6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:
    Bijdrager
    Dieder

Batterij U2 iPod vervangen

Ik heb nog een schitterende U2 iPod uit 2006 thuis, maar de batterij werkt hier niet meer helemaal goed van. Is het nog mogelijk om deze iPod in te leveren bij een Apple winkel, en klopt het dat ik dan voor +/- 60 euro een gereviseerd apparaat krijg?

Dank!

Bijdrager
    Yggdrasil

Is het nog mogelijk om deze iPod in te leveren bij een Apple winkel

Ik denk niet dat je bij de Apple Store (Amsterdam) of een APR/AASP die iPod nog kunt laten herstellen. Ze worden niet meer gemaakt en de ondersteuning voor een bepaald product stopt meestal na een x-aantal jaar.

Klopt het dat ik dan voor +/- 60 euro een gereviseerd apparaat krijg?

Geen idee waar je dat hebt gehoord maar dat is flauwekul. Die iPods worden niet meer gemaakt dus de kans is praktisch nihil dat ze er nog eentje in de stockruimte hebben liggen. Het enige wat je zou kunnen doen is tweedehands websites afstruinen op zoek naar een werkend model of een defect model waarvan de batterij wel nog werkt. Een andere optie is het bestellen van onderdelen bij de Chinees online… En dan kun je beginnen knutselen…

Bijdrager
    FloorvN

ik heb laatst nog twee iPod Classic’s gerepareerd van mij zelf.
    HDD’s waren stuk gegaan, en eentje had ook nog erg dooide accu :P..

Onderdelen kan je zo bestellen op internet, en zelf vervangen..
    Kost erg weinig, zeker enkel een accu bijv.:P
    Het is niet moeilijk vind ik:P !

succes !

Bijdrager
    johnkeates

Ik heb een nieuwe accu voor je! Hier ook een U2 iPod liggen, maar daarvan is het moederbord stuk. Ik dacht dat het de accu was, maar met de nieuwe wil hij ook niet meer. Het is wel de oudere U2 iPod met clickwheel, niet de U2 5e generatie iPod (als die er was).

Toevallig luister ik ook nog eens U2 op dit moment.

Bijdrager
    Dieder

Geen idee waar je dat hebt gehoord maar dat is flauwekul. Die iPods worden niet meer gemaakt dus de kans is praktisch nihil dat ze er nog eentje in de stockruimte hebben liggen.

Een kennis van mij heeft zijn U2 iPod ingeleverd bij een Apple Reseller om de accu te laten vervangen en vertelde dat hij vervolgens voor 60 euro een andere U2 iPod kreeg, geen nieuwe, maar een gereviseerde (dus gebruikte maar gecontroleerde), die er nog uit zag als nieuw. Ik vond het ook al een vreemd verhaal, maar blijkbaar doet Apple het zo.

Tja, wat kan ik met een accu? Ik kan moeilijk zelf de iPod openschroeven denk ik…

Bijdrager
    johnkeates

Het is best makkelijk hoor, de iPod openklikken (Geen schroeven!)

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.