12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Q:
    Bijdrager
    Nielskorte

Battery life iOS 5 zéér slecht

Hallo,
    Sinds iOS 5 heeft (bijna)iedereen last van een slechte batterijduur, maar is het normaal dat mijn iPhone 4 van nog geen 5 maanden oud maar 5,5 uur meegaat?

Bedankt!

Bijdrager
    SunKeeper

Nee, maar wat doe je er precies mee?

Als ik een beetje heftige game speel kan ik hem helemaal leeg maken vanaf 100% binnen 2 uur. Als ik er 2 minuten per dag op kijk, haal ik meer dan dan een week. Dus dat kan nogal verschillend zijn, en dat ligt aan je gebruik.

Bijdrager
    Nielskorte

5,5 uur is wat men iPhone zecht bij instellingen en dan nog 2,5 uur stand-by

Bijdrager
    www.project-euh.com
    Nielskorte op 29 januari 2012

5,5 uur is wat men iPhone zecht bij instellingen en dan nog 2,5 uur stand-by

Waar zie je dit precies staan in je instellingen?

Bijdrager
    MacBeer2

Neem eens een kijkje bij de ‘instellingen’ en dan naar ‘lokatievoorzieningen’. Hier scrol je helemaal naar beneden tot je bij ‘systeem’ bent. Tik hierop en zet ‘Tijdzone instellen’ uit.
    Als het goed is zie je naast het schuifje een paars pijltje staan. Dit pijltje geeft aan dat de iPhone op dat moment contact zoekt met een navigatiesateliet.
    Door een bug in iOS5 blijft de iPhone steeds contact zoeken met een satelliet om een plaatsbepaling te doen zodat hij de tijdzone automatisch kan instellen. Da’s overbodig wanneer je toch in Nederland blijft. Dit alsmaar contact zoeken met een satelliet kost ook veel energie. Probeer dit maar eens en je zal zien dat je iPhone langer meegaat.

Bijdrager
    Nielskorte

Je kan dat zien bij instellingen> algemeen> gebruik en ik had de locatie opvragen al uit gezet zonder resultaat:(

Bijdrager
    KarelWillem

Nee. Dat kan je niet.:lol:

Dat is precies wat het zegt; ‘gebruik’.
    Je had dus bijv. 5,5 uur je iPhone gebruikt na de laatste keer volledig laden.

Daar staat niet dat je je iPhone nog 5,5 uur kan gebruiken.

Bijdrager
    SunKeeper

Als je het natuurlijk zo gaat interpreteren….

\”Tijd sinds volledig opladen\” staat er toch echt boven.

Bijdrager
    KarelWillem

Dat zeg ik;
    Gebruik(t) ja.
    Niet de tijd die nog te gaan is.:lol:

Gebruik: De tijd dat iPhone in gebruik is sinds deze voor het laatst volledig is opgeladen. De telefoon is in gebruik als je een telefoongesprek voert, e-mailt, naar muziek luistert, op het internet surft, tekstberichten verstuurt of ontvangt, of als bepaalde achtergrondtaken worden uitgevoerd, bijvoorbeeld wanneer je e-mail automatisch wordt opgehaald.
    Standby: De tijd dat iPhone is ingeschakeld sinds deze voor het laatst volledig is opgeladen, inclusief de tijd dat de telefoon in de sluimerstand heeft gestaan.

http://www.apple.com/nl/batteries/iphone.html

Bijdrager
    Nielskorte

Hebben jullie ook een batterij duur van 5/6 uur?

Bijdrager
    SunKeeper

SPAM-ALERT

Wil je het niet begrijpen, of begrijp je het echt niet? In het tweede geval moet je je iPhone maar verkopen.

Bijdrager
    KarelWillem

Weet je wat zo mooi is?
    Hoe verder op dag, hoe langer ik met mijn iPhone kan doen.

Vanochtend was het maar 4 uur, en nu wel 7 uur.

Tenminste, dat staat onder ‘Gebruik’ op mijn iPhone.

:lol:

Snik, ik geef het op…

12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.