6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:
    Bijdrager
    bjornsimm

batterij + upgrade of nieuwe MB pro?

hi all,

ik zit met een dilemma… ik heb een 2008 MB Pro 17″ (2,6 Ghz core 2 duo, 4 Gb) die ik met veel tevredenheid heb gebruikt. Echter, wat me nu stoort is:
    – batterij is kapot, letterlijk uit zijn voegen gebarsten en laadt niet meer op, stekker eruit = MBP uit
    – performance: met een Canon 600D heb ik nu zulke grote foto’s dat mijn aperture niet meer vooruit is te branden maar ook andere app’s duren gewoon te lang.

enkele tips en tricks om de performance van de MBP te upgraden heb ik al geprobeerd, maar hij blijft gewoon (te) traag..

Nu de vraag: ga ik de huidige MPB nog upgraden met:
    – nieuwe batterij
    – geheugen naar 8 Gb (heb gehoord dat dit kan?)
    – SSD schrijf (kan dat?)
    – fresh install (veel werk, maar helpt dat?)

of moet ik gewoon een nieuwe MPB kopen, dan zou ik een 15″ doen met ssd, 8 Gb en 2,5 Ghz i7.

Wat is wijsheid buiten dat het een hoop geld scheelt…? Jullie nog interessante andere opties?

Groet
    Björn

Bijdrager
    SunKeeper

Ik denk dat je bezig kunt blijven met repareren, en aangezien de activiteiten die je aangeeft te willen doen, lijkt me (persoonlijk gezien) sparen voor een nieuwe de beste keus.

Je zult ook versteld staan van het snelheids- en performanceverschil tussen je huidige Mac en een nieuwe Mac.

Bijdrager
    Vandevijverke

Zou ook een nieuwe kopen. Verkoop deze voor een zacht prijsje dan kan je de nieuwe al een deel financieren:)

Bijdrager
    MichelSchreurs

Ik heb laatst van mijn MBP (mid 2010, 2,4 GHz) het geheugen naar 8GB geupgrade en dat scheelt erg veel. Voor die 4 tientjes kan je dat wel proberen toch? Als het niks is, kun je je nieuwe Mac met weinig geheugen kopen en het er zelf inzetten.

Moderator
    unSOUND

De performance is nu waarschijnlijk laag OMDAT de accu defect is. Als de accu niet goed werkt, werkt de machine nu maar op halve kracht. Een nieuwe accu zal dus niet alleen de mobiliteit terug brengen, maar ook de prestaties, en zijn extra uitgaven misschien niet eens nodig…

Moderator
    Strifer

Klopt, een batterij die er niet in zit zorgt ervoor de de MBP terugschakelt in prestaties.

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.