16 berichten aan het bekijken - 1 tot 16 (van in totaal 16)
  • Q:
    Bijdrager
    TakeTheBox

Batterij van mijn iPhone 3G 16GB is super slecht…

Hoi!

Ik heb nu OS 3.01 op mijn iPhone staan, en het valt me op dat mijn iPhone steeds sneller leeg is..
    Vanacht heeft ie heeel de nacht op de lader gestaan (in het stopcontact) word ik wakker is de iPhone bloedje heet, haal ik hem eruit staat ie helemaal uit zegmaar, en zie je staan dat je iPhone opgeladen moet worden..

WAT IS DIT NOU INEENS!?

Me iPhone heeft dit snel, gisteren echt niet eens de iPhone aangeraakt en je raad het al om 23:00 had ie nog maar 10 procent batterij!!! :x

Ik maak me er serieus zorgen om…

Eventueel; zou een nieuwe batterij in de iPhone helpen of denken jullie van niet?
    Zo’n batterij vervangen kost +- €100,- toch? (opsturen naar Apple….)

Bijdrager
    jabesse

Heel heet is meer een teken dat de cpu flink bezig is (of wifi, of bluetooth, of gps).
    Zet hem eens uit/aan, best kans dat-ie niet meer heet wordt en hij weer lang met z’n batterij doet.

Bijdrager
    TakeTheBox
    ”ja_besse”

Heel heet is meer een teken dat de cpu flink bezig is (of wifi, of bluetooth, of gps).
    Zet hem eens uit/aan, best kans dat-ie niet meer heet wordt en hij weer lang met z’n batterij doet.

WI-FI: AAN
    BLUETOOTH: UIT
    GPS: UIT (3G STOND WEL AAN)

Wat was die instelling in de iPhone om langer van je batterij te doen?? Want dat werkte (toen) wel..?

Bijdrager
    soulutions
    ”TakeTheBox”

Dit baard me serieus zorgen…………..

Even zeuren hoor, ik typ ook wel eens fout… Maar toch, je leest dingen toch even na voordat/als je ze plaatst?

Verder: irritant probleem, ik heb hetzelfde voorstel als ja-besse of misschien even herstellen via iTunes voor je drastische maatregelen neemt.

Nog garantie misschien? Buiten garantie kunnen zij je misschien ook wel helpen: http://www.ipod-service.nl/iphone.htm
    (zelf geen ervaring mee, accu kost incl. reparatie 61,50€)

Bijdrager
    jabesse

In het algemeen: hoe meer je uit zet, hoe langer de batterij mee gaat.
    Dat geldt overigens ook voor applicaties… Misschien is er een proces blijven hangen (vandaar m’n tip voor uit/aan).

Bijdrager
    TakeTheBox
    ”soulutions”
    ”TakeTheBox”

Dit baard me serieus zorgen…………..

Even zeuren hoor, ik typ ook wel eens fout… Maar toch, je leest dingen toch even na voordat/als je ze plaatst?

Verder: irritant probleem, ik heb hetzelfde voorstel als ja-besse of misschien even herstellen via iTunes voor je drastische maatregelen neemt.

Nog garantie misschien? Buiten garantie kunnen zij je misschien ook wel helpen: http://www.ipod-service.nl/iphone.htm
    (zelf geen ervaring mee, accu kost incl. reparatie 61,50€)

Ik heb geen garantie meer (volgens mij 23e aangeschaft) maar ik heb hem uit Belgie en woon in Nederland.. Dus voor mijn garantie kan ik hier in Nederland niet terecht..

Daarom koop ik nooit meer iPhones uit het buitenland, alleen bij een telecomaanbieder van de iPhone binnen Nederland..
    Lekker geregeld hoor, de iPhones, daar kan je niet eens in Nederland voor je garantie aankomen… :?

Moderator
    Pete.Z

Tja, die garantie wist je van te voren, dat is bekend, dus of je moet terug naar België, of je ben al het gezeur voor en laat hem in NL repareren.
    Maar heb je al een herstel geprobeerd, en heb je een jailbreak?
    Misschien dat er een app loopt in de achtergrond, of staat push aan voor een app?

Bijdrager
    denboris

In België heb je overigens 2 jaar garantie!

Bijdrager
    TakeTheBox
    ”Pete.Z”

Tja, die garantie wist je van te voren, dat is bekend, dus of je moet terug naar België, of je ben al het gezeur voor en laat hem in NL repareren.
    Misschien dat er een app loopt in de achtergrond, of staat push aan voor een app?

Mijn iPhone is 1 week geleden nog hersteld.. En nee, ik heb ook geen Jailbreak..
    Maar ik snap de laatste zin van jou niet “of je ben al het gezeur voor en laat hem in NL repareren”..

Ik ben zoiezo al geld kwijt aan een nieuwe batterij denk ik..

Bijdrager
    TakeTheBox
    ”denboris”

In België heb je overigens 2 jaar garantie!

Serieus!? Dus ik kan ook nog een paar weken wachten en er alsnog heen gaan?
    Wel heb ik hem 1 keer laten vallen, en zit er een scheurtje in de achterkant… is het dan alsnog GARANTIE?

Moderator
    Pete.Z
    ”TakeTheBox”
    ”Pete.Z”

Mijn iPhone is 1 week geleden nog hersteld.. En nee, ik heb ook geen Jailbreak..
    Maar ik snap de laatste zin van jou niet “of je ben al het gezeur voor en laat hem in NL repareren”..

Ik ben zoiezo al geld kwijt aan een nieuwe batterij denk ik..

Met die zin bedoel ik dat je naar belgië moet,daar moet laten nakijken, en dan de discussie moet aangaan of het garantie is.

Als je voor een paar tientjes hier een batterij kan laten vervangen, lijkt me dat veel handiger.

Bijdrager
    bedhead

Probeer eerst eens het volgende: in plaats van je iPhone heel de nacht in te laten, haal hem als hij vol is uit het stopcontact. De batterij laadt immers weer af als je hem inlaat… Een soort timer gebruiken tussen je lader en het stopcontact kan hier soelaas bieden…

Bijdrager
    Petje

Als jou iPhone voor de update wel gewoon werkte, dan ligt het vrijwel zeker niet aan de batterij dat deze heel snel leeg is.
    Dus voor een reparatie van de batterij hoef je niet op dit moment te zoeken.
    Ik heb diverse iPhones gejailbreaked of hersteld naar een andere versie en in bijna alle gevallen bleef een Progje hangen of op de achtergrond toch nog draaien.
    De oplossing!
    Zet je iPhone uit en wacht minstens 5 minuten voor je hem weer aanzet.
    Koppel hem aan itunes en laat alles automatisch synchroniseren.
    Zet dan weer je iPhone uit en wacht weer 5 minuten voordat je hem weer aanzet.
    Stel dan de wifi, gprs, bluetooth en andere verbindingen weer zo in zoals je dat altijd had.
    Je iPhone zal dan weer helemaal de oude zijn.
    In 90% van dit soort gevallen werkt het dan weer zoals vanouds.

Bijdrager
    Dr. Maddox

Ik zou eerst eens je apps minimaliseren tot het hoognodige voordat je hem laat nakijken. Sommige apps zuigen gewoon je accu leeg. Mocht dit geen uitkomst bieden, dan zou ik alsnog even de accu laten bekijken. Zover ik weet kan je met Apple producten gekocht in een ander land, aankloppen bij Apple in je eigen land. Tenminste, de laatste keer dat ik een service medewerker sprak…

Bijdrager
    makasa

Indien van toepassing: Als je tethering hebt aan staan, zet deze is uit. Bij mij was dit het probleem van een snel leeglopende accu.

Bijdrager
    wouwout

je iphone herstellen maar GEEN reservekopie terugzetten. En dan kijken of ie het beter doet. Zo ja: apps en instellingen weer terugzetten, maar dus niet vanaf de reservekopie. Hiermee sluit je softwareproblemen uit.

o ja en doe nou eens wat met het advies hier en laat dan weten of het werkt :)

16 berichten aan het bekijken - 1 tot 16 (van in totaal 16)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.