7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:
    Bijdrager
    martijn_

Batterijpercentage iPhone

Sinds een korte tijd valt het mij op dat het batterijpercentage van mijn iPhone drastisch zakt. Als ik hem ’s nachts niet gebruik verbruikt ie maximaal twee procent. Vanochtend verbruikt ie in een kwartier bijna 10 procent. Alleen whatsapp en Facebook gebruikt.

Wat ik al heb gedaan:
    – Herstel via iTunes
    – Opnieuw opstarten

Is dit probleem bekend? En heeft er iemand een oplossing?

Alvast bedankt!

(iPhone 5 met laatste software)

Bijdrager
    Floris

Ik heb géén idee. Ik heb echter ook veel last van dit probleem, maar niet met de iPhone 5. Ik heb de 4 en de 5S. De 4 gebruik ik voornamelijk voor school, maar die gaat binnen een uur al “knock out”. Bij de 5S is dit niet zo, het zal aan de hardware liggen.

Bijdrager
    Wankei

Data roaming: uit
    3G netwerk: uit
    Locatievoorzieningen: uit
    Bluetooth: uit
    Openstaande toepassingen : (twee keer kort op de ronde knop en wegschuiven) : weg
    Alleen nog telefoon en wifi blijft open en vervolgens à la carte zoals je het nodig hebt..

Je doet er dan daaaagen mee met je geheugen…

Groeten,
    Jo

Bijdrager
    Targaryen

Volgens mij heeft dat vooral te maken met de Facebook app. Die verbruikt ongewild enorm veel batterij en data. Hij zoekt namelijk om de zoveel tijd naar updates zodat hij ze kan pushen naar je telefoon. Ik heb die app nu al een half jaar van mijn iPhone gebonjourd en gebruik intussen de mobiele site die ik gelinkt heb naar mijn eerste scherm. Nadeel? Het is iets trager in gebruik. Voordeel? Geen batterijdrainages meer!

Bijdrager
    Niels

Probeer een herstel via iTunes, allereerst een dag zonder terugzetten van je reservekopie of apps. Mocht je batterij dan ‘schoon’ nog steeds snel leeglopen, dan zou ik even contact opnemen met Apple Care, zij kunnen een diagnose op afstand voor je doen en je batterij uitlezen (een tip: zorg dat de batterij <40% is als je ze belt, bij mij werd ook pas een fout uitgelezen toen de accu deels ontladen was, terwijl deze ook in de hogere percentages leegvloog).

Bijdrager
    Irich

Na update naar IOS7.0.4 ging ik met de batterijduur van mijn Iphone4 van tussen de 15-20 uur naar 4-5 uur. Alle tips gevolgd zoals reset, locatie, verversen op achtergrond, verminder beweging ect. maar helaas…Uiteindelijk nieuwe batterij geplaatst, helaas hetzelfde…
    Met hulp van de helpdesk ondanks geen garantie meer toch een servicegesprek gehad na een zeer uitgebreide chatwisseling waarbij de chat op een gegeven moment gewoon geblokkeerd werd. Hierna telefonische aanvraag gedaan en na een locale backup die niet meer werkte, gelukkig nog in Icloud een backup van de vorige dag.Via reset in Itunes is de standbytijd nu weer zoals vanouds, rond de 20 uur. Wel bij het terugzetten van de backup al mijn contacten 3x in mijn lijst…nog ff zoeken hoe ik dat weer kan fixen.

Bijdrager
    iStefanovic

Ho ho, niet zo drastisch allemaal!
    Ik heb eergisteren zo’n zelfde topic geopend, ik heb het antwoord.

Laat je batterij helemaal leeg lopen en laadt de tel een halve dag tot een dag niet op.
    Laadt de tel vervolgens weer 100% op.

Et voìla.

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.