22 berichten aan het bekijken - 1 tot 22 (van in totaal 22)
  • Q:
    Bijdrager
    MacAanZee

Batterijen Bluetooth Muis heel snel op

Waarom gaan de batterijen van de wireless Bluetooth muis, nieuwe geleverd bij mijn nieuwe iMac G5 vier maanden geleden, zo snel op? De batterijen van het wireless Bluetooth keyboard gaan al vier maanden mee, maar de batterijen van de muis zijn al binnen twee weken op. Dat is wel erg snel en ik werk echt niet de hele dag op de computer. Kijkend bij de systeemvoorkeuren – waar je kunt zien hoe vol de batterijen zijn – zie ik dat als er nog twee van de vijf balkjes vol zijn – er al een waarschuwing komt: batterijen bijna leeg – en vlak daarna stopt ‘ie ook echt. Ik heb verschillende soorten batterijen geprobeerd – ook oplaadbare. Maar die zijn soms al na ruim een week weer leeg.
    JAMMER overigens dat Apple geen oplaaddock heeft voor de wireless muis, zoals bij veel PC muizen. Dat zou veel makkelijker zijn. Laad ‘ie ’s nachts gewoon op.

Bijdrager
    iSander

Ik vind dat het dus ook schandalig snel leeg is. Mijn bluetooth muis is ook al na 3 weken plat. En ik zet met die schakelaar ze zelfs als ik ff naar toilet ga. Eerst dacht ik hééé das goed gevonden zo gaat ie veel langer mee. Niet dus!

Bijdrager
    error

Ik heb gewoon vier oplaadbare Duracell batterijen in de rolatie. Om de twee/drie weken even vervangen. Geen probleem.

Bijdrager
    computer space

In die optische muizen zitten behoorlijk felle lampjes. Toetsenbord geeft daarentegen geen licht. Vandaar. Mijn Wacom muis is ook draadloos, en ook batterijloos. Maar goed die gebruik ik weer niet vanwege de pen :P

Bijdrager
    MacAanZee

Is twee, drie weken niet erg kort – in vergelijking tot nu al vier maanden met zefelde batterijen voor mijn wireless Apple keyboard?

Bijdrager
    Pathe

Vreemd,

de batterijen van mijn bluetooth muis gaan al 3 maanden mee en ik zet hem niet eens uit.

gr

Theo

Bijdrager
    iAgree

Dito en ook ik zet m nooit uit, ze gaan wel korter mee dan mijn keyboard batterijen maar das logisch.

Bijdrager
    iSander

Ik heb een keyboard op batterijen dat al sinds deze zomer meegaat hoor. En die muis (tegelijk aangekocht) die zijn batterijen zijn plat na een maand.

Bijdrager
    Orson

Bij mij net hetzelfde, de batterijen van de muis moet ik om de 3 weken ook vervangen. Dat in tegenstelling tot die van mijn toetsenbord die nog nooit vervangen zijn sinds ik mijn iMac heb (Februari).

Bijdrager
    MacAanZee

Het is dus blijkbaar bij iedereen zo dat batterijen tussen twee en vier weken leeg zijn. Ik vind dat wel kort. Lastig is ook dat na het verwisselen de muis niet altijd meteen weer contact heeft met de computer. Vaak moet ik dan herstarten en de muis ingedrukt houden. (Advies helpdesk Macsupport). Dat is toch lastig! Het is toch een hoop ongemak met dier wireless muis.

@ Pathe: wat voor batterijen gebruik jij en hoe gebruik je je muis en computer. Hoe kan het dat bij jou de batterijen 3x zo lang meegaan?

Bijdrager
    Toon.B

Apple heeft z’n best gedaan om de eigen Bluetooth mouse zo te ontwikkelen dat ‘ie zo weinig mogelijk stroom verbruikt…

De eenknops Apple BT mouse doet er dan ook een aantal maanden over om de batterijen te legen…

De andere fabrikanten (o.a. MacAlly en MacMice) zijn niet zo bezig geweest met het energeiverbruik…

Hun tweeknops scroll-muizen trekken zelfs de zwaarste kwaliteit penlite batterijen in ongeveer een maand leeg…

(…en dan is bovendien voor Maccers de keuze beperkt, omdat de meeste Bluetooth PC-muizen officieel niet bruikbaar zijn onder MacOSX…)

Succes !!
    Toon.B

Bijdrager
    Roland53

Ik heb geen ‘kloon’ muizen: originele Apple muis en keyboard: allebei wireless. Sinds januari de batterijen van het keyboard nog niet vervangen (ook geen melding gekregen dat dat nodig zou zijn trouwens) en die van mijn muis al drie keer… Dure grap: Duracel batterijen, 4 stuks 7,79€…

Bijdrager
    iAgree

Misschien eens foto toestel accu’s proberen die zijn wel duur maar ik vermoed dat die vele malen langer mee gaan dan gewone oplaadbare batterijen, als je in een foto toestel een setje gewone batterijen doet dan doe ik daar met mijn toetsel hoogstens 20 a 25 minuten mee en met die accu’s echt uren das nogal een verschil lijkt me.

Bijdrager
    Van Cot
    ”Toon.B”

Apple heeft z’n best gedaan om de eigen Bluetooth mouse zo te ontwikkelen dat ‘ie zo weinig mogelijk stroom verbruikt…

en dan zijn ze na 3 weken plat?

laat me niet lachen, microsoft maakt prima draadloze optische muizen (geen bluetooth, maar dat maakt geen verschil in stroomverbruik) die 6 maand met een setje alkaline AA batterijen doen. En dit is geen reclame maar werkelijkheid.

Het enige dat ik hieruit kan opmaken is dat apple een mooie muis gemaakt heeft, met een optiche sensor erin, dat dan draadloos is, maar meer ook niet. Het uiterlijk was volgens mij hoofdzaak bij de ontwikkeling hiervan.

Het uiterlijk van de microsoft is dan weer vele minder, maar er steekt vele meer technologie in.

Bijdrager
    microtje
    ”Van
    ”Toon.B”

en dan zijn ze na 3 weken plat?

laat me niet lachen, microsoft maakt prima draadloze optische muizen (geen bluetooth, maar dat maakt geen verschil in stroomverbruik) die 6 maand met een setje alkaline AA batterijen doen. En dit is geen reclame maar werkelijkheid.

ik wil je er wel eventjes op wijzen dat de bluetooth wel degelijk méér stroom verbruikt dan een normale optische muis :wink:

ik werk met oplaadbare baterijen van GP (je kent ze wel die oranje met groene) ik heb er van 1300 mAh , en die gaan een dikke 3 weken mee (zet hem nooit uit) en dat vind ik best goed…als je een setje van 4 baterijen hebt is dit toch geen enkel probleem om eens een baterijtje te veranderen, of is het echt zo moeillijk om dat ding te openen:mrgreen:

Bijdrager
    kolkavd
    Bijdrager
    kolkavd

De stabiliteit van de blutooth verbinding wordt hiermee verbeterd.

http://www.apple.com/support/downloads/bluetoothfirmwareupdater12.html

Bijdrager
    Petje

Ik ben blij dat dit onderwerp even passeert.
    Ik was van plan om een draadloze muis en toetsenbord te kopen bij mijn imac.
    Maar ik had niet verwacht dat er geen laaddok bij zit.
    Ik vind wel dat apple hier een steekje heeft laten vallen.
    Alles in hun systemen is over het algemeen revolutionair, maar zoiets simpels als een laaddok vergeten ze. Zeker omdat optische muizen veel sneller de batterijen legen dan een toetsenbord dat geen licht produceert.

Bijdrager
    Robert de Groot

De BT muis van Apple gaat nog lang mee, vergeleken met de concurrenten. Niet goed? Koop een muis met snoer. Mijn HEMA-oplaadbare batterijen gaan ong. 2 weken mee, maar ook ik heb 4 batterijen in de rolatie. Dus als ze leeg zijn, meteen vervangen en lege direct opladen. Zo moeilijk is dat toch niet? Muis met Li-On batterij lijkt me wat duur :D

Bijdrager
    MacAanZee

De updates heb ik geinstalleerd. Kijken of dat helpt bij verbreken van de verbinding om sneller weer de verbinding goed te krijgen. De mensen die beweren maanden te doen met hun batterijen, snap ik niet, omdat alle anderen melden dat de batterijen (afhankelijk van merk en soort waarschijnlijk) niet langer meegaan dan twee tot vier weken. Het wordt tijd dat Apple met een oplaaddock komt voor de muis. Een heel simple accessoire dat veel werk en irritatie kan voorkomen!

Bijdrager
    iAgree

Het verschil zal ook in het gebruik zitten lijkt mij , naast de verschillrende batterijen die gebruikt worden.

Bijdrager
    MacAanZee

Ja, maar een verschil tussen twee of drie weken en drie maanden is onmogelijk. In het laatste geval zou je bijna nooit je computer moeten gebruiken – of het klepje vaak dicht hebben staan.
    Lijkt me niet logisch.

22 berichten aan het bekijken - 1 tot 22 (van in totaal 22)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.