7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:
    Bijdrager
    kristian8888

Batterij overleden?

Mede OMT’ers,

Mijn laptop fungeert min of meer als desktop computer. Ik neem hem eigenlijk nooit op schoot. De reden daarvoor is dat mijn Maccie er na een minuut mee ophoudt. En dan bedoel ik niet dat hij gaat slapen, nee, hij gaat gewoon uit. Wanneer ik vervolgens mijn laptop weet aanzet staat de klok op, ik meen, 1970. De voorzichtige bewoording is op zijn plaats omdat het alweer even geleden is dat het is gebeurd.

Hier is een screenshotje van de status van mijn batterij:

Hieruit maak ik op dat mijn batterij nog niet “dood” is. Hoe valt het uitvallen dan te verklaren?

Bijdrager
    Ledda

ik kom hier eventjes je topic gebruiken voor een vraagje in de marge. Hoelang duurt een normale laadcyclus van een nieuwe alu macbook? Is 2uur 38min van 24% naar 100% een normale tijdsspanne?

Bijdrager
    kristian8888

Ik moet je helaas het antwoord schuldig blijven. Gezien de status van mijn batterij kan ik het je niet vertellen.

Bijdrager
    Caszz

Nou ik zie dat je de charger hebt aangesloten, maar er staat daaronder dat hij de batterij niet oplaad! (battery is charging NO)
    Daar misschien iets mis? :apple:

Bijdrager
    sypie

De interne batterij is ook leeg, dat is namelijk de batterij die de klok bijhoudt en dus ook het jaar waar we in leven. Een normale interne batterij moet echt wel een half jaar zonder netspanning kunnen om de klok op peil te houden. Dat wordt dus zoeken naar een interne batterij.

Bijdrager
    kristian8888

Is dat ook een relevante zoekterm: “interne batterij”?
    Of heeft zo’n ding synoniemen?

Bijdrager
    kristian8888

Ik heb wat gevonden:

Klik

Het is dus niet de interne batterij die op is, want die heb ik niet, aangezien ik een PowerBook 12 inch heb:)

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.