10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Q:
    Bijdrager
    Dems

Batterij macbook retina

Beste OMT’ers

Ik heb nu 18 maanden mijn macbook en hij werkte altijd erg naar behoren. Maar afgelopen week terwijl ik bezig was met studeren merkte ik dat ik om de paar uur mijn mac alweer aan de lader moet stoppen. Ik krijg nu een voorspelde resterende accutijd bij 40 % van 2:05. De macbook zou toch veel langer mee moeten gaan? Ik ben gewoon een beetje aan het internetten en het openen van pdf files. Dit zou niet veel batterij moet kosten naar mijn mening. Ik heb de status van mijn batterij gecheckt en de mac geeft deze aan als normaal, ik heb tevens het schijf EHBO programma gebruikt. Beide geen uitkomst. Wel heb ik eens gehoord van processen die erg veel data gebruiken op de achtergrond en daardoor je mac leegslurpen.

Zien jullie misschien hier onbekende processen die hinderlijk kunnen zijn voor mijn batterij? Of is er iets anders aan de hand?

Mvg
    Daniel

Bijdrager
    yasser

ik zou flash player verwijderen, zuigt batterij en verzwakt je beveiliging;)

Bijdrager
    IGBA

Doe datzelfde plaatje nou ook eens met de tab Energie.

Bijdrager
    Dems

Bij deze!

Bijdrager
    Waffle ಠ_ಠ

Begin maar eens door Clean My Mac te verwijderen.

Bijdrager
    erwinde

Heb je misschien een extern scherm aangesloten? De GPU kan fors meer stroom gaan gebruiken als er een externe monitor is aangesloten. Mijn MacBook pro haalt normaal een uurtje of 8 op batterij. Als ik er een 4K scherm op aansluit zakt dat naar een uurtje of 3.

Bijdrager
    Dems

Clean My Mac heb ik al een jaar en heeft nooit invloed gehad op mijn prestaties. Een extern scherm heb ik niet aangesloten en ik kom op een batterijduur van 4/5 uur ipv 8/10. Dit is gewoon een halvering van mijn batterij!! Het voelt alsof ik een windows laptop heb

Bijdrager
    nebilem

Ik vind 5 uur voor een laptop van 1,5 jaar niet eens zo slecht. Misschien heb je al een laadcycle van 500….

Bijdrager
    Dems

Ik heb een laadcyclus van 280 dus dat valt wel mee volgens mij

Bijdrager
    IGBA

Ik denk dat met die batterij weinig mis is. Er moet iets op die Mac draaien wat veel energie slurpt. Post eens een Etrecheck-rapportje: http://etrecheck.com

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.