9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Q:

Bijdrager
    durrrr

Batterij sneller leeg na update iOS 11.3

Had me verheugd op de update naar iOS 11.3, maar de batterij op mijn iPhone 6s gaat na de update veel sneller leeg dan de vorige iOS-versie (11.2.6). Ook wordt de iPhone soms erg warm. Beetje whatsappen of iemand een minuut bellen kost al gauw 5% van de batterij. Mijn batterijconditie is 84%. Herstarten heeft geen zin. Iemand die dit probleem ook heeft?

Bijdrager
    GoeieDag

Al gekeken naar Batterijgebruik per app in Instellingen>Batterij?

Bijdrager
    durrrr

Ja heb er naar gekeken, maar daar ligt het niet aan. Batterijgebruik per app is ongeveer hetzelfde gebleven als voor de update.
    Ik lees op internet dat er meer mensen last van hebben. Misschien kan ik beter de iPhone kalibreren?

Bijdrager
    Wimusia

Hier idem met iPhone SE en iPad  Air 2. Veeeeeel sneller leeg. Ligt echt aan 11.3 👿👿👿

Moderator
    Night

Nergens last van op ‘gewone’ 6. Geen enkel verschil met 10.3 of 11.2 t.o.v. het huidige 11.3

Bijdrager
    Wimusia

We hebben het over 11.3!

Moderator
    Night

Ik ook.

Ik ben overigens benieuwd naar jullie gebruiksprofiel. M.a.w.: welke apps gebruiken jullie het meest?

Want het energieverbruik kan ook nog app-afhankelijk zijn.

Ik gebruik vooral WhatsApp, gewoon bellen, af en toe SMS en af en toe een simpele game.

Ik heb geen Facebook op mijn telefoon.

Bijdrager
    durrrr

<p class=”cite”>Night op 5 april 2018 om 20:47</p>
    Ik ook.

Ik ben overigens benieuwd naar jullie gebruiksprofiel. M.a.w.: welke apps gebruiken jullie het meest?

Want het energieverbruik kan ook nog app-afhankelijk zijn.

Ik gebruik vooral WhatsApp, gewoon bellen, af en toe SMS en af en toe een simpele game.

Ik heb geen Facebook op mijn telefoon.

Ik gebruik vooral WhatsApp en Safari en speel ook af en toe een spel.
    Verder gebruik ik geen nieuws-apps (bijvoorbeeld telegraaf, nu.nl etc.). Daarvoor gebruik ik Safari. Scheelt ook ruimte.
    Voor Facebook gebruik ik ook Safari. De iPhone kalibreren helpt niet, dus ik denk dat het echt aan de update ligt.
    Of moet ik de iPhone helemaal resetten?

Moderator
    Night

Het zou in jouw geval een combinatie kunnen zijn: een slechte batterij i.c.m. met iets in iOS dat niet helemaal lekker zit. Als je er tijd voor hebt, zou je iOS eens helemaal opnieuw kunnen installeren zónder je backup terug te zetten (dus echt helemaal kaal). test dat een weekje, en als dat geen verschil maakt, kun je je backup weer terugzetten en weet je dat je bij Apple moet aankloppen voor het batterij-vervangingsprogramma.

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.