12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Q:
    Bijdrager
    dani64

batterij status

Weet iemand hier misschien hoe het kan dat de batterij van mijn macbook pro in 2 dagen tijd 5% naar beneden is gezakt. Dus van 100% naar 95% terwijl ik gewoon op het netsnoer werk. Heb de batterij van de week gewoon opgeladen vanaf 30%. Onlangs heb ik ook de batterij gekalibreerd omdat ik de laptop nu ongeveer een maand heb. De batterij is in totaal 5 keer opgeladen. Ik heb hiervoor wel gemerkt dat de batterij in anderhalve week ongeveer 3% terugloopt maar geen 5% in twee dagen. Daarnaast zag ik net, zonder dat ik iets veranderd heb, dat het percentage niet meer wordt weergegeven maar naast het accu symbool staat nu ‘niet bezig met opladen’. Als ik dan aangeef toon percentage blijft dit gewoon staan.
    iemand misschien een idee hoe dit kan?

Bijdrager
    hansiedejong

Dat is altijd zo, heb ik ook. Als hij aan de netsnoer zit loopt hij iets af van 100%, is bij iedereen zo. En dan is hij inderdaad niet meer aan het bijladen, blijkt beter te zijn voor de batterij. Zo slim zijn onze Mac’s! Het is dus ‘goed’ dat dit bij jou zo is, net als bij mij.

Bijdrager
    JaNiintendo

Heel normaal ja. Je kan gewoon ook even het netsnoer 2 minuutjes van de MBP halen.

Bijdrager
    dani64

bedankt, is het dan niet raar dat hij nu ineens in twee dagen 5% naar beneden loopt en dat de vorige keer in anderhalve week maar 3% verloren ging?

Bijdrager
    intense megavis

Vaker op je batterij werken, daar zit ie iimmers voor in je macbook pro…
    batterijen moet je gebruiken!

Bijdrager
    dani64

Moet ik nu eerst de batterij helemaal leeg laten lopen, of moet ik gewoon halverwege weer overgaan op netstroom om de vermelding ‘niet bezig met opladen’ weg te krijgen. Een beetje leeg laten lopen en dan weer laden is volgens mij niet goed en wordt aangezien voor een volledige laadcyclus.

Bijdrager
    intense megavis

maak je niet druk om die cyclus (half opladen = halve cyclus btw)!
    gewoon gebruiken dat ding, die van mij gaat na 460 cyclus nog even lang mee.

Bijdrager
    katteman

Batterijen altijd zo leeg mogelijk laten lopen voor je terug oplaad.

Doe ik altijd en zodoende nog nooit problemen had met een batterij. Zowel van een gsm of wat dan ook.

Bijdrager
    Vinhelper
    dani64 op 09 januari 2011

Moet ik nu eerst de batterij helemaal leeg laten lopen, of moet ik gewoon halverwege weer overgaan op netstroom om de vermelding \’niet bezig met opladen\’ weg te krijgen. Een beetje leeg laten lopen en dan weer laden is volgens mij niet goed en wordt aangezien voor een volledige laadcyclus.

Dat laatste hoef je je geen zorgen om te maken. OS X kijkt gewoon hoeveel procent van een cyclus gebruikt wordt. Of ie nou in 1 keer of over meerdere keren telt, maakt niet uit.

100% van de actuele health gebruikt, en ook weer opgeladen? Dat is 1 cyclus. Wanneer je tussendoor het netsnoer inplugt of niet, dat geeft niets en heeft geen invloed op die telling.

Vergelijk het met je auto: 1 keer per zoveel aantal kilometers (we zeggen voor de grap even 48.000) moet je naar de garage, echter hoeveel verschillende ritjes je hebt gemaakt dat geeft niet, je moet toch pas naar de garage als de teller dat aantal kilometers aangeeft. Als je het dus zou doen waar of jij bang voor bent, dan je is 1 ritje meteen 48.000 kilometer en zou je direct naar de garage moeten.

Zo werkt het in dat geval niet, en met de batterijen ook niet.:wink:

Niet teveel op letten, opgebruiken tot maximaal nog 8% over, of gewoon tot zodra er weer stroom beschikbaar is. 1 keer in de 2 maanden kalibreren, en minimaal 1 keer per week gebruiken.

Dat doe ik al ruim 2 en een half jaar en mijn batterij is nu nog 93% health.

Bijdrager
    dani64

Even een reactie op het laatste bericht. Wat je zegt zou ook moeten kloppen. Heb het twee weken nadat ik de macbook had gekocht uitgeprobeerd en daarna gekeken wat coconut aangeeft. Twee keer geladen: 1 keer vanaf ongeveer 90% de macbook opgeladen en vervolgens de macbook opgeladen vanaf iets van 70%. Coconut geeft gewoon twee keer een laadcyclus aan i.p.v. een keer. Raar?

Bijdrager
    dani64

Heb toch een beetje het idee dat er iets niet goed is met de accu. Na mijn eerste verhaal waarin stond dat in 2 dagen tijd de accu gedaald was naar 95% en toen aangaf ‘batterij laad niet op’ zonder de accu gebruikt te hebben en alleen maar aan het snoer gewerkt te hebben zie ik net opeens weer percentages staan en laad de accu opeens op vanaf 75%????. De accu is van de week opgeladen en niet meer gebruikt daarna. Is mijn accu helemaal van slag? De accu is nu in totaal gewoon 25% gedaald, zonder deze gebruikt te hebben, in een paar dagen en laad zich gewoon op nu. Weet iemand misschien of de accu dan kapot of van slag is. Het lampje was net nog gewoon groen net zoals de afgelopen dagen, en net is dus het lampje oranje geworden en zie ik nu terwijl ik aan het werk ben de accu opladen vanaf de 75%.

Bijdrager
    Hansi2124

Graag verder in dit topic, wat over hetzelfde gaat.

12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.