13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
  • Q:

Bijdrager
    dino2

batterij probleem

Een probleem met mijn Ti-book. Tijdens het werken loopt mijn batterij leeg tot deze in de finderbalk ongeveer 24% aangeeft. Hierna springt hij gelijk naar 0% en schiet dan in de slaapstand zonder enige melding te geven. Gisteren was dat zels bij 40%! Heeft iemand dit eerder bij de hand gehad? Ik werk met een 1Ghz powerbook met 1024Mb Ram op OSX.2.6.

Dino

Bijdrager
    remier

Apple bellen (nog in de garantie?)

Ik heb een nieuwe batterij voor mijn iBook gekregen, had hetzelfde probleem als jij nu hebt (na het updaten naar Jaguar)

Bijdrager
    JeePee

Er zijn al eerder berichtjes over geweest. Het schijnt dat 10.2.3 de laatste Jaguar is zonder de problemen…

Apple heeft er nog niets aan gedaan, balen is dat!:evil: Ik draai op mijn iBookje niet hoger dan 10.2.3, maar hoop dat 10.2.7 het probleem verhelpt!:roll:

Bijdrager
    dino2

Bedankt voor jullie reaktie. Heb een test gedaan met een andere batterij en…. hetzelfde probleem. Deze keer zelfs met een volle batterij die in 1 keer naar 0% schiet. Het is dus volgens mij schuld van het OS. Het probleem begon ook nadat ik via de software updater bij 2.5 was beland. Ik ga maar weer terug naar 2.3, als e.a. dan weer goed werkt moet er toch iets fout zitten in de latere updates van het OS. Nogmaals bedankt!

dino

Bijdrager
    JeePee

Ik las gisteren toevallig iets, wat suggereert dat het probleem na 10.2.2 ontstaat… Dus niet 10.2.3….. Dus probeer voor de zekerheid 10.2.2 en niet zoals ik eerder vermelde 10.2.3.

Ik kon vanochtend zo’n 10 tot 15 minuten door internetten met een batterij die op 0% stond… (waarschuwing was al lang geweest) Niet te vergelijken met jouw probleem, maar ik heb m’n iBookje nu even weer volledig opgeladen en ben benieuwd hoelang hij meegaat…

Aangezien ik nu 10.2.3 draai en dat problemen zou kunnen geven (volgens een ander bericht op Macosx.nl), probeer ik binnenkort 10.2.6, denk ik…:? Alleen heb ik geen garantie meer, dus wellicht doe ik het toch maar niet…:wink:

Nogmaals hopen dat Apple er iets aandoet, want het is duidelijk iets softwarematigs in de PowerManagement, iets wat blijkbaar niet eenvoudig te verhelpen is, of Apple wil het niet verhelpen of wil het niet weten…. ?:roll:

Bijdrager
    remier

Sinds die nieuwe batterij is het probleem bij mij opgelost, hij laat alleen geen melding zien dat het eens tijd wordt om je document op te slaan (0%)

Ik draai hier de laatste Jag nl. 10.2.6

Bijdrager
    dino2

Yep!! Heb 2.1 geinstalleerd en…. geen problemen meer. Batterij loopt keurig terug tot 5%, geeft dan een melding en loopt verder terug tot zeker 8 minuten na de 0% aanduiding. Ik blijf maar even bij 2.1 hangen tot 2.7 of Panther uit komt. Nogmaals bedankt voor de reakties.

dino

Bijdrager
    Gerrit

Hmz, merk sinds een paar dagen dat ik met mn 12inch Powerbook nog maar minder dan 2 uur met een batterij kan doen op Langste levensduur batterij.

Normaal was altijd zo rond de 3 uur, iets minder.
    Heb mn PMU al gereset maar dat hielp niet.

Powerbook is van Maart, dus geen 90 dagen ondersteuning meer. Heb ook geen Applecare aangeschaft (tering duur en me==student) dus een belletje naar Apple kost me ook 47 euro ofzo.

Is dit normaal?

Bijdrager
    JeePee

Je draait 10.2.6? Ga terug naar 10.2.2 of eventueel 10.2.3. Misschien is het probleem direct over, anders tips op het forum opvolgen.

Bijdrager
    Gerrit
    ”JeePee”

Je draait 10.2.6? Ga terug naar 10.2.2 of eventueel 10.2.3. Misschien is het probleem direct over, anders tips op het forum opvolgen.

Jups 10.2.6 hmz zou dat het probleem zijn? Sjonge… terug naar 10.2.2 zit ik nou niet echt op te wachten. Wacht wel tot 10 Oktober:)
    Maar wat vaag, software die er in principe voor zorgt dat na een bepaalde tijd je accu veel sneller leeg gaat:(

Bijdrager
    yoann

dit is wel handig om te weten… mijn batterij trekt ook op niets meer… maar hoe ga ik in hemelsnaam terug naar 10.2.3?

Bijdrager
    JeePee

Ik ben zelf weer terug gegaan naar 10.2.3 en ben nu weer blij:D Draait prima!

Terug gaan is alleen mogelijk na een nieuwe installatie of een Archiveer en installeer……:roll:

Bijdrager
    yoann

ok ik heb weer werk zoet… ik ben het nu al gewoon met die ibook :-p

13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.