8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Q:
    Bijdrager
    tanguyc

Batterij probleem MacBook Pro 17″

Dag,
    Sinds enkele dagen is de batterij van mijn macbook pro zwaar opgezwollen.
    De knop op mijn trackpad kan ik nog zeer moeilijk indrukken.

De batterij is altijd met de zelfde lader opgeladen,
    ik moet wel zeggen dat ik enkele maanden geleden een nieuwe lader heb gekregen van apple omdat mijn andere was doorgebrand.
    Deze lader heeft een hogere wattage.

Kan dat de oorzaak zijn?

Wie kent de oorzaak en de oplossing?

Greetz

Bijdrager
    apple_fan
    Bijdrager
    Barabas2005

Ik had hetzelfde probleem met mijn 1e generatie MacBook Pro. De batterij is gaan expanderen terwijl de computer opgeborgen lag in mijn kast. Gelukkig was de computer niet beschadigd! De batterij ging vrolijk verder met expanderen nadat ik hem er had uitgehaald. Het leek Rita Corita wel! Zorg er dus voor dat het ding zo snel mogelijk uit je computer komt!

Ik heb de batterij meegenomen naar iCentre in Haarlem. Helaas had ik geen recht meer op een nieuwe batterij, omdat mijn garantie ruim was verstreken. In ieder geval heeft iCentre het naar Apple gestuurd.

Nu zit er een nieuwe accu in mijn MacBook :).

Die van mij was dus tot deze proporties uit gaan zetten:

:kleenex:

Bijdrager
    Soulshaker

zijn die dingen niet gevaarlijk, ik bedoel daarmee dat ze kunne branden/ontploffen?

Bijdrager
    Barabas2005

Die van mij werd niet heet en er lekte ook geen rommel uit. Maar het was wel een “eng” gezicht en volgens mij zeker niet zonder gevaar.

Ik haal tegenwoordig de accu maar even uit de oude MacBook als ik het voor langere tijd niet gebruik.

Bijdrager
    Soulshaker

Die dingen kunnen dus fikken :sealed:

Bijdrager
    gerryvonne

Ik heb hetzelfde gehad met mijn MacBook Pro 2.16 Ghz Intel Core Duo. Het probleem komt sporadisch voor en bij mij gebeurde het aan het begin van het jaar (ver buiten de garantieperiode). Apple gebeld en binnen 2 dagen had ik een nieuwe accu.

Het enige wat ze vroegen was het nummer van mijn credit card, zodat wanneer het door mijzelf was veroorzaakt, ze de accu alsnog in rekening konden brengen. Maar er werd al aangegeven dat het bij de 17″ MacBook Pro sporadisch voorkomt, in tegenstelling tot de 15″ versies.

Bijdrager
    iJos

Gebeurde mij ook een half jaar terug. Bekend probleem met die accu’s dat gezwel:(
    Apple gebeld, want ik kocht m’n mbp 17″ in de Apple Store.
    Ik kon ‘m laten vervangen.
    De bedoeling was dat ik een reseller zou uitzoeken, die dan contact zouden opnemen met de AS.
    Bij A-Mac moest ik mijn MBP inleveren en zou ie naar Utrecht gestuurd moeten worden!!
    Uiteindelijk stuurde http://www.icteam.nl/ mij de accu gewoon op, deden dus niet zo moeilijk!
    succes
    Jos
    edit: ik moest wel de oude eerst opsturen!

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.