17 berichten aan het bekijken - 1 tot 17 (van in totaal 17)
  • Q:
    Bijdrager
    sytrusze

Batterijstatus op lockscreen?

Hey allemaal,

Beetje vervelend dat ik de iPhone altijd eerst moet unlocken. Tegenwoordig moet je ook nog swipen vanwege de notch…”zoveel” onnodige stappen om alleen mn batterijstatus te zien.

Soms lig ik in bed en pak ik mijn telefoon en wil ik gewoon ff snel zien hoeveel batterij ik nog heb. Iemand een oplossing?

Bijdrager
    GoeieDag

Huh? De batterijstatus staat toch altijd rechtsboven? Ook op het lockscreen.

Als je een percentage aanduiding bedoelt: dan moet je idd even van rechtsboven naar beneden swipen, ook in het lockscreen. ‘Zoveel’ stappen?!

Bijdrager
    KarelWillem

In voorkeuren kan je instellen of je Batterijpercentage wilt zien.

En dat zie je dan op je lockscreen ook (rechts bovenin).

Daar hoef je niet voor te swipen of te unlocken.

Bijdrager
    GoeieDag

KW, ik weet niet precies waar het verschil zit per iDevice, maar op een iPhone met een notch zie je pas een percentage als je swipt; zowel op een lockscreen als een normaal scherm. Er zit dan ook geen instelling in voor percentage aan/uit.

Bijdrager
    KarelWillem

Lekker logisch wel weer inderdaad.

Op letterlijk elke telefoon heb je die keus, maar Apple moet natuurlijk weer het verschil maken. .;)

Op een SE 2 mag je nog wel genieten van die voorkeursbehandeling blijkt.

On iPhone SE (2nd generation), iPhone 8 or earlier, iPad, and iPod touch (7th generation), you can see the battery percentage in the status bar.

https://support.apple.com/nl-nl/HT201102

• Deze reactie is gewijzigd 2 weken, 2 dagen geleden door KarelWillem.
    Bijdrager
    sytrusze

Was er niet van bewust dat je ook kon swipen op de lockscreen..😅

Desalniettemin, zou ik het toch fijner vinden dat de batt % gewoon op de lockscreen zelf staat samen met de tijd en datum.

Bijdrager
    sytrusze

<p class=”cite”>KarelWillem op 14 november 2020 om 10:53</p>
    Lekker logisch wel weer inderdaad.

Op letterlijk elke telefoon heb je die keus, maar Apple moet natuurlijk weer het verschil maken. .;)

Op een SE 2 mag je nog wel genieten van die voorkeursbehandeling blijkt.

On iPhone SE (2nd generation), iPhone 8 or earlier, iPad, and iPod touch (7th generation), you can see the battery percentage in the status bar.

https://support.apple.com/nl-nl/HT201102

Dit komt door de “notch”. Alle iPhones met een notch beschikken niet meer over deze optie helaas.

Bijdrager
    KarelWillem

Ja, die notch had natuurlijk al vanaf 11 gewoon weer weg moeten zijn.

Dat krijg je ervan. .:)

Sleutelbeheerder
    Night

Misschien een idee voor een nieuwe app? Vink aan wat je bovenaan je homescreen wil hebben en wat niet… 🙂

Moderator
    Pete.Z

De gouden tip, als het symbool van batterijtje rechtsboven vol is, is je batterij vol. Bij half vol half vol, en bij leeg zie je hem niet meer. Geen dank.

Wil je echt een percentage, swipe.

Bijdrager
    KarelWillem

Night op 14 november 2020 om 15:13
    Misschien een idee voor een nieuwe app? Vink aan wat je bovenaan je homescreen wil hebben en wat niet… 🙂

Ja, wishfull thinking. Het is geen Android he?

Dat laat Apple helaas niet toe.

• Deze reactie is gewijzigd 2 weken, 2 dagen geleden door KarelWillem.
    Bijdrager
    sytrusze

<p class=”cite”>KarelWillem op 14 november 2020 om 16:36</p>

Night op 14 november 2020 om 15:13

Ja, wishfull thinking. Het is geen Android he?

Dat laat Apple helaas niet toe.

Very true, helaas:(

Bijdrager
    sytrusze

<p class=”cite”>Pete.Z op 14 november 2020 om 16:14</p>
    De gouden tip, als het symbool van batterijtje rechtsboven vol is, is je batterij vol. Bij half vol half vol, en bij leeg zie je hem niet meer. Geen dank.

Wil je echt een percentage, swipe.

Wow, openbaring der eeuwen! Bedankt! Maar het is dus niet zo dat wanneer het batterijtje helemaal vol is, dat de batterij 25% is he?

Bijdrager
    Kwadraatje

Je kunt ook de Battery widget op het lockscreen zetten (unlock iPhone en swipe naar rechts, klik op wijzig). In de App Store kun je een Date&Time widget ophalen: daarmee heb je dan ook een klok op je lockscreen. Dan heb je beide met één swipe in beeld.

Bijdrager
    GoeieDag

Heb je een Mac? Ga daarmee niet naar Big Sur, want daar is het percentage ook verdwenen uit de menubalk en in het uitrolmenu gezet…

Sleutelbeheerder
    Night

Ook op laptops? Niet handig …

Bijdrager
    GoeieDag

Klopt. Maar het is toch wel in te stellen, zie ik nu.

Niet bij Systeemvoorkeuren>Batterij, waar het voorheen stond, logischerwijs, maar bij het ‘nieuwe’ Dock en menubalk>linkerkolom Batterij>Toon percentage.

17 berichten aan het bekijken - 1 tot 17 (van in totaal 17)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.