8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Q:

Bijdrager
    Lambertini

Batterij verbruikt na toeklappen nieuwe Macbook Pro

Ik kocht een nieuwe macbook en merk dat ik wanneer ik hem dichtklap batterij altijd leeg is de dag erna.

Hoe kan ik dat voorkomen ? Of moet ik hem altijd manueel via appeltje dropdown in “sluimer” zetten ?

Vroeger volstond macbook “dichtklappen”…

Bijdrager
    TheBigZ

Gewoon uitzetten. Met die snelle SSDs van tegenwoordig is je MacBook zo weer opgestart.

Bijdrager
    Shmoo

Dan heb je een dienst of app dat veel achtergrondprocessen uitvoert.

Wat ik opmerkte sinds Mojave is dat Dropbox op de achtergrond ook gewoon z’n ding doet als je de computer in sluimer/klep dicht hebt staan. Vroeger als je bijv. op je iMac 2.000 bestandjes had aangepast en je opende dan een dag later je MacBook dan moest Dropbox eerst die 2000 bewerkingen gaan bijwerken. Dat kan nu allemaal op de achtergrond. Als je nu je MacBook opent dan krijg je alleen een melding dat er 2000 bestandjes zijn bijgewerkt. Erg fijn als je het mij vraagt. Probleem is natuurlijk alleen zoals in jouw situatie. Wanneer dat achtergrondproces veel stroom verbruikt heb je een probleem.

Uitzetten , of internet killen kan ook een oplossing zijn.

Bijdrager
    TheBigZ

Heb je Power Nap uitstaan?

Bijdrager
    GoeieDag

Ik zou wel een EtreCheck rapport willen zien, want ik vermoed dat er 3e-partij zut aan het draaien is.

Met bv Power Nap kan er niet zo veel aan de hand zijn, die is goed ingeregeld.

Bijdrager
    Beech

Je kunt bij Instellingen/batterij zien wat het verbruik is in de afgelopen 24 uur en 10 dagen, en ook welke apps daar voor verantwoordelijk zijn.

• Deze reactie is gewijzigd 1 week, 1 dag geleden door  Beech.

Bijdrager
    Lambertini

@beech

Ik kan pagina met details batterij niet terugvinden…

Bijdrager
    Shmoo

Hihihi volgens mij heeft hij het over iOS 😉

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.