14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
  • Q:
    Bijdrager
    Ouistiti

Batterij van MacBook laadt niet op

Zoals de titel zegt: de batterij van mn MacBook laadt niet meer op. Het percent dat aanduid hoe vol de batterij zit blijft op nul staan ondanks dat mn MacBook al 3 dagen is aangesloten op het netstroom. Wat verder heel bizar is, is dat het lampje op het uiteinde van de kabel groen is, ondanks dat mijn batterij dus op 0% blijft staan.. Als ik mijn kabel uittrek, dan valt het toestel gewoon uit.

Is mijn batterij gewoon kapot?

Bijdrager
    iJoost

Op vakantie gegaan terwijl de accu helemaal leeg was misschien?

http://www.apple.com/nl/batteries/notebooks.html

Bijdrager
    Ouistiti

Uim.. Ja, inderdaad, Mr. Helderziende. Wat kan ik doen?

Bijdrager
    iJoost

Lees de link. Ik denk dat je dan nu een nieuwe kunt gaan kopen.

Bijdrager
    Edwin
    ”iJoost”

Dit vind ik echt iets heel vreemds. Heb op mijn werk tientallen laptops staan, nieuw, gebruikt, volle accu, lege accu en halfvolle accu soms enkele weken ongebruikt maar zelfs ook 2 jaar ongebruikt. Zodra de stroom erop gaat werken ze allemaal, merk IBM zou dat het soms zijn…

Bijdrager
    Ouistiti

Erg erg kut vind ik het. Ik heb hem 8 dagen leeg laten staan, en boom batterij kapot. Potverdikke 140€ betalen voor een nieuwe!

:x

Bijdrager
    Edwin
    ”Ouïstiti”

Erg erg kut vind ik het. Ik heb hem 8 dagen leeg laten staan, en boom batterij kapot. Potverdikke 140€ betalen voor een nieuwe!:x

Ik kan me dit werkelijk niet voorstellen! Door mijn werk (systeembeheer) heb ik honderden laptops in beheer maar dit achterlijke advies heb ik nog nooit hoeven geven aan een gebruiker. Slechts 8 dagen… dat kan toch niet waar zijn. Overigens geldt dat voor de telefoons (BlackBerry) exact hetzelfde. Die liggen soms maanden ongebruikt met een lege accu te wachten op een nieuwe gebruiker.

Bijdrager
    Ouistiti

Misschien komt het omdat mijn MacBook al meer dan 1,5 jaar oud is, en dat de batterij nooit eerder vervangen is? Of is dat ook geen zinnige verklaring?

Bijdrager
    Afroman

Hoeveel cycles had je eigenlijk? En wat was je health als je dat je nog kan herinneren?(of het aantal mAh in systeemprofiel?)

Want ik heb mijn Mac een keer 10 dagen niet gebruikt, met de accu op 100 %(ik wist niet dat je hem naar 50 % moest laten dalen) maar ik heb nog steeds de volle 100%.

Anders stap je naar de dealer. Misschien valt jouw MacBook-accu nog onder garantie. Want een nieuwe accu moet je sowieso hebben, want de Mac werk nu op 1 core.

Bijdrager
    Esquare
    ”Ouïstiti”

Misschien komt het omdat mijn MacBook al meer dan 1,5 jaar oud is, en dat de batterij nooit eerder vervangen is? Of is dat ook geen zinnige verklaring?

Nee, dat mag niets uitmaken. Dit soort batterijen moeten makkelijk een jaar of drie mee kunnen. Als je de link die iJoost gaf ook echt even doorleest, kom je deze informatie tegen: “Als je van plan bent je notebook langer dan zes maanden niet te gebruiken, kun je de batterij het best tot 50% van de volledige capaciteit opladen, uit de computer verwijderen en vervolgens opslaan. Als je een batterij voor langere tijd in volledig ontladen toestand opslaat, kan er een chemisch proces optreden waardoor je de batterij daarna niet meer kunt opladen. ”

Acht dagen zou dus geen enkel probleem moeten zijn. Is jouw batterij uit de periode februari 2006-april 2007? Lees dan vooral deze informatie even: http://www.apple.com/nl/support/macbook_macbookpro/batteryupdate/

Bijdrager
    macosxfreaky

ja waarshijnlijk stuk

Bijdrager
    Edwin

OK, nog eens even de proef op de som genomen.

De reserve accu van mijn IBM ThinkPad X40 ligt nu bijna een jaar (echt waar) *ongebruikt en compleet leeg* ergens op de plank. Deze standaard accu (de nieuwe is een extra grote) zojuist in de laptop geplaatst en de accu was zo leeg dat de laptop niet meer aanging. Stroom erop gezet en de accu is alweer aan het opladen (momenteel op 25%)

Wat voor accu’s gebruikt IBM die Apple zou moeten gebruiken :?

Ik ben een erg blije (prive) switcher maar voor de Apple hardware heb ik toch wel mijn bedenkingen terwijl webwereld.nl zich afgelopen week juist nogal positief uitliet over Apple.

http://webwereld.nl/ref/rss/52623

Bijdrager
    Esquare
    ”Biker”

Wat voor accu’s gebruikt IBM die Apple zou moeten gebruiken :?

Ze gebruiken in principe dezelfde, want zoveel fabrikanten zijn er niet. Maar anderhalf jaar geleden is Apple opgezadeld met een slechte batch batterijen die (te) snel stukgaan. En die worden gewoon kosteloos vervangen. Zie mijn eerdere link.

Bijdrager
    iJoost
    ”Biker”
    ”iJoost”

Dit vind ik echt iets heel vreemds. Heb op mijn werk tientallen laptops staan, nieuw, gebruikt, volle accu, lege accu en halfvolle accu soms enkele weken ongebruikt maar zelfs ook 2 jaar ongebruikt. Zodra de stroom erop gaat werken ze allemaal, merk IBM zou dat het soms zijn…

Dat kan, dat jij het vreemd vindt. Er staat ook eigenlijk “zes maanden” zoals je zelf mogelijk ook al las. Niet zo lang geleden was er echter ook al iemand met precies hetzelfde. En ik ken trouwens nog iemand (die ‘m wel langer dan zes maanden leeg heeft gelaten) met een accu waar je niets meer in krijgt. Dus ik denk toch echt dat ie kapot is.

Maar goed, als je het niet vindt kunnen dan kun je proberen wat de dealer waar je ‘m gekocht hebt er op zijn/haar beurt van vindt. Dat helpt allicht meer dan hier moord en brand schreeuwen.;-)

14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.