6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:
    Bijdrager
    Joostjee

Batterij problemen Macbook, 13 inch, aluminium, eind 2008

Hallo OMT’ers,

Ik heb sinds een week of 3 wat problemen met mijn batterij; onderhoud vereist! Echter, ik heb mijn laptop nu ongeveer 26 maanden en ik vind het niet best wel zorgwekkend als na ruim 2 jaar de batterij al vervangen moet worden à 130 euro! Als ik bij de systeeminfo kijk van de voeding zie ik het volgende:

Ladingsinformatie:

Resterende lading (mAh): 2019
    Volledig opgeladen: Nee
    Bezig met opladen: Ja
    Volledige laadcapaciteit (mAh): 3056

Statusinformatie:

Aantal cycli: 415
    Conditie: Onderhoud vereist

Als het goed is zouden de batterijen van Apple ongeveer 5 jaar mee moeten gaan of 1000 cycli… Klopt dit?

Volgens mij is dit een fout van Apple en niet door mijn gebruik (gebruik hem zoals een laptop bedoeld is, van de stroom als hij vol is etc.). Daarnaast heb ik hem destijds bij de Media Markt gekocht, moet ik hiervoor weer naar de Media Markt of kan ik gewoon naar een Apple Reseller?

Ik hoor het graag!

Bijdrager
    MacKeessie

Volgens mij is de batterij die jij hebt een ouder type. Apple garandeerde de batterijen uit de MacBooks 2008-2009 ongeveer 300 cycli Jij zit daar al over heen, bovendien, eind 2008 betekent dat je batterij bijna 3 jaar oud is. Heb je hem al gekalibreerd?
    Mijn MacBook alu , maart 2009, 31 mnd oud volgens Coconut, geeft na 418 cycli nog een capaciteit van 97%.( 4000mA tov nieuw 4100mA)

Bijdrager
    AppelJuice

Waarschijnlijk kun je door de batterij opnieuw te kalibreren de melding wel weg krijgen.
    Je kunt dit doen door de batterij volledig leeg te laten lopen, zelfs nadat je de melding hebt gekregen laat je de mac aanstaan. Wanneer deze echt uit gaat moet je hem volgens de documentatie nog iets van 5? uur niet aan de oplader hangen. Hierna kun je hem weer gaan opladen.
    Als je met google zoekt op onderhoud vereist batterij macbook vind je genoeg info.

Bijdrager
    Macosxachist
    Joostjee op 12 september 2011

Aantal cycli: 415

Mooie score: die batterij kost dus ongeveer een dubbeltje per uur. Op = op.

Bijdrager
    jvers

Heb dezelfde macbook!
    coconutBattery verteld mij dit:

Battery capacity
    Current capacity: 3879 mAh
    Design capacity: 4100 mAh
    (95% dus)

Details
    Mac model: MacBook5,1
    Age of your Mac: 31 Months
    Battery loadcycles: 1024

Doet het nog prima!

Bijdrager
    Erwal

Had deze melding tot voor kort ook altijd en maakte me er nooit druk om, en dat blijkt terecht: inmiddels heb ik OSX Lion opnieuw geïnstalleerd vanwege hardware upgrade (geheugen en extra SSD) en de kreet is weg.

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.