5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Q:

Bijdrager
    vanhaze

Battle of the “Share Bare” !!!!!

Ik heb ze zo’n beetje allemaal geprobeerd.
    Maar ik ben heel benieuwd wat jullie van al die peer-peer file sharing programma’s vinden onder osx.

Criteria:

1. Aantal zoek- hits.
    2. Download snelheid
    3. Gebruiksvriendelijkheid
    4. Zoeksnelheid
    5. Geslaagde complete downloads
    6. Verscheidenheid aan zoek content (dus bv.: audio/video/pics/apps)

Zomaar een aantal puntjes die volgens mij wel van belang zijn voor het “slagen” van een peer-peer client.

De volgende clients zijn mij bekend voor OSX:

1. LIMEWIRE
    2. HOTLINE
    3. CARRACHO
    4. AQUISITION
    5. XNAP
    6. NEO
    7. DIRECT CONNECT -X
    8. DRUMBEAT
    9. KDX
    10. ISWIPE
    11. FROGBLAST
    12. PITBULL

Wellicht ben ik er nog wat vergeten.
    Ik ben heel benieuwd hoe jullie deze programma’s ervaren !
    Misschien een cijfer geven ?

Wellicht kunnen we dan zometeen na genoeg reacties een soort top 5 samenstellen van de best werkende peer-peer clients voor OSX.

Bedankt alvast voor jullie reacties:)

Bijdrager
    Gijs

LIMEWIRE wordt steeds sneller, nu ook in het Nederlands, goede resultaten, veel mogelijkheden. Wordt beschuldigd van spyware. Krijgt van mij een 8.
    CARRACHO is vrij ingewikkeld om te doorgronden. Veel sites beperken de toegang of aantal downloads. Een 6.
    AQUISITION was aanvankelijk erg veelbelovend. OS X native, redelijke resultaten. Maar beperkte mogelijkheden. De laatste tijd krijg ik nauwelijks resultaten. Een 6.
    XNAP ziet er te druk uit, weinig succesvolle downloads. Een 5.
    NEO zogenaamde Kazaa-client. Moet even moeite doen om te kunnen beginnen. Downloads zijn erg snel, maar aanbod is beperkt, geen of nauwelijks Nederlands matreriaal. Een 7.
    ISWIPE heb ik niet aan de gang kunnen krijgen. Een 4.

De andere ken ik niet of heb ik nooit geprobeerd.

Bijdrager
    Aqua1

Ik ken alleen Limewire, soms werkt het wel, soms niet.
    Gijs, ik begrijp het niet: een Kazaa client zou toch een enorme bulk data moeten vinden ? Op winddoos is dat dacht ik nog steeds HET programma voor dit soort zaken.

Bijdrager
    ckuijjer

Neo is niet een echte Kazaa client. Waar het programma Kazaa een connectie maakt met servers van het bedrijf Kazaa voor bijvoorbeeld een zoekopdracht kan Neo dit niet doen, het protocol is namelijk gesloten en maakt gebruik van encryptie.

Wat Neo doet is een lijst met IP adressen langs gaan en bekijken of op een van die IP adressen een Kazaa client draait. Bij het zoeken loopt hij deze gevonden Kazaa clients af, er is minder content aangezien het op deze manier niet echt mogelijk is heel veel Kazaa clients af te lopen. Een fijne optie van Neo is overigens dat er een lijst van gevonden Kazaa clients bijgeleverd wordt en dat deze erg snelle verbindingen hebben.

Zelf gebruik ik mldonkey, in combinatie met cocodonkey, een client voor het edonkey netwerk. Moeilijk werkend te krijgen, maar een goede bron voor grotere bestanden als films, programma’s, en volledige albums

Bijdrager
    Castor

Het is idd geen echte Kazaa client. Ik vind het een snertsysteem. 4

Limewire is wisselend, maar is vaak genoeg succesvol en eenvoudig. 7-8

Carracho – Mooi vervolg op Hotline (ook niet mis) Hierboven werd de moeilijkheid van het vinden van access al genoemd. Dat is het nadeel, het is een geek/hacker-subcultuur programma. Je moet er echt induiken en het bijhouden, anders kom je nergens aan. Maar dan is alles er ook, nog voor de release data. Toen ik nog Grafisch ontwerpen studeerde en geen poen had voor mijn software, had dit zin, vandaag de dag is mijn tijd te duur en is de legale manier goedkoper. Daarnaast voelt het ook nog eens beter; noem me een idealist. 7

KDX – Up and coming… lijkt wel erg op Hotline/Carracho. 7

iSwipe -goed voor muziek, maar heeft nukken. 6

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.