One More Thing » Community » Forum » iOS Hardware » iPhone » Batterij perikelen iPhone 6S

Batterij perikelen iPhone 6S

Profielfoto van Gitte65

Gitte65 op 12 november 2017 #

Ik heb een iPhone 6s die in aanmerking komt voor het vervangingsprogramma voor problemen met onverwacht afsluiten (dankzij een topic hier op OMT gevonden).
Probleem is echter dat dit vervangen nogal wat moeilijk te regelen lijkt… A-mac Deventer wil 40 euro kosten in rekening brengen want ik heb deze iPhone niet bij hun gekocht maar met abonnement bij KPN. Heel misschien kan ik die kosten dan achteraf terug krijgen.
Ik zou volgens de medewerker van A-mac bij KPN moeten aankloppen, maar op de site van Apple staat:
“Let op: mobiele partners nemen niet deel aan dit programma.”

Sjucht!

Volgens A-mac medewerker is het makkelijkste om bij een Apple Store een afspraak te maken, dan werd het binnen een half uur geregeld. Maar een Apple Store zit hier nu niet echt in de buurt, dus dat is ook niet echt handig.

Andere optie zou opsturen zijn, maar dan ben ik hem misschien ook lang kwijt.
Iemand hier toevallig ervaring mee? Ben je je toestel dan lang kwijt?

Het heeft gelukkig geen echte haast, ik zou tot 3 jaar na aankoop de batterij kunnen laten vervangen (toestel is van okt 2015), maar mijn batterij vertoont wel kuren (snel leeg). Dus het moet wel een keer gebeuren….

Goed, dat was het 1e probleem.

Een ander probleem wat ik sinds kort (sinds de update naar iOS 11) met mijn iPhone heb is dat mijn batterij ineens veel sneller leeg is. Vorige week kon ik nog zien welke app’s verantwoordelijk waren voor het meeste batterijgebruik (oa. Messenger wat ik nauwelijks gebruik), maar sinds een paar dagen kan ik dat dus niet meer zien. Er staat elke keer:
“Informatie over de batterij is beschikbaar nadat de iPhone enkele minuten is gebruikt.” (Zie afbeelding), maar ook al heb ik net daarvoor een half uur muziek zitten luisteren, dat verandert niets aan die melding.
Opnieuw opstarten had geen effect.

Iemand hier misschien nog ideeën hoe ik dat weer voor elkaar kan krijgen? Dan kan ik de grootste energieslurpers weer detecteren.

Profielfoto van NielsDam

NielsDam op 12 november 2017 #

Hoi Gitte, je kunt het beste even contact opnemen met Apple Support: https://support.apple.com/nl-nl

Je kunt op de website je probleem en gegevens invullen en vervolgens kun je een telefoongesprek instellen, waarop Apple jou beldt voor een oplossing.

Apple biedt zelf de volgende opties:
– langsgaan in de store: je batterij wordt direct vervangen of je krijgt een vervangend toestel mocht reparatie niet mogelijk zijn
– de iPhone thuis laten ophalen voor reparatie: je bent het toestel dan wel een aantal dagen kwijt. Wellicht kun je regelen dat je een vervangend toestel toegestuurd krijgt, waarna je de oude naar hen retourneert.

Ik vind het wel een heel raar verhaal van Amac en de kosten. Dit is namelijk een gratis programma van Apple en je moet in principe gewoon je iPhone bij hen kunnen inleveren omdat zij een officieel servicepunt zijn.

Profielfoto van Martin55

Martin55 op 12 november 2017 #

Tja, dat verhaal van Amac verbaast mij niet gezien de vele negatieve reacties op internet. Ik zelf heb ook zo’n 6S gehad die in aanmerking kwam voor vervanging van de accu.
Ik heb daarvoor een afspraak gemaakt in de Apple store op het Leidse plein in Amsterdam. Nadat ik hem daar heb afgegeven, ongeveer 2 uur geflaneerd in de omgeving en vlakbij een lekkere pizza gegeten voor €5 in de Leidsekruisstraat.
Kortom een leuk dagje van gemaakt en een goed gerepareerde telefoon met weer een frisse accu. 🤪
Ik zou toch overwegen dat ook zo te doen, succes

Profielfoto van Gitte65

Gitte65 op 12 november 2017 #

Bedankt voor jullie reacties!
Ik ga morgen eerst maar eens contact opnemen met Apple via de link van NIelsDam (dank daarvoor!).
Kijken wat zij voor een oplossing kunnen geven.

Amac staat dus niet al te goed bekend begrijp ik?
Ik ben er al een verschillende keren geweest en trof over het algemeen hele vriendelijke en behulpzame medewerkers, alleen de laatste medewerker had er blijkbaar niet zo’n zin in….

Maar goed, anders toch maar een middagje naar A’dam, Den Haag of Haarlem. Ik haat het alleen om naar een stad te gaan, dus als het even kan probeer ik dát te vermijden. Dus ik hoop dat Apple een andere snelle oplossing voor me heeft.

Profielfoto van Shmoo

Shmoo op 12 november 2017 #

Kans is groot dat je via Apple bij een A-Mac terecht kunt maar dat zal je natuurlijk altijd eerst via KPN of Apple moeten gaan. A-Mac is in deze gewoon een winkelier waar jij niets gekocht hebt dus zij gaan pas service leveren wanneer Apple dat zegt. Die 40,- zal wel kosten zijn om het contact met Apple te regelen.

Profielfoto van GoeieDag

GoeieDag op 12 november 2017 #

Gitte65 op 12 november 2017

Ik haat het alleen om naar een stad te gaan, dus als het even kan probeer ik dát te vermijden.

Het zit wel diep, hè?!

Profielfoto van Q-collective

Q-collective op 13 november 2017 #

Vijf tot zeven werkdagen.

Een ander probleem wat ik sinds kort (sinds de update naar iOS 11) met mijn iPhone heb is dat mijn batterij ineens veel sneller leeg is. Vorige week kon ik nog zien welke app’s verantwoordelijk waren voor het meeste batterijgebruik (oa. Messenger wat ik nauwelijks gebruik), maar sinds een paar dagen kan ik dat dus niet meer zien. Er staat elke keer:
“Informatie over de batterij is beschikbaar nadat de iPhone enkele minuten is gebruikt.” (Zie afbeelding), maar ook al heb ik net daarvoor een half uur muziek zitten luisteren, dat verandert niets aan die melding.

Iemand hier misschien nog ideeën hoe ik dat weer voor elkaar kan krijgen? Dan kan ik de grootste energieslurpers weer detecteren.

Dat is vreemd. Het kán te maken hebben met je batterij en na de vervanging kan alles weer in orde zijn, maar aangezien het specifiek sinds iOS 11 gebeurt, verwacht ik dat niet. Maak eens een backup en herstel eens als nieuw.

Shmoo op 12 november 2017

Die 40,- zal wel kosten zijn om het contact met Apple te regelen.

Dat is gewoon arbeidsloon wat zij rekenen. Apple rekent niks.

Profielfoto van aartjan

aartjan op 13 november 2017 #

Mijn ervaringen met Apple zijn nog veel slechter, daar krijg ik echt NIETS gedaan, alleen als ik mijn vrouw of mijn dochter dan opnieuw laat gaan lukt het soms wel.

maar on topic: die batterij kun je gewoon bij elke tefeloonwinkel cq iphone-boer laten vervangen voor weinig.
ik heb dat laatst ook bij een 6S laten doen, alle problemen meteen opgelost.

Profielfoto van aartjan

aartjan op 13 november 2017 #

De Apple Store zegt altijd:
– dat het niet kan
– dat het ding in het buitenland is gekocht, sorry dan kunnen we niks
– dat het ding zakelijk is gekocht, sorry dan is er geen garantie
– dat inruilen/upgraden/inleveren helemaal niet kan, alleen met sommige iphones
– maar in ieder geval nooit met een iphone die het niet doet (??)
– dat inruilprogramma’s of acties altijd zoveel voorwaarden hebben dat je er nooit aan voldoet
– dat zij ook niet weten wat er met het ding aan de hand is
– behalve als er waterschade is, dat weten ze dan weer meteen, want dan is het jouw schuld
– dat je maar beter naar een telefoonwinkel of zo kan gaan
– dat het ding alweer een jaar oud is.
Dat is echt al heel oud! Dan kunt U beter gewoon een nieuwe kopen

Profielfoto van Stirf

Stirf op 13 november 2017 #

Goh, geen linkje?
En nog steeds een fan van Apple? Klaarblijkelijk doen ze wel iets goed;)

Profielfoto van GoeieDag

GoeieDag op 13 november 2017 #

Ik heb behoorlijk andere ervaringen met de Apple Store en in het buitenland gekochte spullen. Soms moet je idd wat zeuren, maar ze zijn best welwillend, door de bank genomen.
Misschien eens te rade gaan waarom ze jou dan wel afwimpelen…

Profielfoto van Q-collective

Q-collective op 13 november 2017 #

aartjan op 13 november 2017

De Apple Store zegt altijd:
– dat het niet kan

Wat niet kan?

– dat het ding in het buitenland is gekocht, sorry dan kunnen we niks

Met modellen uit de VS specifiek kunnen ze inderdaad niks. Die moeten worden opgestuurd naar de VS. Met de andere landen is nooit een probleem.

– dat het ding zakelijk is gekocht, sorry dan is er geen garantie

Je hebt dan de 1-jarige fabrieksgarantie. Je kunt daarbij dan ook een AppleCare+ aanschaffen om een tweede jaar te hebben. Of je kunt hem natuurlijk particulier aanschaffen. Dat is hoe de wet werkt.

– dat inruilen/upgraden/inleveren helemaal niet kan, alleen met sommige iphones

Geen idee waar je het over hebt. Heb je het over recyclen, dat kan met elk toestel.

– maar in ieder geval nooit met een iphone die het niet doet (??)

Ok…

– dat inruilprogramma’s of acties altijd zoveel voorwaarden hebben dat je er nooit aan voldoet

Inruilprogramma’s dekken inderdaad een specifiek probleem af waar klanten bovengemiddeld vaak met Apple contact over opnemen en waar Apple onderzoek naar heeft gedaan en inderdaad een structureel probleem constateert.

– dat zij ook niet weten wat er met het ding aan de hand is

Dat zullen ze vast niet altijd aan de balie kunnen zien inderdaad. Verwacht je röntgenogen?

– behalve als er waterschade is, dat weten ze dan weer meteen, want dan is het jouw schuld

Nou ja, niet per se jouw schuld, maar in ieder geval niet Apple’s schuld. De garantie dekt zaken wanneer het apparaat wordt gebruikt waarvoor het ontworpen is. Val- & stoot- & waterschade valt daar niet onder. Daar hebben ze een verzekering voor uitgevonden. AppleCare+ is overigens ook een verzekeringsproduct.

– dat je maar beter naar een telefoonwinkel of zo kan gaan

Raar advies. Ben ik met je eens.

– dat het ding alweer een jaar oud is.
Dat is echt al heel oud! Dan kunt U beter gewoon een nieuwe kopen

Als je het apparaat particulier bij Apple hebt gekocht, kun je consumentenrecht claimen. Heb je het elders in Nederland als particulier gekocht, kun je daar je consumentenrecht claimen. Heb je het binnen de EU gekocht, maar niet in Nederland, kun je in het land van aankoop je consumentenrecht claimen. Is het biten Europa gekocht, bestaat consumentenrecht, op enkele uitzonderingen na, niet. En waar het wel bestaat (Australië en Nieuw-Zeeland bijvoorbeeld), moet je het ook daar claimen.

Profielfoto van Gitte65

Gitte65 op 13 november 2017 #

GoeieDag op 12 november 2017

Ik haat het alleen om naar een stad te gaan, dus als het even kan probeer ik dát te vermijden.

Het zit wel diep, hè?!

Haha, het klinkt geloof wat dramatischer dan werkelijk het geval is, maar m’n hobby zal het nooit worden ;-).

Profielfoto van Gitte65

Heb trouwens contact gehad met de helpdesk van Apple en ik heb verschillende mogelijkheden:
– naar een Apple store gaan. Voordeel: snel geregeld, toestel op zijn hoogst een paar uur kwijt, nadeel kost me bijna een hele dag + benzinegeld en parkeergeld.
– naar een A-mac gaan, die mogen inderdaad 40 euro service kosten berekenen. Voordeel: in de buurt, voor 40 euro heb ik een nieuwe batterij. Nadeel: toestel aantal dagen kwijt.
– toestel laten ophalen door Apple (via UPS). Voordeel: is gratis, nadeel: toestel 7-9 werkdagen kwijt.
– toestel via KPN laten repareren. Voor- en nadelen zelfde als hierboven.

En ik wil nog wel even gezegd hebben dat ik de opstelling van Amac ook wel enigszins begrijp hoor, ik heb het toestel daar tenslotte niet gekocht, maar vind dat ze er wel heel veel geld voor rekenen. Maar goe, dat is hun goed recht en ik heb de keuze om daar mee akkoord te gaan of niet.
Ik kies dus voor een andere optie, ben dan wel geen zeeuw ;-), maar wel zunig.
Nu nog hoe of ik een vervangend toestel kan regelen.

Profielfoto van Gitte65

Q-collective op 13 november 2017

Vijf tot zeven werkdagen.

Thanks!

Dat is vreemd. Het kán te maken hebben met je batterij en na de vervanging kan alles weer in orde zijn, maar aangezien het specifiek sinds iOS 11 gebeurt, verwacht ik dat niet. Maak eens een backup en herstel eens als nieuw.

Dank voor je reactie. Probleem lag overigens (waarschijnlijk) niet aan iOS 11, het heeft daarbij een paar dagen gewerkt en toen ineens niet meer. Maaarrrrr ik zag dat ik de laatste update nog niet geïnstalleerd had (11.1.1); dat heb ik zojuist gedaan en nu werkt het weer!! Dus dat probleem is opgelost.

Over dit topic

Gestart op 12 november 2017 door Gitte65

Laatste reactie door Gitte65

Je kunt alleen reageren met een gratis OMT account.
Heb je geen OMT account? Registreer je dan nu gratis!

Inloggen

of Wachtwoord resetten?