30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 37)
  • Q:
    Bijdrager
    Hessel89

Batterij nieuwste Macbook Pro onbetrouwbaar!

Ik heb hier een macbook pro 17 inch van ongeveer 3 maanden oud. Ik heb expres voor een macbook pro gekozen vanwege de lange battery life.
    9 uur.

Aan die 9 uur battery life is hij vanaf het begin af aan al niet gekomen. eerder 4 uur max. Nu lijkt het er op dat die gebruiksduur alleen maar korter word! Ik zit er nu een uurtje achter en het ene moment geeft hij 52 minuten aan en dan weer 1:24 en dan ineens 42!! nu heb ik nog maar 6 minuten!

is dit een faulty battery?

Ik ga er sowiso mee terug maar apple kennende zullen ze er wel weer niks aan doen.

Bijdrager
    Yggdrasil

“Apple kennende zullen ze er wel weer niks aan doen.”

Niemand verplicht je om Apple producten te kopen als je niet tevreden bent over hen. Koop gezellig een Vaio.

Welke programma’s staan allemaal open? Want die batterij duur die ze zeggen dat je kunt halen is met energy-maatregelen. Zo staat enkel safari etc open én staat je verlichting ook op 50-75%.

Bijdrager
    Bj1990

@Hessel89 de wisselende tijdsuur hoeft niks te zeggen over de batterij kwaliteit zelf.
    Toen ik zo net alleen muziek luisterde had ik nog 5 en een half uur over, nu ik op het internet zit heb ik nog maar 1 uur en 38 minuten over.

Bijdrager
    macker

Flash filmpjes trekken veel processor kracht en daarmee een stuk van je batterij duur. Als ik even zit te youtuben loopt mijn accu ook binnen afzienbare tijd leeg. Zonder flash nergens problemen mee.

Bijdrager
    Afroman

Niemand verplicht je om Apple producten te kopen als je niet tevreden bent over hen. Koop gezellig een Vaio.

Als Apple iets beloofd dan zullen ze het ook moeten waarmaken.

Zoals je al zegt, je moet inderdaad goed opletten wat je op de background heb draaien, hoe fel het scherm is, of de bluetooth aan staat etc etc.

Aan de TS.
    Kijk eens in je System Profile, zoek naar de info van je accu. Als het goed is moet je meer dan 12.000 MaH hebben.

Bijdrager
    Hessel89
    Niiiiiickk op 17 november 2010

“Apple kennende zullen ze er wel weer niks aan doen.”

aan dit soort reacties heb ik niks. ik kan mn geld maar 1 keer investeren en dat heb ik destijds in een MBP gedaan. rijkeluiszoontje.

Bijdrager
    Hessel89
    Afroman op 17 november 2010

Als Apple iets beloofd dan zullen ze het ook moeten waarmaken.

Zoals je al zegt, je moet inderdaad goed opletten wat je op de background heb draaien, hoe fel het scherm is, of de bluetooth aan staat etc etc.

Aan de TS.

Kijk eens in je System Profile, zoek naar de info van je accu. Als het goed is moet je meer dan 12.000 MaH hebben.

tnx. er staat nu: Volledige laadcapaciteit (mAh): 12896

dan moet er niks aan de hand zijn. toch wel jammer want ik heb de hele ochtend alleen maar Reason 5 gedraaid (audio software) en dat is niet zo’n zwaar programma. verder geen safari met flash plugins etc.

Bijdrager
    Yggdrasil

@ Hessel89: Waarop baseer jij je stelling dat ik een rijkeluis zoontje ben? :crazy:
    @ Afro: Ik had het om de nuance ‘ze zullen er wel weer niets aan doen’. m.a.w. in het verleden hebben ze er ook niets aan gedaan.

Bijdrager
    Vinhelper

Waarom voer je niet gewoon een kalibratie uit, en controleer vervolgens de health van je batterij met coconutbattery (een grafische schil rond de batterij-info uit Systeemprofiel, die het allemaal wat duidelijker maakt).

Als er dan een waarde onder de 80% uitkomt, kun je terug naar de winkel/APR om verhaal te halen. Batterijen mogen niet onder de 80% van de originele capaciteit komen binnen 2 jaar na aankoopdatum.

Niet janken, maar actie ondernemen.:innocent:

Bijdrager
    Afroman

Als er dan een waarde onder de 80% uitkomt, kun je terug naar de winkel/APR om verhaal te halen. Batterijen mogen niet onder de 80% van de originele capaciteit komen binnen 2 jaar na aankoopdatum.

80 % of minder dan 1000 cycles.

@TS

Kijk eens in de activity monitor wat er allemaal draait?
    Staat toevallig ook de ” dikkere” videokaart aan?

Bijdrager
    bwaterlot

Ik heb zowel een MBP mid 2009 als een MBP mid 2010. Allebei 15″ (uiteraard wel verschillende processor en zo), maar de batterij van de mid 2010 gaat veel minder lang mee dan die van de mid 2009, hoewel het gebruik gelijkaardig is.
    En ja, ik calibreer regelmatig…

Momenteel is op de mid 2010 mijn “Full charge capacity (mAh): 6742”

Weet niet of dat normaal is?

Bijdrager
    Hessel89
    bwaterlot op 17 november 2010

Ik heb zowel een MBP mid 2009 als een MBP mid 2010. Allebei 15″ (uiteraard wel verschillende processor en zo), maar de batterij van de mid 2010 gaat veel minder lang mee dan die van de mid 2009, hoewel het gebruik gelijkaardig is.

En ja, ik calibreer regelmatig…

Momenteel is op de mid 2010 mijn “Full charge capacity (mAh): 6742”

Weet niet of dat normaal is?

ja dat heb ik dus ook!

ik heb hier ook een MBP 2009 17” en die batterij gaat ook langer mee!

Bijdrager
    Vinhelper

–> http://www.coconut-flavour.com/coconutbattery/ <– even deze downloaden.

Regels:

– kijk naar het aantal cycles
    – kijk naar het onderste balkje en welk percentage er in staat
    – kijk naar de leeftijd van je Mac (alleen al het de originele batterij is)

Als je die 3 vergelijkt, en hier post, kunnen we allemaal zo zien of het normaal is of niet.

Bijdrager
    Hessel89

Informatie batterij:

Modelinformatie:
    Serienummer: 9G00909T4DN5A
    Fabrikant: DP
    Apparaatnaam: bq20z951
    Pack Lot Code: 0000
    PCB Lot Code: 0000
    Firmwareversie: 0301
    Hardwarerevisie: 0001
    Celrevisie: 0119
    Ladingsinformatie:
    Resterende lading (mAh): 7106
    Volledig opgeladen: Nee
    Bezig met opladen: Ja
    Volledige laadcapaciteit (mAh): 12896
    Statusinformatie:
    Aantal cycli: 100
    Conditie: Normaal
    Batterij geïnstalleerd: Ja
    Ampèrage (mA): 4868
    Voltage (mV): 7921

Bijdrager
    bwaterlot

Voila, dat is de mijne
    MBP 2010, i5

Bijdrager
    Hessel89
    Vinhelper op 17 november 2010

Waarom voer je niet gewoon een kalibratie uit.:

hoe voer ik een calibratie uit?

Bijdrager
    Hessel89

Bijdrager
    Vinhelper
    Hessel89 op 17 november 2010
    Vinhelper op 17 november 2010

Waarom voer je niet gewoon een kalibratie uit.:

hoe voer ik een calibratie uit?

1. Laat je batterij helemaal opladen, en laat 2 uur helemaal vol met rust, dus op netstroom blijven werken.
    2. Ga op de batterij werken, net zolang totdat de Mac uit zichzelf in sluimerstand gaat. (alle bestanden, programma’s en openstaande vensters blijven bewaard)
    3. Wacht totdat het witte lampje ook helemaal uit is.
    4. Wacht nog eens 5 uur.
    5. Lader weer koppelen en aanzetten.
    6. Batterij helemaal laten opladen, en weer 2 uur vol laten.
    7. Nogmaals de health van je batterij controleren.

Bijdrager
    Afroman

Gast, de helft klopt al gewoon niet.

Klik eens hier

De batterij kalibreren

Sluit de MagSafe-lichtnetadapter aan en laad de batterij van uw MacBook of MacBook Pro volledig op totdat het lampje op de MagSafe-connector groen wordt en het batterijsymbool in de menubalk aangeeft dat de batterij volledig is opgeladen.

Gebruik de volledig opgeladen batterij niet gedurende twee uur of langer. Als u de lichtnetadapter aangesloten laat, kunt u de computer gedurende deze tijd wel gebruiken.

Koppel de lichtnetadapter los terwijl de computer is ingeschakeld en gebruik de computer vervolgens vanaf de batterij. Zodra de batterij bijna leeg is, wordt het waarschuwingsvenster met de melding over een bijna lege batterij weergegeven.

Zorg dat de computer ingeschakeld blijft totdat de sluimerstand wordt ingeschakeld. Bewaar uw werk en sluit alle programma’s wanneer het venster met de melding over een bijna lege batterij verschijnt. Doe dit voordat de sluimerstand wordt ingeschakeld.

Schakel de computer uit of laat de computer in de sluimerstand staan. Gebruik de computer vervolgens minimaal vijf uur niet.

Sluit de lichtnetadapter opnieuw aan en laat deze aangesloten totdat de batterij weer volledig is opgeladen. U kunt de computer hierbij gewoon gebruiken.

Bijdrager
    Bj1990

@ iedereen, nu ik zo de coconut “uitslag” van Hessel89 bekijk valt het mij op dat ik 2 procent accu ben verloren in 8 weken terwijl Hassel89 maar 1procent in 7 maanden is verloren, is dit niet erg veel?

Bijdrager
    Vinhelper

@Afroman:De helft?

Ik zie amper verschil. I.i.g. de uitkomst zal bij beide manieren hetzelfde zijn.

@Bj1990: Al eens gekalibreerd?

Bijdrager
    Afroman

Nee, dat aantal percentages moet je niet op letten. Ik ben begonnen met 100 % health(1 december 2007), van de week had ik 91 % health,nu heb ik 94 % en ik kan nog steeds meer dan 3.5 uur op de accu werken.

Bijdrager
    Hessel89

Gast, de helft klopt al gewoon niet.

Klik eens hier

De batterij kalibreren

Sluit de MagSafe-lichtnetadapter aan en laad de batterij van uw MacBook of MacBook Pro volledig op totdat het lampje op de MagSafe-connector groen wordt en het batterijsymbool in de menubalk aangeeft dat de batterij volledig is opgeladen.

Gebruik de volledig opgeladen batterij niet gedurende twee uur of langer. Als u de lichtnetadapter aangesloten laat, kunt u de computer gedurende deze tijd wel gebruiken.

Koppel de lichtnetadapter los terwijl de computer is ingeschakeld en gebruik de computer vervolgens vanaf de batterij. Zodra de batterij bijna leeg is, wordt het waarschuwingsvenster met de melding over een bijna lege batterij weergegeven.

Zorg dat de computer ingeschakeld blijft totdat de sluimerstand wordt ingeschakeld. Bewaar uw werk en sluit alle programma\’s wanneer het venster met de melding over een bijna lege batterij verschijnt. Doe dit voordat de sluimerstand wordt ingeschakeld.

Schakel de computer uit of laat de computer in de sluimerstand staan. Gebruik de computer vervolgens minimaal vijf uur niet.

Sluit de lichtnetadapter opnieuw aan en laat deze aangesloten totdat de batterij weer volledig is opgeladen. U kunt de computer hierbij gewoon gebruiken.

tnx, vanavond maar eens doen dan:)

Bijdrager
    Hessel89
    Bj1990 op 17 november 2010

@ iedereen, nu ik zo de coconut “uitslag” van Hessel89 bekijk valt het mij op dat ik 2 procent accu ben verloren in 8 weken terwijl Hassel89 maar 1procent in 7 maanden is verloren, is dit niet erg veel?

valt me inderdaad ook op. let wel dat ik de macbook pro nu 3 maanden heb.
    ik zie nu ook voor het eerst dat hij eigenlijk 7 maanden oud is.
    heeft de HTR me dus gewoon een 4 maanden oude MBP verkocht!

Bijdrager
    Hessel89

Bijdrager
    Afroman

Dat is toch niet erg? je hebt in ieder geval de goede revisie.

Bijdrager
    MacAanZee

Dat de batterijduur steeds wisselt is normaal, dat staat ook in de gebruiksaanwijzing van je Macbook. Er wordt namelijk steeds uitgerekend hoe lang de batterij het doet wanneer je met het programma (of de programma’s) werkt waarmee je op dat moment bezig bent. Dus als je een Word document aan het schrijven bent of een email, dan zal het maximaal zijn. Ga je inderdaad YouTube kijken – of een DVD in je Macbook, dat zal er ineens een veel kortere tijdsduur staan. Om batterijduur de maximaliseren: kijk of de Automatische videowisseling in het Voorkeurspaneel Energiestand is ingeschakeld (die schakelt de energievretende NVIDIA grafische processor automatisch uit wanneer die niet nodig is), zet het beeldscherm minder fel, kijk of er geen dingen aan of open staan die je niet gebruikt (zoals Bluetooth). Dat kost allemaal stroom. Bekijk ook de definitie van Apple, waarin staat hoe ze aan de maximale tijdsduur zijn gekomen. Dat is een gemiddelde, bij gemiddelde felheid (halve stand denk ik) van het beeldscherm, bij gemiddeld gebruik van verschillende programma’s. Zoiets. Als jij dus programma’s gebruikt of inderdaad veel YouTube kijkt, is de batterij veel sneller leeg.

Bijdrager
    Vinhelper

Nee, dat aantal percentages moet je niet op letten. Ik ben begonnen met 100 % health(1 december 2007), van de week had ik 91 % health,nu heb ik 94 % en ik kan nog steeds meer dan 3.5 uur op de accu werken.

Je motivatie klopt niet echt. Ik heb ongeveer hetzelfde systeem, en de originele specificatie is 4,5 uur.

Dat je dus met 94% 3,5 uur kan werken is helemaal juist. Dus geen reden waarom de percentages niet kloppen. No offense verder.:wink:

@iedereen: Hoelang je op een batterijlading kan werken, hangt af van de dingen die je met je MacBook (Pro) doet. Houd daarbij rekening met het aantal % wat een volle batterijlading maximaal kan zijn, en verreken dat met de tijd die Apple zegt dat mogelijk is. Dus neem bijv. 95% van 9 uur als je batterij nog 95% health heeft.

Bijdrager
    Bj1990

@Vinhelper ik gebruik de batterij altijd tot hij aangeeft dat hij opgeladen moet worden, kan dit misschien kwaad?

Bijdrager
    Afroman

Dat je dus met 94% 3,5 uur kan werken is helemaal juist. Dus geen reden waarom de percentages niet kloppen. No offense verder

Wat ik mobiel doe is misschien heel anders dan wat jij mobiel doet.
    Denk je nou echt dat het verschil van 2 % merkbaar is? nee.

@hierboven.

Nou ja, je moet hem gewoon mobiel gebruiken, klaar. Alleen telkens tot de 0 % is niet goed voor litium accu’s.

30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 37)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.