16 berichten aan het bekijken - 1 tot 16 (van in totaal 16)
  • Q:
    Bijdrager
    Gwo0nKeesiej

batterij wel of niet helemaal leeg laten gaan

ik hoor dus van verschillende mensen dat je je iPod beter niet helemala kan laten leeglopen en dan weer opladen maar juist als de batterij BIJNA leeg is op gaan laden.

wat is het nou:
    je iPod helemaal die 8 uur laten afspelen
    of
    net wanneer de batterij aangeeft dat je nog een kwart hebt op gaan laden….

als het onduidelijk is moet je het ff zeggen
    of als hier al een topic over is

Bijdrager
    Yaris
    Bijdrager
    Gwo0nKeesiej

dank je

Bijdrager
    S.A.F

En daar vindt men:

Question: Do I need to completely empty the battery before charging it, and does doing this prevent the so-called “memory effect”?
    Answer: You don’t need to empty the battery before charging it. Lithium-based batteries, like those used in iPod, have none of the memory effects seen in nickel-based rechargeable batteries.

Bijdrager
    Yaris

S.A.F., ik denk dat Gwo0nKeesiej zelf ook wel op een link kan klikken, de FAQ’s bekijken die hij daar ziet staan en dan de voor hem interessante vraag eruit selecteren. Je hoeft vraag + antwoord niet te copiĆ«ren en dan in het vet in dit draadje posten als hij zelf al te kennen heeft gegeven dat zijn vraag opgelost is. :?
    Het gaat hier om een vijftienjarige, niet om een kleuter met dyslexie. :baby:

Bijdrager
    – Robbert –

Ben ik het niet mee eens.

Het is namelijk wel makkelijk als mensen later met de zoekfunctie :o weer in dit topic komen en dan kunnen ze snel hun antwoord vinden. Kun je zeggen dat ook die mensen op de link kunnen klikken maar een forum is er om elkaar te helpen 8)

Bijdrager
    Yaris

Mensen die op dit forum de zoekfunctie gebruiken voor dit probleem zullen normaal zoeken op batterij + opladen, niet op battery + charging. Het Engels antwoord herhalen voor de zoekfunctie is dus overbodig.

Links zijn er precies om de mensen naar de juiste informatie te leiden. Dank zij mijn link vind je ook de antwoorden op nog 15 andere vragen over de batterij van de iPod. Met alleen het berichtje van S.A.F zou dat niet het geval geweest zijn.

Bijdrager
    rastafadrian

Het is overigens niet verstandig om je batterij helemaal leeg te laten lopen. Mijn broer z’n ipod, (4G) Heeft elke keer de ipod geforceerd de batterij helemaal leeg te laten lopen, maar hierdoor is de batterij (te) vroeg overleden…

Bijdrager
    sypie

yaris for president ofzo? Als je je kandidaat gaat stellen voor moderator zeg het dan even, dan loop ik wel een stukkie om….

Bijdrager
    Yaris

Dit forum een beetje ordelijk houden is de taak van alle forumleden, niet enkel die van de moderators, sypie. Maar daar zijn de laatste tijd al heel veel discussies over gevoerd.

Bijdrager
    S.A.F
    ”Yaris”

Dit forum een beetje ordelijk houden is de taak van alle forumleden, niet enkel die van de moderators, sypie. Maar daar zijn de laatste tijd al heel veel discussies over gevoerd.

Je lijkt wel een Hollander met dat gezeik om niks. :evil:

Bijdrager
    sypie

S.A.F., had ik al gezegd dat ik van je hou?

En dan nu maar weer verder praten over de batterij van de iPod, lijkt me toch wel een interessant verhaal. Hebben deze ook hetzelfde effect als bij een laptopbatterij, ook de macbook(pro), dat de levensduur na verloop van tijd toch minder wordt?

Bijdrager
    Yaris

Het antwoord op die vraag stond ook in mijn link, beste sypie. Maar goed, dan doen we het maar op de manier van S.A.F :

En daar vindt men :

Question: Does the battery ever wear out?
    Answer: Rechargeable batteries have a limited number of charge cycles and may eventually need to be replaced. Battery life and number of charge cycles vary by use and settings. As with other rechargeable batteries, you may eventually need to replace your battery.

Bijdrager
    S.A.F

Jongens en meiden,

Niet zo lastig zijn allemaal. Ik voel me lichtelijk aangevallen hier, terwijl ik slechts wil helpen. :wink:
    Ik ben zelf iemand die liever 1x klikt dan 6x zelf te klikken en dan zelf het antwoord te vinden.
    Daarom ben ik er altijd blij mee dat er in de topics meteen een helder antwoord wordt gegeven in plaats van een link.
    Dan is voor mij de drempel soms al iets te hoog om ook daadwerkelijk nog naar het antwoord te gaan “zoeken”.

Het was niet mijn bedoeling vervelend over te komen in mijn post met het antwoord op de vraag.

Bijdrager
    Yaris

OK S.A.F, sorry voor mijn reactie op je berichtje. De toon was inderdaad wat te agressief. We proberen allemaal te helpen op onze manier. De een door links te plaatsen, de ander door het antwoord voluit neer te schrijven. Bedoeling is tenslotte dat de vraag beantwoord wordt en daar zijn we in dit geval samen zeker in geslaagd.

Nog het beste op dit forum. Ik hoop in de toekomst nog veel berichtjes van je te mogen lezen.

Bijdrager
    S.A.F
    ”Yaris”

OK S.A.F, sorry voor mijn reactie op je berichtje. De toon was inderdaad wat te agressief. We proberen allemaal te helpen op onze manier. De een door links te plaatsen, de ander door het antwoord voluit neer te schrijven. Bedoeling is tenslotte dat de vraag beantwoord wordt en daar zijn we in dit geval samen zeker in geslaagd.

Nog het beste op dit forum. Ik hoop in de toekomst nog veel berichtjes van je te mogen lezen.

Bedankt voor je excuses maar het had niet gehoeven. Ik blijf je toch wel lief vinden. :lol:

Jij ook het beste.

16 berichten aan het bekijken - 1 tot 16 (van in totaal 16)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.