8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Q:

Bijdrager
    ndunsbergen

Batterij problemen

Beste mensen,

Mocht ergens anders op dit forum al een antwoord zijn, dan mijn excuses voor het opnieuw posten. Maar uit de andere posts werd ik niet echt wijzer.

Gister is tot mijn grote spijt op school een pakje drinken kapot gegaan in m’n tas. Ja, ik weet het. Ongelooflijk dom. Normaal gesproken let ik er wel op dat die pakjes drinken, flesje water etc nettjes weg gestopt van m’n laptop en iPad zitten. Toevallig was gister dat niet het geval, waar ik ongelooflijk veel spijt van heb inmiddels. Afijn, een zijk natte laptop sleeve, laptop, doorweekte iPad en een lading drinken op de bodem van mijn tas verder.

Zodra ik er dus achter kwam heb ik meteen m’n laptop en iPad (Die in sluimer stonden) uitgezet en geprobeerd droog te maken. Water weg gegooid want er stond letterlijk een bodem water in m’n tas. Thuis alles voorzichtig met een vochtig doekje en droogdoek alles weer schoon gemaakt want dat plakte als een gek. Vannacht laten drogen bij de kachel en vanmorgen weer aangezet. Tot mijn grote verbazing werkt mij iPad nog zoals het hoort. Geen problemen zover. Daarin tegen is m’n macbook er minder goed vanaf gekomen. Hij gaat aan, werkt zoals het hoort. Behalve de batterij dan, die heeft wat problemen.

Toen ik de mac vanmorgen aan de lader deed gaf hij een kruis door het icoontje aan. ”Vervang accu nu”. Ik heb de lader los gehaald en de laptop laten leeg lopen. Nadat hij is leeg gelopen heb ik hem opnieuw aangesloten en is hij nu aan het opladen. Gelukkig geen kruis meer door het icoontje maar nu geeft hij bovenin in de menu balk aan dat hij 100% is opgeladen, vervolgens springt hij terug naar 5%. Dan duurt het weer een paar minuten/sec en dan is hij weer 100%. Dan weer 6%. En zo maar door.

Op internet kwam ik verschillende dingen tegen wat ik kon doen. Ben begonnen met het kalibreren van de batterij, volledig opladen. Leeg laten lopen. 5 uur wachten en dan weer aansluiten en opladen. Daarnaast zag ik iets voorbij komen over de accu eruit halen en een nacht in de vriezer leggen.

Ik houd alle opties open, heb (net als de gemiddelde andere student) geen 15 honderd euro liggen voor een nieuwe..

Heeft iemand ervaring met dit probleem, een oplossing. Dan hoor ik dat graag;)

MVG,
    Nick

Batterij

Informatie batterij:

Modelinformatie:
    Serienummer: 9G01313DKE1MA
    Fabrikant: DP
    Apparaatnaam: bq20z451
    Pack Lot Code: 0
    PCB Lot Code: 0
    Firmwareversie: 201
    Hardwarerevisie: 2
    Celrevisie: 158
    Ladingsinformatie:
    Resterende lading (mAh): 300
    Volledig opgeladen: Nee
    Bezig met opladen: Ja
    Volledige laadcapaciteit (mAh): 4888
    Statusinformatie:
    Aantal cycli: 1250
    Conditie: Normaal
    Batterij geïnstalleerd: Ja
    Amp├Ęrage (mA): 1168
    Voltage (mV): 11360

Bijdrager
    GrannySmith

Tja; het leed zal geschied zijn; je hebt hem weer aangezet. Als je werkelijk hier de adviezen had gelezen dan had je begrepen dat je dat juist niet moet doen.

Je spreekt overigens over water, maar het plakte? Dus er zat suiker in? Dat wordt i.c.m. bacterieen en de vochtigheid in de lucht zuur. Dus de kans is groot dat je iPad binnenkort ook gaat bezwijken.

Gebeurde dit thuis? Gevalletje onroerend goed verzekering wellicht?

Bijdrager
    ndunsbergen

Pakje drinken, dus ja. Met suikers. Hoelang zou ik dan moeten wachten voordat ik de iPad en macbook weer zou kunnen gebruiken volgens jou?

Bijdrager
    GJS

Je zou nog een smc reset kunnen proberen. Je batterij heeft overigens al 1250 cycli achter de knopen en het zou kunnen dat het een (spijtige) vamenloop van omstandigheden is.
    Het maximale aantal cycli is (volgens Apple) 1000 ervan uitgaande dat je een MacBook Pro hebt. KLIK

Bijdrager
    GJS

KLIK werkt niet zie ik. Ik bedoel deze link. https://support.apple.com/nl-nl/HT201585

Bijdrager
    ndunsbergen

Nope, oude macbook eind 2010

Bijdrager
    ndunsbergen

Bedankt voor de tip trouwens! Zodadelijk een smc reset doen. Ik heb al een resente backup op m’n timemachine staan. Daarnaast kom ik er net achter dat 1 usb poort ook niet lekker werkt.

Bijdrager
    ndunsbergen

Net een smc reset gedaan, daarnaast had m’n pa de conectoren schoongemaakt. Lijkt er nu op dat hij weer goed oplaad. Ik ga hem nog even kalibreren en dan maar hooen dat de problemen zich niet opnieuw voordoen!

Bedankt voor de tips!

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.