29 berichten aan het bekijken - 1 tot 29 (van in totaal 29)
  • Q:

Bijdrager
    Falkor73

Batterij vervangen –> dat is dan €289

Ben benieuwd of anderen hier dezelfde ervaring hebben.

Vorige week met Apple gebeld om mijn batterij van mijn 6S te laten vervangen. Omdat het voor mij het makkelijkst is, heb ik gekozen hem op te laten halen. Dat ging al niet goed (koerier gaf doosje en reed weg ipv te wachten tot ik hem ingepakt had). Dag erna is ie opgehaald en dag later was ie al in Tsjechie.

Toen kreeg ik een mail dat er een probleem was. In het kort: ze hebben de telefoon gecheckt en volgens hem was de luidspreker stuk (nooit last van gehad). Omdat ze niet alleen de batterij kunnen/willen/er voor kiezen te vervangen, heb ik een offerte van €289.

Na contact met Apple is dus de situatie dat ie zonder nieuwe batterij weer terugkomt en ik alsnog naar een Apple Certified partner kan voor de vervanging van de batterij.

Heeft iemand van jullie dezelfde ervaring?

Mag Apple dit zomaar doen? Ik heb nergens gelezen dat ze dit soort beleid hebben en dat ze zo maar zelf mogen beslissen om niet alleen aan batterij vervanging te doen?

Bijdrager
    veenbeest

Weet je zeker dat je met Apple gebeld hebt? Voor zover ik weet worden batterijen bij Apple gewoon in Nederland vervangen.

Bijdrager
    Falkor73

Ik heb de envelop gezien die om het doosje heenging en daar stond toch echt tsjechie op.

Naar Pegatron in Ostrava…

Bijdrager
    Falkor73

Ik ben ook niet de enige zie ik:

https://www.klacht.nl/apple/klacht/verplichte-extra-kosten-voor-reparatie-iphone/

Wat een r$k bedrijf is het soms ook. Zolang je in de garantie zit is er niks aan de hand, maar buiten de garantie weten ze je altijd weer te verrassen met kromme, zelf bedachte procedures. Procedures die standaard in jouw nadeel uitpakken.

Bijdrager
    Brombeer

<p class=”cite”>Falkor73 op 16 februari 2018 om 12:38</p>
    Omdat het voor mij het makkelijkst is, heb ik gekozen hem op te laten halen. Dat ging al niet goed (koerier gaf doosje en reed weg ipv te wachten tot ik hem ingepakt had). Dag erna is ie opgehaald en dag later was ie al in Tsjechie.

Dat ging dus keurig volgens protocol. Die chauffeur wordt (miserabel) betaald per pakketoverdracht, niet om te wachten totdat de klant er een mooi strikje omheen heeft gedaan.

Maar dat is niks vergeleken met bij een APR een computer kopen die langer dan negentig dagen geleden is gemaakt en daar vervolgens een AppleCare aan te knopen. Dan ben je heel erg stout, daar kunnen de protocollen absoluut niet tegen. Dan kun je je suf faxen.

Bijdrager
    Falkor73

<p class=”cite”>Brombeer op 16 februari 2018 om 14:02</p>

Omdat het voor mij het makkelijkst is, heb ik gekozen hem op te laten halen. Dat ging al niet goed (koerier gaf doosje en reed weg ipv te wachten tot ik hem ingepakt had). Dag erna is ie opgehaald en dag later was ie al in Tsjechie.

Dat ging dus keurig volgens protocol. Die chauffeur wordt (miserabel) betaald per pakketoverdracht, niet om te wachten totdat de klant er een mooi strikje omheen heeft gedaan.

Maar dat is niks vergeleken met bij een APR een computer kopen die langer dan negentig dagen geleden is gemaakt en daar vervolgens een AppleCare aan te knopen. Dan ben je heel erg stout, daar kunnen de protocollen absoluut niet tegen. Dan kun je je suf faxen.

Dat ging dus keurig niet volgens protocol. Klantenservice Apple heeft me verteld dat de koerier zou wachten. Dat hij miserabel betaald wordt is niet mijn pakkie an. En een mooi strikje ging er ook niet omheen, dus dat soort opmerkingen mag je wat mij betreft voor jezelf houden.

En je andere opmerking is ook vrij off-topic. Blijkbaar is je weekend al ingegaan.

Bijdrager
    Brombeer

Ik ook van jou. 😻

(Het was overigens in de pauze. Misschien dat ik van het weekend een lijstje ga maken van leuke dingen die je voor €289  allemaal kunt doen. Is het in of ex BTW?) 😈

Bijdrager
    vuurvreter

<p class=”cite”>Falkor73 op 16 februari 2018 om 14:11</p>

<p class=”cite”>Brombeer op 16 februari 2018 om 14:02</p>

Dat ging dus keurig niet volgens protocol. Klantenservice Apple heeft me verteld dat de koerier zou wachten. Dat hij miserabel betaald wordt is niet mijn pakkie an. En een mooi strikje ging er ook niet omheen, dus dat soort opmerkingen mag je wat mij betreft voor jezelf houden.

En je andere opmerking is ook vrij off-topic. Blijkbaar is je weekend al ingegaan.

@falkor73,

Jij komt hier zeker voor het eerst?

Bijdrager
    JJmac

Misschien mis ik iets, Apple heeft toch een procedure voor het omwisselen van een accu voor nog geen 3 tientjes?

Bijdrager
    Nosferatu

Who gives a f… about your probs.

Bijdrager
    Shmoo

Jo Bro, doe eens niet zo stoer wanneer je nog niet met losse handen in de trein kunt zitten.

Bijdrager
    Falkor73

<p class=”cite”>JJmac op 17 februari 2018 om 10:15</p>
    Misschien mis ik iets, Apple heeft toch een procedure voor het omwisselen van een accu voor nog geen 3 tientjes?

Dat dacht ik dus ook. Maar ze hebben er een heel eigen, aparte procedure overheen gegooid. En dat is dat ze je hele telefoon gaan checken en als er dan iets stuk is (volgens hen), dat MOET dat ook gerepareerd worden. Alleen de batterij vervangen is dan geen optie meer. De mijne komt nu dus onveranderd retour. Echt bizar.

Bijdrager
    Brombeer

Maar Falkor, ben je echt niet in de gelegenheid die 6 naar een APR/ASP (dus met de reparatieafdeling in huis) te brengen?

Niet alles dat op internet is gekocht moet ook per se op internet gerepareerd te worden.

Bijdrager
    Falkor73

<p class=”cite”>Brombeer op 17 februari 2018 om 19:41</p>
    Maar Falkor, ben je echt niet in de gelegenheid die 6 naar een APR/ASP (dus met de reparatieafdeling in huis) te brengen?

Niet alles dat op internet is gekocht moet ook per se op internet gerepareerd te worden.

tja, dat kan. Maar ik ben door de week vrij druk en het leek me een uitkomst dat de telefoon van huis werd opgehaald en daar weer werd opgehaald, aangezien er bijna altijd wel iemand aanwezig is. Het was dus gewoon gemakkelijker voor me.

Moderator
    Night

Als er altijd iemand aanwezig is, kan diegene dan niet voor jou even langs een APR gaan?

Zomaar een ideetje…

Bijdrager
    Falkor73

<p class=”cite”>Night op 17 februari 2018 om 20:25</p>
    Als er altijd iemand aanwezig is, kan diegene dan niet voor jou even langs een APR gaan?

Zomaar een ideetje…

Fijn dat jullie zo meedenken, maar het was niet echt de aanleiding voor deze post. ALs ik wil kiezen voor de haal- en brengservice van Apple mag ik dat toch zeker lekker zelf weten. Ik was geinteresseerd of er meer mensen zijn met hetzelfde Apple gezeik. Heb je niet zo’n ervaring, besteed je tijd dan beter in een andere thread (dat is dan weer gratis advies van mij).

Moderator
    Night

Genoeg ervaring mee. Zowel goede als slechte. Laten we het erop houden dat, naast God, ook Apple’s wegen ondoorgrondelijk zijn.

Bijdrager
    Brombeer

<p class=”cite”>Falkor73 op 17 februari 2018 om 20:31</p>

….
    Ik was geinteresseerd of er meer mensen zijn met hetzelfde Apple gezeik. Heb je niet zo’n ervaring, besteed je tijd dan beter in een andere thread (dat is dan weer gratis advies van mij).

Daar gaf ik een voorbeeld van, maar je was op dat moment wellicht nog zo over de zeik over die 289,- dat je nog wild om je heen sloeg. En je bent nog steeds niet helemaal happy, ben ik bang… 🐒

Bijdrager
    Falkor73

<p class=”cite”>Brombeer op 18 februari 2018 om 17:11</p>

<p class=”cite”>Falkor73 op 17 februari 2018 om 20:31</p>

….
    Ik was geinteresseerd of er meer mensen zijn met hetzelfde Apple gezeik. Heb je niet zo’n ervaring, besteed je tijd dan beter in een andere thread (dat is dan weer gratis advies van mij).

Daar gaf ik een voorbeeld van, maar je was op dat moment wellicht nog zo over de zeik over die 289,- dat je nog wild om je heen sloeg. En je bent nog steeds niet helemaal happy, ben ik bang… 🐒

Ik denk dat ik vooral “Maar dat is niks vergeleken met bij een APR een computer kopen die langer dan negentig dagen geleden is gemaakt en daar vervolgens een AppleCare aan te knopen. Dan ben je heel erg stout, daar kunnen de protocollen absoluut niet tegen. Dan kun je je suf faxen.” een wat onsamenhangend verhaal vond, waar ik nog steeds weinig van begrijp.

Bijdrager
    Brombeer

Ik ook niet. Nog steeds niet. Dan ben je anno 2005 het hipste techbedrijf ever en dan is alleen faxen de mogelijkheid om een aankoopbewijs door te sturen. Knoop dan meteen twee conservenblikjes met een touw aan elkaar. Gelukkig stond er op mijn werk nog ergens zo’n ding en is het bonnetje op 200dpi en met 14k4bit/s naar Ierland gesluisd.

Maar hey, ik was er wel bij!

Moderator
    Night

[offtopic] Heb je echt de piepjes van de handshake nog gehoord ook, @brombeer? Wauw! [/offtopic]

Bijdrager
    Brombeer

Er komt misschien nog een dag dat je me kunt aanraken, maar niet allemaal tegelijk want dan slijt ik te snel…;)

Moderator
    Night

*proest* Vote @brombeer for Madame Tussauds!

@TS: Wees gerust, het weekend is bijna voorbij;-)

Bijdrager
    vuurvreter

<p class=”cite”>Night op 18 februari 2018 om 22:13</p>
    *proest* Vote @brombeer for Madame Tussauds!

Dat mag gerust, maar dan wel in een andere zaal!
    Stel je voor dat hij naast mij komt te staan, echt niet!

Bijdrager
    Brombeer

En jij gelooft dat ik daar als was in je handen ben?

Bijdrager
    Ome Kor

Wasbeer inplaats van brombeer, is weer eens wat anders.    😉

• Deze reactie is gewijzigd 9 maanden geleden door  Ome Kor.

Moderator
    Night

Mooi. Dat was weer voldoende off-topic. het weekend is weer voorbij, dus we gaan weer terug naar het topic waarin het probleem was dat Apple een andere reparatieprijs rekende dan oorspronkelijk de bedoeling was en er aparte transport-afspraken op na houdt.

Bijdrager
    Falkor73

<p class=”cite”>Night op 19 februari 2018 om 22:00</p>
    Mooi. Dat was weer voldoende off-topic. het weekend is weer voorbij, dus we gaan weer terug naar het topic waarin het probleem was dat Apple een andere reparatieprijs rekende dan oorspronkelijk de bedoeling was en er aparte transport-afspraken op na houdt.

Dan heb je niet goed gelezen….:-)

Het gaat er om dat ze meer willen repareren dan afgesproken was en alleen een batterij vervangen geen optie was.

Wel ff scherp blijven.

Bijdrager
    KarelWillem

Dat is ook een manier om al die vervangen batterijen te compenseren.

Er mankeert altijd wel iets aan je iPhone, dus… kassa. .:)

29 berichten aan het bekijken - 1 tot 29 (van in totaal 29)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.