te branden.
    Ik heb zelf ook een Blu-ray brander van LG een externe en bij mij gaat het verder prima.

Wil je wat meer mogelijkheden dan dien je premiere aan te schaffen want hier zit encore bij.

Trouwens wat betreft het antwoord op mjn vraag was….. er zat geen haakje met aas aan aan de lijn.

Bijdrager
    bonestaak

Nou eerlijk gezegd kreeg ik de eerste keer een foutmelding, die heb ik hier ook geplaatst maar die is weggehaald (was zeker te lang)
    Ik heb nu opnieuw Toast geinstalleerd en nu krijg ik weer een foutmelding bij 2 stuks bd’s nadat ik van external de LG naar binnen heb verhuist, ik heb dus een sata kabel naar de kooi in de mac getrokken dit omdat Apple dus nog steeds moeilijk doet over extern branden.

The drive reported an error
    Sense key = blank check
    sense code = 0x02
    no seek complete

En natuurlijk moet je weer helemaal opnieuw starten om de schijf eruit te kunnen halen want ook de eject toets en de melding verwijder van mac os die verschijnt omdat er een “nieuwe schijf is geplaatst” werkt niet.

even expres een double layer erin gestopt in plaats van een BD om te kijken of de brander niet stuk is (en dat terwijl ik misschien maar een keer per jaar iets brand) en de double layer doet het wel (ps de bdmv map was ongeveer 7 gb dus dat paste op een double layer. Uiteraard heb je hier niets aan maar was even om te checken of de brander niet stuk is.

Ik wilde FCP niet gebruiken omdat ik nu ca 4 minuten nodig heb voor het converteren en bij FCP wel 5 uur. Zolang zit ik niet eens achter de computer.

Bijdrager
    bonestaak

Nu heb ik het via final cut geprobeerd, render ALL gedaan, 5 uur verder, ik zie nergens een bestand staan en wat nog erger is ik kan ook geen share doen? dus dit schiet niet op hij geeft nu opnieuw aan unrendered!

Bijdrager
    Anillusion

File > Export > Quicktime Movie…
    Setting: Apple ProRes 422 1920×1080 25p 48kHz
    Include: Audio and Video
    Markers: Chapter Markers
    vink bij Recompress All frames
    vink bij Make Movie Self-Contained

Save
    Na renderen FCP sluiten, Compressor openen
    Indien het template menu niet zichtbaar wordt: File > New Batch from Template
    Create Blu-ray
    Voeg de net geëxporteerde video toe als bronbestand
    Gebruik de Inspector window om je Job Action aan te passen zodat je Blu-ray brander wordt gebruikt en welke menu template je gebruikt.
    Druk op submit en kies je cluster als je die hebt aangemaakt of this computer.
    Wacht tot renderen klaar is
    Stop een lege Blu-ray in je brander
    Wacht terwijl de Blu-ray brand
    Klaar

En ja, dit duurt lang.

Bijdrager
    bonestaak

Enig idee hoe lang? Ik heb het even geprobeerd, zag ergens een lange tijdlijn staat met iets van 8 uur of zo.

Vreemd, ik heb een mac pro met dual processor, wat moeten pc mensen dan wel niet, die zouden een heel etmaal bezig zijn. Dat kan ik mij niet voorstellen. Ergens gaat er dus iets fout. Ik heb van de week nog even het TS bestand naar .mov over laten zetten met iskysoft media converter en dat duurde ca 3 uur.

Begrijp ik nog steeds niet waarom tsmuxergui van de .ts file in 4 minuten een bdmv kan maken (overigens is deze maar ca 7 gb het originele ts (hd) bestand 7,78 gb en als ik het .mov bestand (van 7 gb) naar Roxio over breng naar blu ray dan wordt aangegevan 12 gb maar is na een half uur pas 2 procent gerendered.
    Mov in compressor dus 8 uur? en TSMUXERGUI direct van .ts naar bdmv nog geen 4 minuten????

Alleen jammer dat zodra ik een bdmv map in toast stop dat ik na ca 4 minuten een sense foutmelding krijg (of er is wat met de brander.

Bijdrager
    Anillusion

Het probleem met FCP is op dit moment dat het totaal niet geoptimaliseerd is voor multicore processors. Bovendien is het een 32bits programma, dus kun je niet meer dan 4GB RAM gebruiken. Alles ziet er naar uit dat dit in 1 klap wordt verholpen door de volledig herschreven versie die Final Cut Studio 4 ons gaat brengen dit jaar.

Tot die tijd is het roeien met de riemen die we hebben.

Het enige wat je multicore kunt gebruiken bij Final Cut Studio is compressor. Maar standaard staan maar 2 cores (instances) actief, dus bekijk dit goed in je system preferences bij Qmaster.

Ik ken TSMuxergui niet, maar aangezien er mux in de naam zit, verwacht ik dat ie ook alleen muxt, oftewel hij kopieert de audio en video in een andere container. Dan ben je dus niks opnieuw aan het coderen en tuurlijk kost het dan maar een paar minuten.

Bijdrager
    bonestaak

Ik heb net geprobeerd om dan die file maar in compressor te renderen, echter ik zie staan waiting, heel simpele vraag, hoe start ik deze job dan?

Bijdrager
    bonestaak

nou dat doet dus niets, dus volgens het ken stone principe aan de gang gegaan, final cut pro en dan share > export, staat nu 40 minuten alleen maar calculating, dus dat werkt ook niet.

Waar kan ik een duidelijke nederlandse (of op nederlandse norm) gebaseerde handleiding vinden.

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.