11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Q:
    Bijdrager
    Michael91

Batterijduur mbp 13"

Gisteren ben ik trotse eigenaar geworden van een mbp 13″. De eerste paar uur waren geen probleem om op de bij aanschaf al opgeladen batterij te doen. Na de eerste keer opladen, verteld mijn macbook dat er maar 1:54 uur aan power aanwezig is bij 80%. Inschakelen of uitschakelen van wifi veranderd de tijd niet.

Komt dit omdat de batterij eerst een aantal keer opgeladen en ontladen moet worden? Of moet ik zeker even terug?

Bijdrager
    CedricH

De batterij moet een aantal cycli doorlopen om optimaal te werken, als het blijft duren ga je wel best eens terug.

Bijdrager
    Michael91

Oke thanks:)

Bijdrager
    @Mathijss95

Kan inderdaad een paar dagen duren. Ik ben de eigenaar van een MBPnR 2012 en bij mij duurde het een weekje of twee. Dus zeg zo’n 5 tot 10 laadcycli (0-100 of 40-0 en 60-0 wat samen 1 laadcycli is). Als het over een maand nog is mag je Apple ff bellen maar verwacht ik niet;)

Bijdrager
    jobz

Het heeft ook vooral zin om terug te gaan als de batterij echt snel leeg is.
    Verder http://www.apple.com/batteries

Bijdrager
    Michael91

Inmiddels zijn we anderhalve week verder, en de capaciteit is ondertussen flink aan het fluctueren geweest. Waardes tussen de 5200 mAh en 5599 mAh. Hij staat nu op 5599 mAh, maar de batterij laadt niet verder op dan 98%. Hoe zit dat bij jullie?

Bijdrager
    CedricH

Is die 98% de capaciteit waar je naar kijkt of effectief het percentage in de menubalk van OSX? Normaal zou het percentage in de menubalk wel naar 100% moeten gaan. Je capaciteit zit wel goed: mijn MacBook Pro zit nu op 5386mAh volgens systeeminformatie.

Bijdrager
    Michael91

Ja ik bedoel in de menubalk van OSX, zeer vreemd dus!

Bijdrager
    CedricH

Misschien eens een SMC reset doen?
    http://support.apple.com/kb/HT3964?viewlocale=nl_NL

Bijdrager
    Michael91

Oke, na een SMC reset, en nog een calibratie van de batterij, zijn de cijfers redelijk stabiel. De batt laadt weer op naar 100%, en da maximale laadcapiciteit is op dit moment 96% bij 17 cycles (na 2 weken gebruik). Is dat een normale waarde, of is het zaak dat ik terugga met mijn Macbook om de batterij te laten vervangen?

Bijdrager
    Michael91

Na een 17 tal cyclie te hebben doorlopen, heb ik toch besloten de Macbook door de Media Markt te laten nakijken, zodat er een nieuwe batterij of een vervangend exemplaar kan geregeld worden. Helaas zit ik na de 14 dagen omruilgarantie (18 dagen geleden aangeschaft…), en daar doen ze moeilijk over.
    Overgigens meld media markt dat er niet genoeg kennis in huis is om het probleem te constateren. (staat duidelijk vermeld in de systeemspecificaties…)
    Dus, mijn macbook is nu onderweg naar Apple voor een check, en een eventuele omruiling… later meer :sarcastic:

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.