9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Q:

Bijdrager
    Rasheed187

Batterijen van de toekomst

Dit wilde ik even met jullie delen, de batterijen van de toekomst, check http://www.ulbi.com/index.asp
    Let vooral op het formaat, lengte maar 5cm, breedte 9cm en diepte 5mm. En het weegt maar 80 gram. (Kan varieren per batterij) Net een PC Card dus. Zie je het al voor je? Je steekt misschien 2 of 3 van deze batterijen in je laptop en dan kan je langer dan een dag draadloos werken, dus ook in het vliegtuig.
    Ze heten trouwens Lithium Polymer batterijen (worden al gebruikt in PDA’s) en zijn natuurlijk recharable.

Bijdrager
    Jan-Willem
    ”Rasheed187″

en zijn natuurlijk recharable.

en heel duur????

Bijdrager
    Rasheed187

Daarom zijn het ook toekomstige batterijen, zijn nu nog te duur, maar op den duur zullen ze langzamerhand de lithium ion batterijen gaan vervangen. Kan niet wachten om ze in m’n handen te krijgen. Laptops zullen nog lichter worden, want ze wegen zo’n 3 tot 4 keer minder.
    14 en 15 inch laptops zullen waarschijnlijk 2 kg of minder wegen met wel 2 of 3 batterijen aan boord.

Bijdrager
    MacAttack

dus weegt de 12″ Powerbook dan nog maar 0,1kg?

Bijdrager
    Rasheed187

Ik denk eerder aan 1 tot 1,5 KG.
    De nieuwe Sony Vaio Z1 14 inch weegt trouwens nu al 2 KG. Lichter dan de Powerbook 12 inch:lol:

Bijdrager
    MacAttack

idd welgeteld 0,01 kg lichter dan de 12″ powerbook. :?

Bijdrager
    Gatekeeper

In mijn Nokia telefoon zat al een Lithium Polymeer batterij. Was het eerste wat stukging… Wilde niet meer opladen… Maar weer teruggevallen op good-old Lithium-Ion…

Beware of the future… :(

Bijdrager
    Rasheed187

Wil best geloven dat Lithium Polymer nog niet perfect is, maar ze hebben nog een aantal jaren om eraan te werken. Ik praat dus over gebruik in laptops, het klopt dat ze al worden gebruikt in mobiele telefoons en PDA’s. Voornaamste voordelen zijn het gewicht en formaat, dacht ook ergens gelezen te hebben dat ze 5/8 uur stroom kunnen leveren, maar weet niet meer waar.

Je hebt natuurlijk ook nog de fuel cell batterijen (werken op methanol) maar ik ben daar nogal sceptisch over, Toshiba heeft al een werkend prototype ontwikkeld, maar het weegt maar liefst 800 gram.

Bijdrager
    Rasheed187

Volgens de laatste berichten gaat het waarschijnlijk toch nog 5 tot 6 jaar duren voordat Lithium Polymer de eerste keuze van laptop fabrikanten wordt. Dus zo’n vaart loopt het helaas niet.:(
    Maar de laptops worden desondanks steeds lichter, dat is nogal een troost.
    De Samsung X10 weegt nu al 1.8kg en is daarmee de lichtste 14 inch ter wereld. Nadeel: de batterij houdt het maar 2 uur vol.

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.