26 berichten aan het bekijken - 1 tot 26 (van in totaal 26)
  • Q:
    Bijdrager
    lalalala

Batterijduur iPhone 4

Hi,

Net een weekje mn iPhone 4 in bezit, maar vind de batterijduur behoorlijk tegenvallen. Hij houdt t nog geen dag vol, en dan ben ik echt niet constant met mn telefoon in de weer. Heb wel alles aanstaan, push, mailcheck, 3G. Wifi is wel uit.

’s Ochtends rond een uurtje of 10 gaat ie uit de lader, en dan heb ik aan t begin van de avond al een lege iPhone.

Hebben jullie hier ook last van?

Bijdrager
    KarelWillem

Heb je niet per ongeluk iets actiefs in de achtergrond staan?

Navigon of TomTom zijn bijvoorbeeld beroemd wat dat betreft.
    Die trekken je iPhone redelijk snel leeg als ze open blijven staan.

Bijdrager
    Koetjesreep

Deze gaat juist 2 dagen (en een beetje) mee in plaats van de vorige 1 dag.
    Ik denk dat je programma’s laat draaien die batterij slurpen.

Bijdrager
    lalalala

Zal eens op die programma’s gaan letten. Zou t inderdaad best kunnen zijn.

Dan maar Angry Birds elke keer opnieuw opstarten…:-)

Bijdrager
    nebilem

Hoe kan je navigon uitzetten dan?

Bijdrager
    KarelWillem

In je multitask-dockje (2x home-button) houd je de App ingedrukt. Er verschijnt dan een rood minnetje.
    Druk daarop en de App wordt echt afgesloten.

Bijdrager
    nebilem

Toevallig was ik dat net aant doen zonder dat ik wist dat je op die manier alles uitschakelt.
    Bedankt

Bijdrager
    joetoe
    KarelWillem op 02 september 2010

In je multitask-dockje (2x home-button) houd je de App ingedrukt. Er verschijnt dan een rood minnetje.
    Druk daarop en de App wordt echt afgesloten.

nou dan staan er bij mij wel heel veel apps nog op de achtergrond te werken !:sad:
    moet ik die allemaal weg halen ??

Bijdrager
    Thoomas

Nee, vele apps die erin staan, draaien helemaal niet op de achtergrond. Zonder dat je een jailbreak installeert, kan je niet in 1 oogwenk zien wat nog op de achtergrond draait en wat niet.

Bijdrager
    Brimme

ik ben juist erg onder de indruk van de batterij van de iphone 4!
    vele malen beter dan mijn oude 3gs!

Bijdrager
    Trat
    lalalala op 02 september 2010

\’s Ochtends rond een uurtje of 10 gaat ie uit de lader

Dan heeft die van mij er al 3 uur op zitten!;-)

Bijdrager
    Basket Case

HIer ook iemand die juist heel erg tevreden is met de batterij in de iPhone 4. In het normale gebruik is er niet veel veranderd, maar de stand-by tijd is enorm toegenomen. Op de momenten dat je het toestel niet gebruikt en alle toeters en bellen uitzet (wi-fi, bluetooth, 3g en dataverbinding in het algemeen), verbruikt het bijna niets. Volgens mij scheelt het ook nog of je spotlight uitzet. Op deze manier is er na een nacht op het nachkastje maar 1-2% van de accuteller af. Heb een aantal dagen gehad dat ik het toestel ’s ochtends van de lader haalde en door drukte gedurende de dag bijna niet gebruikte op een kort telefoongesprek of twee na en dat het toestel ’s avonds nog altijd op 100% stond.

Buiten de snelheid vind ik dit het grootste pluspunt aan de 4, nog belangrijker dan het scherm (dat wel erg kort erachter op de derde plaats staat:) ).

Bijdrager
    florisappelaar

het zet je spotlight uit dan?

Bijdrager
    Basket Case

Settings -> General -> Spotlight Search

of op de iPad

Settings -> General -> Home -> Search Results

Bijdrager
    hucks

Als je naar de programmas op de achtergrond gaat heb ik er ook veel staan inclusief sms mail telefoon als ik die ook uit de achtergrond apps delete met dat minnetje werken ze dan nog gwn? Dus kan ik dan ng sms en telefoon ontvangen ja he?

Bijdrager
    1234

ik ben er ook behoorlijk gelukkkig mee, hij doet het een stuk langer dan mijn vorige (3G)

Bijdrager
    hucks

heb alle tralalatjes uitgeschakeld en volledig opgelade ga nu is testen hoelang hij mee gaat.(is men derde dag dat ik hem heb)

Bijdrager
    Multimediaknaller

Mijn vrouw doet helaas (gemiddeld) nog geen 3 (+10 uur) dagen met de iPhone 4, en dat terwijl ze hem nauwelijks gebruikt geeft hij toch een gebruik aan van 6 uur en 25 minuten? Haar toestel is verder helemaal basis dus zonder zuigende apps of iets dergelijks.

Zelf red ik het met gemak 5 dagen.

Iemand enig idee?

Bijdrager
    SunKeeper

Niet te moeilijk doen, gooi dat ding gewoon iedere nacht aan de lader.

Niemand last van toch? En in 3-4 uurtjes is ie sowieso weer helemaal vol.

Bijdrager
    Multimediaknaller

Ok, maar voor een iPhone van nog geen 2 maanden oud verdiend dat geen schoonheidsprijs.

En hoe is dat gebruik van 6 uur dan te verklaren, dan lijkt er op de achtergrond toch iets mee te draaien.

Bijdrager
    SunKeeper

Welk ding heeft dan die schoonheidsprijs wel? Je smartwatch?

Geen één telefoon die redelijk gebruikt wordt (als jij er echt vijf dagen mee doet heb je hem zeker alleen in een glazen kastje staan) gaat langer dan een dag mee.
    Alleen de meeste mensen liggen s’nachts te pitten dus je pit er echt niet minder om als die wel of niet aan de lader ligt.

Of ben jij er zo eentje die s’nachts de meterkast uitzet?:lol:

Bijdrager
    Multimediaknaller

Volgens mij lees jij niet alles, of je hebt er simpelweg geen verklaring voor. Dus nogmaals, waar komen die 6 uren gebruik vandaan? En hoe zet je in hemelsnaam een meterkast uit?!?! Of bedoel je de meter in de kast:nerd:

Bijdrager
    KarelWillem

Die 6 uur nog wat is je ‘Gebruik’ toch?

Niet hoelang je iPhone mee gaat op de batterij.

Waar zie je dat staan??

Bijdrager
    Multimediaknaller

Als de batterij bijna leeg is dan zie ik (dit is dan jouw plaatje) hoe lang hij is gebruikt, zoals bellen en sms’n bijvoorbeeld.

De stand-by tijd geeft aan dat hij dus niet is gebruikt, of ben ik nu gek!

Als de batterij volledig is opgeladen dan staan de ‘tellers’ weer op 0

Wij kunnen die 6 uur en 25 minuten niet verklaren, en nee ‘buiten de deur eten’ doet ze niet want wij hebben inzicht in elkaars telefoon rekening dus geheime afspraken maakt ze niet:roll:

Bijdrager
    SunKeeper

Dat menu is op het eerste gezicht verwarrend. De titel ”Stand-by” ook.

De bovenste (”Gebruik”) telt hoelang je scherm heeft aangestaan.
    De onderste telt simpelweg de tijd sinds dat je de stekker eruit trok. (als je scherm aanstaat tellen beide dus door)

Dus niet om en om, zoals jij het geïnterpreteerd hebt. (begrijp ik eruit)

Bijdrager
    KarelWillem
    fruitdruif op 11 november 2013

…De stand-by tijd geeft aan dat hij dus niet is gebruikt, of ben ik nu gek!…

Stand-by geeft aan hoe lang de iPhone al aan staat sinds de laatste keer volledig opladen.

Dat kan ik heel eenvoudig laten zien met het volgende plaatje (want nu 8 uur, 30 minuten):

26 berichten aan het bekijken - 1 tot 26 (van in totaal 26)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.