26 berichten aan het bekijken - 1 tot 26 (van in totaal 26)
  • Q:
    Bijdrager
    nebilem

Batterij probleem iPhone 6 + Tele2

Goedemorgen,

Zijn er meer mensen die een iPhone 6 met Tele2 en batterij probleem hebben? Ik heb sinds een paar maanden een iPhone met Tele2 die af en toe uitvalt omdat de batterij leeg is. Dit is 5 keer gebeurd en altijd ‘snachts en nooit overdag. Altijd was de batterij bijna volgeladen tijdens deze voorvallen.

Ik vermoed dat het aan Tele2 ligt.

gr.

Bijdrager
    A.M.Dekker

Je weet dat Tele 2 geen telefoons maakt?
    Alle iPhones komen van Apple dus kan het niet aan Tele 2 liggen

Geblokkeerd
    Anoniem

Gewoon mee naar een winkel gaan. Als je hem bij een abonnement hebt weet ik niet of het ook bij een Apple Store kan, maar daar kunnen ze de batterij wel testen. Het is hoogstwaarschijnlijk een fabrieksfout geweest.

Bijdrager
    Niels

Klinkt als een defecte accu. Je kunt ook viade Apple support pagina een case aanmaken en een belafspraak inplannen. Daarbij wordt om een diagnose op afstand gevraagd en kunnen ze zien of de accu in orde is.

Bijdrager
    nebilem

Ik weet dat tele2 geen mobiels maakt ik heb alle versies van de iPhone gehad slimmerik.

Kan het aan de verbinding van Tele2 liggen? Tele2 gebruikt het netwerk van tmobile lijkt me sterk maar toch. Ik ben al bij de geniusbar geweest daat bleek dat mn batterij 100 is. Ik maak inderdaad wel een belafspraak. Bedankt voor de tip!

Bijdrager
    Niels

Btw het is handig dat je de accu test wanneer deze al redelijk leeg is, dus zo onder de 50%. Had destijds een defecte accu in mijn iPhone 5 en daf werd ook pas zichtbaar bij de diagnose toen de accu onder de 60% zat.

Vervolgstappen (die je waarschijnlijk ook van Apple Care te horen krijgt) zijn: back-up en herstel via iTunes. En dan na herstel instellen als nieuwe iPhone zodat eventuele software bugs uitgesloten worden.

Maar ik zou eerst even bellen met Apple Care voor de diagnose.

Bijdrager
    nebilem

Uit diagnose blijkt niets aan de hand met mijn telefoon. Maar heel raar dat de batterij in de ochtend zodanig leeg is dat de telefoon niet meer aangaat en dat terwijl de batterij de avond ervoor op 95% is als ik naar bed ga. Ik heb uiteraard vorige week al een herstel uitgevoerd via iTunes.

Sorry maar mijn perceptie over de kwaliteit van Apple is niet zo denderend. Al de zoveelste rotzooi gekocht van Apple.

Bijdrager
    nebilem

Ik ben naar apple store geweest ze hebben get toestel open gemaakt daar hebben ze niks kunnen vinden. Maar nu ik thuis ben zie ik dat het scherm niet meer goed aansluit. Ze hebben het niet correct teruggezet.

Bijdrager
    nebilem

Hopelijk wordt het morgen opgelost maar ben nu wel goed ziek van Apple. Blijf bezig met hun bij mn 3gs was er ook gezeik met mn batterij. Wanneer gaan ze eens premium hardware gebruiken?

Moderator
    Night

Dooddoener: Sommige mensen hebben altijd pech en treffen een maandagmorgen-model. Is je iPhone ook op maandagmorgen ‘gerepareerd’?

Bijdrager
    nebilem

Ik irriteer me nu vooral aan het feit dat het scherm slordig is teruggezet.

Bijdrager
    A.M.Dekker
    nebilem op 23 januari 2015

Ik weet dat tele2 geen mobiels maakt ik heb alle versies van de iPhone gehad slimmerik.

Kan het aan de verbinding van Tele2 liggen? Tele2 gebruikt het netwerk van tmobile lijkt me sterk maar toch. Ik ben al bij de geniusbar geweest daat bleek dat mn batterij 100 is. Ik maak inderdaad wel een belafspraak. Bedankt voor de tip!

Nou sorry hoor. Als je er zo veel vanaf weet dan zou je ook moeten weten dat een verschil van netwerk er niet voor kan zorgen dat je batterij in een nacht leeg gaat.

Bijdrager
    nebilem

Zeker wel, als mijn toestel telkens moet connecten omdat tele2 op dat moment niet een goede verbinding heeft kan het de energie uit mn batterij leegzuigen. Daarnaast was een meer een vraag naar de lezers of dit een bekend probleem was icm met tele2.

Bijdrager
    nebilem

Maar goed, aangezien ik een afspraak maken voor een herstel wat nota bene door apple zelf is veroorzaakt was voor mij de laatste druppel. Ik gooi alles voor 1500/1750 euro op marktplaats en ga denk ik voor Dell. Denk dat Dell als we kijke naar prijs kwaliteit verhouding beter is dan Apple.

Vooralsnog zullen dat mijn iphone, ipad air 2 en de macbook pro retina zijn. Wat ik met de andere producten doe weet ik niet.

Geblokkeerd
    Helena

Sorry neblim, maar wat is jouw probleem? Volgens mij probeer jij gewoon apple en tele2 zwart te maken en heb jij helemaal geen iPhone of MacBook of iets anders. Je beweert dat je batterij stuk is of wordt ‘leeggezogen’ door tele2. Nou, als de mensen van de diensten zeggen dat de batterij in orde is dan kan ik enkel denken dat jij pure onzin vertelt en dat ie wordt ‘leeggezogen’ enkel ’s nachts dan is dat of omdat je eerst al je apps opent, vervolgens niet uit je multitasking haalt, hem niet op niet storenmodus zet waardoor je scherm constant oplicht en ook nog je hoofdtelefoon insteekt die geen aparte voeding heeft en heel de nacht muziek speelt en zelfs dan lijkt het me straf dat de batterij leeg is na 8-10 uur en anders, zet de gsm ’s nachts op vliegtuigmodus voor je er over gaat klagen. Ik denk echt wel dat je totaal geen iphone hebt of dit probleem gewoon hebt verzonne om apple en tele 2 dus schade toe te brengen, ik kan me niets anders inbeelden.

Geblokkeerd
    Anoniem

Als je alles voor 1750 op marktplaats zet, PM me even een link door dan. een iPhone, iPad Air 2 en MBPr voor 1750 is een koopje:-D

Bijdrager
    Naej

Wat een onzin @Creepitor. Het kan wel degelijk een probleem zijn met Tele2. Denk je namelijk maar in wat er gebeurd als je op een locatie bent waar je verbinding eigenljik nét niet voldoende is voor 3G en je precies tussen twee masten inzit, waardoor hij dus continu switcht van GPRS naar 3G en andersom. Dit vreet batterij, omdat hij de hele tijd aan het pogen is te connecten.

Je gaat tekeer tegen iemand die je niet kent op basis van aannames. Ik hou daar niet zo van, omdat het nergens aan bij draagt. @nebilem is kennelijk een ontevreden klant. En je argument “als mensen van de diensten zeggen dat de batterij in orde is dan kan ik enkel denken dat jij pure onzin vertelt” slaat echt he-le-maal nergens op. Of jij gelooft natuurlijk ook al die Apple medewerkers die zeggen dat er écht geen bending-problem is met de iPhone 6, de KPN medewerker die zegt “maar meneer, het is echt alleen bij u dat u op die locatie geen goed internet heeft”, terwijl je weet dat al je buren erover klagen en de Albert Heijn-medewerker die vermoeid opkijkt en zegt ‘Nee meneer als het hier niet ligt dan hebben we het ook niet in het magazijn.’

Bijdrager
    Naej

@Usain: Lol! Ik wil ook de link:)

Bijdrager
    nebilem

Ik ga het aan een student gunnen, sorry hoor morgen of het doorgaat.

Geblokkeerd
    Helena

@Naej Nebilem zegt dat het enkel ’s nachts gebeurt en als het aan tele2 ligt, dan kan hij dat heel eenvoudig testen door zijn de mobiele data uit te schakelen voor hij naar de apple store gaat. En wat uw ”bending” betreft, heel dat gedoe van bendgate is pas onzin. apple heeft in het 1ste verkoopsweekend 10 gevallen gehad op 10 miljoen verkochte iPhones. Enkel als je een Amerikaan van 100 kilo bent, de telefoon in je achterbroekzak steekt en dan er de hele dag op gaat zitten, kan ik mij inbeelden dat de iPhone licht gaat buigen. Nog iets??

Bijdrager
    Ethiron

@ Creepitor:

Wat een onzin kraam jij uit zeg, ongelovelijk.

Aan je manier van redeneren blijkt dat je nog heel naïef bent, en volgens mij ook nog behoorlijk jong. Ga dus maar snel naar een ander forum waar de grote mensen niet zomaar door je masker heen prikken.

Heb ik ongelijk, en ga je nu zeggen dat dit een ongefundeerde aanname is die ik doe?

Gefeliciteerd, dat is precies wat jij in je afgelopen twee posts ook hebt gedaan.

Met name je manier van redeneren is gewoon zielig: “de experts zeggen het, dus ja dan is het zo en ligt het aan jou!”

En dan ook nog zelfverzekerd je laatste reactie afsluiten met een opmerking, alsof je net een enorm punt hebt ofzo. Laat me niet lachen joh.

Bijdrager
    nebilem

Het is verkocht aan een student voor 1450 euro. Sorry boys maar wou het niet aan iemand van OMT gunnen aangezien ik nogal werd aangevallen door veel mensen. Maar ik werd werd via een pm overspoeld hier op omt door mensen die mijn spullen wel graag wilden overnemen.

Nogmaals het gaat me niet om het geld van 1500 euro word ik zeker niet rijk dat verdien is een derde van mn netto maandloon.

Bijdrager
    Stirf

@nebilem:-D
    Het is de student gegund.

Bijdrager
    Naej

@bendgate: apple heeft erkend dat er 10 gevallen waren. Als ik een bedrijf heb en ik plaats recensies, dan filter ik de negatieve recensies ook uit. De vele reacties op social media lieten zien dat het probleem een veel groter karakter kent. Als ik mijn iPhone pak hoef ik weinig kracht uit te oefenen om een buiging te veroorzaken, iets dat me bij de vorige iphones nooit lukte. Ik vind alles best, maar dat naieve gekakel van je trek ik slecht. Prettige wedstrijd.

Geblokkeerd
    Helena

:)@TomvdK ongelofelijk is met een F dus niet ongelovelijk, je lijkt me zelf toch wel behoorlijk jong hoor en als je zelf geen ‘ongefundeerde aannames’ doet moet je mij niet bekijken. @nebilem Goed bedacht, die student zal er zeker veel aan hebben! En @Naej Als je zegt dat er een aantal gevallen niet gemeld/opgenomen zijn, oké dat zal zeker het geval zijn, maar het zal zeker niet voorvallen op 1/100 telefoons. Maar bij de iPhone 6 plus’en die gebogen waren was het niet dat het scherm van de behuizing stak en de kabels losraakten, integendeel op een paar gevallen was het al goed kijken eerdat je een minimale plooi zag. Bendgate heeft wat mij betreft véél te véél media aandacht gekregen het is niet omdat #unboxingtherapy met zijn handen een iPhone 6 plus kan kapotplooien dat dit in je broek ook gebeurt. En als je iPhone vanzelf gaat plooien wordt die ook zonder probleem omgeruild. En even een vraagje Naej je gaat me niet beweren dat je op al je iPhones al bendtests hebt gedaan:-) maar toch… Ik denk trouwens dat die forum gesloten mag worden aangezien nebilem al van zijn probleem af is.

Bijdrager
    Stefan1997

Kijk of je LTE aanstaat. Ik heb een iphone 5s en een tele2 abbo. Omdat tele2 nog geen LTE netwerkt publiekelijk online heeft blijft je iPhone zoeken naar een 4g netwerk. Dit vindt hij niet en dit kost dus onnodige energie.

26 berichten aan het bekijken - 1 tot 26 (van in totaal 26)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.