10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Q:
    Bijdrager
    inawt

Batterij wordt niet altijd opgeladen

Ik heb sinds een tijdje een probleem. Als ik mijn oplader aan de MacBook uit 2007 (400 cycli) aansluit komt er boven in de balk te staan batterij wordt niet opgeladen. In de eerste instantie zou je dan denken dat de batterij kapot is. Soms laadt de batterij echter wel op. De Battery health is nog 71% volgens coconut battery. Ik vind het vreemd dat het zo onvoorspelbaar is of de batterij nou wel of niet gaat opladen als ik hem aansluit.
    Weet misschien iemand hier wat hiervan de oorzaak is?
    Alvast bedankt.
    inawt

Bijdrager
    me.com

Ik zou even langs aan AASP gaan met een technische dienst en daar je batterij even laten testen. Daar kunnen ze je meteen vertellen in wat voor staat de batterij is.

Bijdrager
    Afroman

Ik zou eerst een PRAM reset doen, en anders Piddy lief aankijken of je zijn oplader mag lenen om te testen. Kan ook zomaar aan je oplader liggen.

Bijdrager
    Hansi2124

Wanneer heb je voor het laatst gekalibreerd?

Bijdrager
    inawt

Ik zal het morgen eens allemaal proberen (maar een PRAM reset is toch niet voor hardware). Piddy had het probleem trouwens ook een keer. En hij werkt wel gewoon op alleen netstroom (zonder batterij) dus de oplader is het niet.

Bijdrager
    Afroman

Nee, dan kan je testen of JOUW oplader goed is.

Bijdrager
    inawt

De oplader is goed, want hij werkt wel gewoon op netstroom. Hij laadt alleen niet altijd op als de oplader erin zit.

Kalibreren heb ik trouwens twee weken geleden toevallig gedaan. Maar hiervoor was het probleem er ook al.

Bijdrager
    bluntedboywonder

Een PRAM reset is idd niet logisch. Je moet juist een SMC reset proberen.

Gebruik je wel de juiste oplader, inawt? Als je een 60W power adapter gebruikt voor een 85W batterij zal het niet gaan opladen.

400 Cycli is toch al een behoorlijk aantal. Calibreren is idd een uitstekend idee, maar je zou er toch rekening mee moeten houden dat het langzaam de geest aan het geven is, wat Coconut ook beweert.

Bijdrager
    Vinhelper
    inawt op 24 juni 2010

De oplader is goed, want hij werkt wel gewoon op netstroom.

Kan best, maar dat zegt niets over je oplader. Als die niet genoeg stroom geeft, doet je computer het prima, maar zal je batterij niet gaan opladen.

Het is normaal dat als opladers/voedingen minder goed gaan werken, dat dan het voltage zakt, en daardoor niet genoeg stroom meer afgeven.:wink:

Bijdrager
    inawt

Dan zou hij toch nooit meer opladen, wat hij nu vaak wel nog doet?

De oplader en batterij zijn trouwens origineel, dus daar kan geen verschil in zitten, en dan zou het probleem er altijd al geweest zijn.

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.