8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Q:
    Bijdrager
    GV86

Batterij Mountain Lion

Sinds ik Mountain Lion geinstalleerd heb werkt mijn MB Pro terug iets rapper dan toen ik Lion geinstalleerd heb. Nu zie ik wel dat de batterij plots maar op kan laden tot 98% en rapper leeg is … zijn er al oplossingen voor het batterij probleem ?

Bijdrager
    stavos

Ga eerst eens na hoe de status van je batterij is. Gebruik de zoekfunctie van het forum om met termen als “batterij macbook”, “coconut” en “kalibreren” de nodige draadjes te achterhalen. Het feit dat je batterij ‘maar’ tot 98% oplaadt, hoeft namelijk niets met het nieuwe besturingssysteem te maken te hebben (hetzelfde geldt voor het sneller leeglopen).

Bijdrager
    whispering

Ik heb wel berichten gelezen op internet dat met Mountain Lion de batterij van een MB Pro eerder leeg is dan met Lion. Zover ik weet is het kalibreren van de batterij al jaren niet meer nodig.

Bijdrager
    stavos

De noodzaak van het kalibreren is een discussie op zich, die hier al meerdere malen uitvoerig besproken is. Korte samenvatting: veel vinden het niet meer nodig, Apple zal het je altijd adviseren wel te doen en het kan geen kwaad voor je batterij.

Bijdrager
    Brainy

Er is inderdaad een probleem met het batterij gebruik onder ML.

applespot

Bijdrager
    MrMGeeIsTheName

Ik heb het zelfde probleem, volgens de indicator laad mijn batterij niet verder dan 98%
    Maar of hij ook sneller leeg is kan ik nog niet zeggen, maar wat ik heb gelezen is het een bekend probleem onder ML en werkt Apple aan een oplossing
    Dus binnenkort een update hopelijk?

Bijdrager
    Stirf

Dat zeg je heel goed:

Maar of hij ook sneller leeg is kan ik nog niet zeggen

Volgens mij gaat het daarom en niet of allerlei tooltjes je eventueel verkeerde informatie geven. Lekker gebruiken die Mac en als hij het goed doet je geen zorgen maken.

Moderator
    Strifer

De MacBooks met ingebouwde batterij hebben geen kalibratie meer nodig, maar de modellen met verwijderbare batterij nog wel. Dit is ook terug te vinden op de Apple website in de KB.

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.