5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Q:
    Bijdrager
    mikelvb

Batterij MacBook Pro mid-2009

Goedemiddag,

Het batterij icon geeft al een tijd aan dat ik mijn batterij binnenkort moet vervangen. Nu heb ik via de app Coconut mijn batterij getest en die geeft aan dat de gezondheid van mij batterij nog 77% is. Nu vind ik dat veel aangezien OS X zelf aangeeft dat ik binnenkort mijn batterij moet vervangen. Wel heeft de batterij al 1115 loadcycles gehad. Mijn vraag is nu of ie 77% klopt en dat ik mijn batterij moet kalibreren of dat ik echt een nieuwe batterij nodig heb?

Alvast bedankt!

Bijdrager
    deSpaanseRente

OSX geeft nogal snel aan dat je je batterij moet vervangen, als jij vindt dat je er nog lang genoeg mee kan werken dan is er toch geen probleem? Sowieso zijn die batterijen veel te duur imho.

Bijdrager
    iMarvin

Zoals @deSpaanseRente al aangeeft, geeft OSX vrij snel aan dat de accu vervangen moet worden. Kalibreer de accu eens goed en kijk eens wat deze dan zegt. En zolang het idd voor jou werkbaar blijft kun je deze accu gewoon lekker blijven gebruiken.

Bijdrager
    mikelvb

Bedankt voor de reacties. Wat ik zelf wel merk is dat de batterij snel leeg is. Daarom vind ik het ook zo raar dat Coconu nog 77% aangeeft. Ik zal de batterij is kalibreren.

Bijdrager
    iMarvin

Wat vind jij “snel leeg”? De accu van mijn 13″ MBP is nog op 94% capaciteit, maar als ik een “zware” game speel dan is een volle accu na 1-1,5 uur ook echt leeg, dus bedoel ook aan te geven dat het er natuurlijk ook vanaf hangt wat je doet. Een mid-2009 15″ MBP zou met een (nieuwe) accu volgens Apple 7 uur mee moeten gaan, zeg dat dit 6 – 6,5 uur is in real-life. Dan zou jouw accu alsnog wel 4 a 5 uur mee moeten gaan (met “normaal”/”gemiddeld” gebruik) als die op 77% capaciteit is, haal je dit?

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.