9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Q:
    Bijdrager
    Gates

Batterij MB ineens leeg

Hallo,

Het lijkt erop dat mijn anderhalf jaar oude MacBook last heeft van een (tweede) kwaaltje. Soms wil de laptop niet meer aan, terwijl ik zeker weet dat de batterij ruim voldoende was opgeladen. Wanneer ik ‘m aansluit op de adapter en de MB vervolgens aanzet, zie ik dat de batterij voor 0% opgeladen is. Het is me deze week al meerdere keren overkomen op de drie mogelijke manieren: MB wil niet aan, MB wil niet uit sluimerstand, MB valt ineens uit en na aansluiten van adapter zie ik het probleem (namelijk een batterij die voor 0% opgeladen is) .

Wat ik al tevergeefs heb geprobeerd (dankzij de zoekfunctie gevonden):
    – kalibreren (dat doe ik sowieso regelmatig)
    – powermanagement resetten.. volgens mij heet het SMC ofzoiets.

Kent iemand een oplossing of is de batterij gewoon stuk?

Bijdrager
    MacBoot

op hoeveel cycles zit de batterij?

Bijdrager
    Gates

418 loadcycles.

Ik zie dat mijn volledige laadcapaciteit 2323 mAh is, oftewel 44% van de oorspronkelijke waarde. Dit terwijl het altijd rond de 5200 mAh is geweest. 23 november was het 5176 mAh. Het kan toch niet zo snel dalen?
    Wat ik dan ook vreemd vind, is dat de batterij dan op sommige dagen wel normaal zijn werk doet.

Bijdrager
    Sachin

Ik heb ook problemen en er zijn er nog. Zie o.a. dit draadje.

Bijdrager
    Gates

Bedankt voor de link larridon.
    Ik was altijd zo blij met mijn MB, maar nu begint ie veel te vroeg kuren te vertonen.

Bijdrager
    Byron

Bij 300 cycles is de batterij bij normaal gebruik volgens Apple op 80%..

Klop aan bij de verkoper van de machine en kijk wat die voor jou kunnen doen (neem machine plus batterij en lader mee), als ze niets kunnen doen, bel Apple en probeer het bij hen: http://www.apple.com/nl/contact/

Bijdrager
    MacbookTo

Ik neem aan dat je deze pagina kent:
    http://www.apple.com/nl/support/macbook_macbookpro/batteryupdate/

– Heb je de update al gedaan?
    – Er staat: “Deze batterij-update moet uitgevoerd worden op alle MacBook en MacBook Pro computers en op alle extra batterijen die tussen februari 2006 en april 2007 zijn aangeschaft.”
    Als die update niet helpt, dan staat er:
    “Een betrokken batterij identificeren
    De betrokken batterijen vertonen een of meer van de volgende symptomen:
    De batterij wordt niet herkend, en er verschijnt een ‘X’ in het batterijsymbool in de menubalk van de Finder.
    De batterij laadt niet als de computer is aangesloten op het lichtnet.
    De batterij vertoont lage lading/levensduur bij gebruik van een volledig geladen batterij met oplaadcyclus-telling (zoals afgebeeld in System Profiler) van minder dan 300.
    Het batterijpak is zichtbaar vervormd.”

Ze hebben het (zoals hierboven geciteerd) over “alle MacBook en MacBook Pro computers en op alle extra batterijen die tussen februari 2006 en april 2007 zijn aangeschaft.”

Print die pagina maar uit en neem het mee naar je winkel.

Zie verder dit draadje:
    http://forum.onemorething.nl/viewtopic.php?p=1902262#1902262

Bijdrager
    Gates

Bedankt MacBookTo. Ik zie dat mijn batterijcapaciteit nu weer normaal is, namelijk 5352 mAh (100%).. heel vreemd. Dit gaat dan wel een probleem opleveren als ik een nieuwe batterij ga eisen. Het probleem doet zich willekeurig voor, dus waarschijnlijk zien ze niet wat er mis mee is.

Bijdrager
    vortex

beste is uw batterij te vervangen heb hetzelfde voor gehad.
    Ik gebruik de oude nog voor thuis en de nieuwe enkel op verplaatsing.

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.