10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Q:
    Bijdrager
    tav

Batterij vervanging

Wie heeft er zijn batterij al laten vervangen aan het verminderde tarief tot eind van dit jaar ik verband met het trager werken van de iphone?
    En meerbepaald bij Switch! Ik zou dit overwegen om dit ook bij switch te laten doen, batterijcapaciteit zit aan 87% nu ( iphone 7 plus)

Moderator
    Night

Kost het bij Switch dan niet ook gewoon € 29,00? Ze kunnen de iPhone gewoon gratis doorsturen naar Apple, die verder de vervanging regelt.

Bijdrager
    tav

39.95 euro bij switch en je kan er op wachten tot ze klaar zijn

Bijdrager
    IndoMac

In februari de batterij van mijn iPhone6 laten vervangen bij Apple Amsterdam voor €29. Daarna kreeg ik steeds last van een uitvallende iPhone bij een batterijpercentage van tussen de 40 en 70 (of zoiets). Twee keer terug geweest naar Amsterdam; doorgemeten en doorgepraat, helaas is dat niet verholpen. Na drie maanden “moesten” wij met vakantie en konden geen aanspraak meer maken op de garantie van drie maanden.

Uiteindelijk maar een nieuwe iPhone gehaald:(

Bijdrager
    Hyrax

@Night

Dit is dus niet waar en een vaak geziene misconceptie. Apple verwacht dat de service-centra van APR’s zelf de batterijen vervangen en ‘verkopen’ de batterijen aan deze partijen, ook tegen een verminderd tarief. Alleen, wat denk je dat de verkoopprijs van die batterijen is? Laat ik het zo zeggen; voor €29 krijgen APR’s het er niet uit, vandaar dat ze een tientje meer vragen.

Bijdrager
    bassbug

Vorige week bij iPhone Kliniek in Rdam mijn iPhone 5 battery laten vervangen.

Binnen 15 min klaar. Kosten €50

Moderator
    Night

Je noemt zelf het verschil al. Als ze hem naar Apple doorsturen (en dan ben je je iPhone dus een tijd kwijt) kost het overal € 29,00. Als de APR het zelf doet (“klaar terwijl u wacht”) kunnen ze ervoor rekenen wat ze willen. De extra service moet ook doorgerekend worden natuurlijk.

Bijdrager
    tav

Bij Apple stores kan je ook een afspraak regelen en op de vervanging wachten.

Bijdrager
    Hyrax

<p class=”cite”>Night op 1 augustus 2018 om 20:52</p>
    Je noemt zelf het verschil al. Als ze hem naar Apple doorsturen (en dan ben je je iPhone dus een tijd kwijt) kost het overal € 29,00. Als de APR het zelf doet (“klaar terwijl u wacht”) kunnen ze ervoor rekenen wat ze willen. De extra service moet ook doorgerekend worden natuurlijk.

Nogmaals, niet waar. Het systeem van Apple laat het doorsturen puur voor batterij niet toe. Dat moet een APR zelf doen.

Bijdrager
    Moi

<p class=”cite”>Hyrax op 2 augustus 2018 om 16:19</p>

<p class=”cite”>Night op 1 augustus 2018 om 20:52</p>

Nogmaals, niet waar. Het systeem van Apple laat het doorsturen puur voor batterij niet toe. Dat moet een APR zelf doen.

Niet alle A-Mac’s repareren zelf en sturen de iPhone door naar een Apple Reparatie Centrum. Daarom rekenen ze vaak wat meer vanwege de verzendkosten. iPhones worden sowieso niet naar een Apple Store verstuurd voor reparaties. Klanten kunnen zelf daar een afspraak maken en afhankelijk van de drukte duurt dat even…

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.