10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Q:

Bijdrager
    MFaiq

batterijduur MBPr late 2013

hallo,

Sinds ik dit macbook heb gekocht ondervindt ik problemen met de batterijduur. Mij werd vertelt dat ik er ongeveer 9 a 10 uur mee zou kunnen halen(1 van de redenen dat ik hem gekocht heb), maar ik haal er maar 5 a 6 uur mee. Ik gebruik geen zware programma’s maar alleen maar surfen en soms een filmpje kijken, verslagen maken enz… Ik heb op verschillende forums gekeken en gezocht maar ik heb nog geen oplossing gevonden. Ik las ergens dat een smc reset misschien zou helpen, dat uitgevoerd maar er is niks verandert. Ik heb een macbook pro retina late 2013 met 2.4 ghz i5/8gb ram/ 256gb ssd. Heeft iemand misschien een soortgelijke probleem en heeft hiervoor een oplossing?

alvast bedankt.

Bijdrager
    Niels

Allereerst, kijk even naar je spelling…

5-6 uur is normaal als je WiFi aan hebt staan, webbrowst en video’s kijkt (al dan niet via streaming).

Wil je de maximale accuduur halen, dan moet je:
    – WiFi en Bluetooth alleen aanzetten wanneer je deze gebruikt
    – je schermhelderheid zo laag mogelijk zetten
    – niet streamen via internet, dit zuigt je batterij leeg
    – dedicated graphics (indien aanwezig, dit is een grafische kaart van nvidia) uitzetten en alleen de integrated graphics (Intel Iris) gebruiken

Bijdrager
    Janjans

Je zou een van de tests die vaak gedaan worden om het batterijgebruik van een computer kunnen herhalen met die van jou. In verschillende reviews wordt vaak omschreven wat ze precies gedaan hebben, bijvoorbeeld een film afspelen in een loop met 70% schermhelderheid en 50% geluid, en daarbij de bevindingen. Even zoeken op internet, vind je vanzelf wel iets.

En anders zou ik ‘m asap terugbrengen en Apple het uit laten zoeken.

Bijdrager
    MoNdO GeNeRaToR

Het hangt er maar vanaf wat je doet. Als je de hele tijd YouTube-filmpjes (flash dus) kijkt, dan haalt ie die 9 uur nooit.

Wat NielsDam zegt ivm met die dedicated videokaart van Nvidea kan ook kloppen. Je hebt een hoop onnozele Apps die je dedicated kaart aanspreken en je batterijduur daarmee halveren.

Bijdrager
    Link

mijn ervaring is dat als je de apple apps gebruikt de mb het knap lang volhoudt. ga je even surfen, filmpjes e.d. dan loopt het level sneller terug.
    die van mij zegt nu bij 11% nog 1:30 uur resterend, na een paar uur werken.

Bijdrager
    Rickje

Het gaat waarsch om de MBPR 13″ van 1529 euro.
    Intel Iris Graphics dus

Bijdrager
    MFaiq

Bedankt voor jullie reactie. Het is niet zo dat ik urenlang youtube filmpjes zit te bekijken en dat 5 a 6 uur haal ik alleen als ik de scherm op ongeveer 60% helderheid zet. Mijn batterij heeft nog maar 26 laadcycli gehad, dus vrij nieuw. De batterijduur zou toch echt langer moeten zijn met de haspel processor, want ik haalde met mijn mid 2012 macbook pro non-retina ongeveer 5 uur. Dit was een van de balngrijkste reden voor een upgrade omdat ik 3 a 4 uur reis en ik niet de oplader mee wil sjouwen. Zou er iets aan gedaan worden als ik mijn mac terugbreng naar de apple store?

alvast bedankt

Bijdrager
    Mr Macintosh

Ik denk niet dat je Mac kapot is, dus terugbrengen zal niks helpen. Het is gewoon zo.

Bijdrager
    NielsMoes

Ik ben blij dat ik voor de late 2013 air ben gegaan nu ik dit zie.
    Maar met je scherm op 60% en dan nog maar met hakken over de sloot 5-6 uur halen is volgens mij niet de bedoeling…of vreet dat retina scherm zoveel :p? “met de haspel processor”. Als je daadwerkelijk een haspel processor hebt zou je nooit last van een lege accu hebben gehad:lol:
    Nouja ik hoop dat je eruit komt;-)

Bijdrager
    MFaiq

Ik heb toch maar weer een smc reset gedaan en nu merk ik dat de batterij wel langer meegaat.
    Dus mijn advies voor iedereen met hetzelfde probleem raad ik aan om dat maar te proberen.

iedereen bedankt voor jullie reacties

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.