3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Q:
    Bijdrager
    pietervanmegen

Batterij Macbook White laadt niet op/batterij valt uit ondanks 30% capaciteit

Hallo,

Ik heb een probleem met mijn Macbook White (4,1 2,4 GHz, 2008). Onlangs heb ik de originele batterij vervangen omdat deze niet meer volledig kon opladen en erg snel leeg was. Ik heb hem vervangen door een gecloned model (Apple MacBook A1181, 10,8v 5600 mAh, wit), niet Apple, maar wel geschikt. De eerste twee maanden functioneerde de accu prima. Hij heeft nu echter flinke kuren. Hij laadt nu bijna niet meer op. Het groene lampje van de magsafe adapter brandt, maar als ik die verwijder dan gaat de notebook uit ook al heeft hij nog ruim 30 procent capaciteit.

Is dit een bekend probleem? Ik verwacht zelf dat de batterij defect is (hoor je wel vaker met clones) maar ik vertrouw de magsafe ook niet echt meer. Ligt het aan de batterij denken jullie aan de magsafe of de combinatie van allebei?

Hartelijk bedankt voor jullie evt. reacties!

Bijdrager
    johnkeates

Misschien toch niet zo’n ‘geschikt’ model? (Hoe bepaal je of een nep-accu wel ‘geschikt’ is? Heb je hem opengemaakt en de hardware [cellen/pcb] gecheckt?)

Probeer hem eerst eens de caliberen. Hoe je dat doet? Even op de support site van Apple kijken.

Bijdrager
    iMarvin

Dit is dus wat je krijgt als je €20 wilt besparen op zo’n belangrijk onderdeel …

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.