5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Q:
    Bijdrager
    shaartje

Batterijduur met SSD Macbook Pro

Ik heb mijn harde schijf vervangen door een SSD, Crucial MX200. Werkt perfect, alleen naar mijn idee gaat mijn batterij heel veel sneller leeg. Klopt dit of ligt het aan mij? Iemand ervaring? Bedankt!

Bijdrager
    SunKeeper

Welke MacBook Pro is het, hoe oud, en wat is de huidige status van de batterij?

Status van de batterij zie je met Battery Health of met coconutBattery.

Meer info kun je ook vinden in Programma’s > Hulpprogramma’s > Activiteitenweergave. Kies bovenaan de tab Energie.

Kijk ook niet naar de verwachtte resterende tijd die wordt aangegeven, beter kun je op de klok kijken als je de stekker eruit trekt en dan vervolgens bijhouden hoeveel tijd er verstreken is zodra de batterij wat leger raakt.

Bijdrager
    e.abrahamse

Het energiegebruik was voor mij de aanleiding om voor de Samsung 850 EVO te gaan. Heb het gevoel dat de batterijtijd is toegenomen.

Bijdrager
    ronizz

Ik heb hetzelfde probleem: vorige week mn HDD vervangen met een Samsung 850 EVO, ook mijn RAM geupgrade naar 16GB. Sindsdien slurpt de accu echt snel leeg. Iemand een idee hoe dit komt?

Macbook Pro 13″ (eind 2011)
    2.4 Intel Core i5
    16GB DDR3 1333MHz

Bijdrager
    SunKeeper

Wat is verantwoordelijk voor het meeste energieverbruik?

Kijk in Programma’s > Hulpprogramma’s > Activiteitenweergave > Energie (bovenaan)

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.