8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Q:
    Bijdrager
    Murris

Batterij MBA 2013

Zoals bekend hoort de nieuwe MBA 2013 tot wel 12 uur mee te gaan!

Nu ben ik sinds een aantal dagen bezitter van dit prachtige speeltje, alleen vraag ik me toch echt af of ik wel een ‘goede’ accu heb.

Om 16:00 was mijn accu 82% vol. Op dit moment (18:09) is dat nog maar 51%.
    Hij geeft nu aan dat ik nog 4:18 uur resterend te gaan heb. Maar ik heb nog geen een keer gezien dat ik nog een uur of 8 of 10 te gaan had!

Zelfs toen ik hem volledig heb opgeladen (ik heb hem nu 2x geheel leeg laten lopen en opgeladen), gaf hij 7 uur resterend aan.

Nu merk ik wel dat die tijden niet geheel betrouwbaar zijn aangezien ze telkens veranderen (tijdens het typen van deze post is die namelijk weer veranderd naar 4:48 resterend).

Moet een accu als deze nog ‘ingewerkt’ worden? Dus dat het met de dagen wel zal komen die lange accuduur?

Of zal ik toch maar een bezoekje aan de Apple Store brengen?

Mijn helderheid staat trouwens op 90%% (maar wel op automatisch), en ik gebruik buiten Spotify, Safari en Mail helemaal niets, dus geen games o.i.d.

Alvast bedankt!

Bijdrager
    GrannySmith

Gefeliciteerd met dit mooie apparaat.

In de testen die ik gezien heb (o.a. in de c’t deze maand) test men met lage helderheid en volledig in rust. Kortom; bij abnormaal gebruik.

Zet eens scherm op hele lage helderheid en doe eens niets… wat geeft resterend gebruik dan na enige tijd aan?

Bijdrager
    Anoniem ex-lid

Murris, het hangt er helemaal vanaf wat je er mee doet.
    Scherm sterkte. doe je hem op de laagste stand, scheel dat heel veel.
    als je alleen maar video film aan kijken ben of zware taken en 13 verschillende programma’s heb open staan, scheel dat heel veel.
    Maar dat is logische toch?

Bijdrager
    Nautdeapplefan

Ligt er inderdaad aan wat je ermee doet, als je de hele tijd video’s op YouTube zit te kijken dan gaat de batterij sneller leeg. Wanneer je bijvoorbeeld in een document bezig bent en je bekijkt je e-mail gaat het een stuk minder hard.

Bijdrager
    deSpaanseRente

Mijn helderheid staat trouwens op 90%

Daar heb je je oorzaak. Zet die maar wat lager.

Bijdrager
    Yost
    Murris op 30 juni 2013

…Mijn helderheid staat trouwens op 90%% (maar wel op automatisch), en ik gebruik buiten Spotify, Safari en Mail helemaal niets, dus geen games o.i.d…

Helderheid is boosdoener nummer 1. Daarnaast kan het zijn dat je ver van je WIFI router zit, en dat kan probleem nummer 2 zijn. Je gebruikt Spotify, en als je muziek luistert wordt continu het netwerk gebruikt, en de CPU wordt continu gebruikt om de gestreamde digitale muziek om te zetten naar wat er uit je luidsprekers komt (nummer 3). Als je veel actieve content in Safari opent, zoals filmpjes op YouTube of pagina’s die zichzelf continu bijwerken (bv Facebook) dan trekt dit ook je accu leeg (nummer 4). Mail is het enige dat niet bijdraagt aan je korte accuduur. ;-)

Bijdrager
    Murris

Ik luister nu voornamelijk Spotify in offline-modus, en merk wel dat de batterij daardoor langer mee gaat! Nooit geweten. Ik zit echter wel maar 3 meter (hemelsbreed) van mijn router af.

Maar op dit moment (95%) geeft hij aan 9:58 uur resterend:D En dat met 14 van de 17 streepjes helderheid.

Thanks;)

Bijdrager
    bassbug

Als je een i7 versie hebt dan schijn je minder uren mee te kunnen.
    De 12 uur is voor de i5 lees ik ‘overal’

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.