23 berichten aan het bekijken - 1 tot 23 (van in totaal 23)
  • Q:
    Bijdrager
    mausklaus2002

batterij macbook pro kapot?

:( Wat denken jullie? Mijn batterij heeft sinds een maand een capaciteit van 9%! Mijn macbook pro is nog geen 2 jaar oud.
    Batterij kapot? Met een andere voeding heb ik het zelfde probleem. Zie coconut screenshot.

Bijdrager
    MacBoot

volgens mij valt hij nog onder de garantie dus je kunt altijd proberen een nieuwe te krijgen bij de APR:wink:

Bijdrager
    mausklaus2002

Is dat zo? Is toch 1 jaar bij apple?

Bijdrager
    AlphaZel

73 laadcycli is wel heel erg weinig!

Bijdrager
    wout3r

Ja 1 jaar, mist je AppleCare hebt genomen..

Bijdrager
    ChrisMax

Dit is voor mij dus ook weer een goed voorbeeld om straks AppleCare te nemen!

Bijdrager
    Franko

Onder een bepaald aantal laad cycles krijg je toch ook garantie ookal is hij buiten het jaar?

Bijdrager
    Rox_NL
    ”ChrisMax”

Dit is voor mij dus ook weer een goed voorbeeld om straks AppleCare te nemen!

Alleen valt de accu niet onder AppleCare. Het is volgens Apple een verbruiksproduct…

Bijdrager
    Franko

als hij vanaf april 2007 zijn updates heeft geinstalleerd dan heeft hij die update gewoon;)

Bijdrager
    Mono1

@Franko:
    Ietsje verder lezen: er staat ook hoe je eventueel in aanmerking kan komen voor een vervangend exemplaar. :)

Bijdrager
    Franko

sorry;)

Bijdrager
    mausklaus2002

Alles is up to date. Ga maar eens bellen met apple als ik weer in januari terug ben in Nederland.
    Hopelijk heb ik recht op een nieuwe batterij.

Bijdrager
    ChrisMax

Ik zou toch maar zo snel mogelijk bellen als ik jou was! Maar als het niet kan dan houd het op

Bijdrager
    mausklaus2002

Het lijkt er op dat ik zo’n kapotte batterij heb, zie vet gedrukte stukje:

Een betrokken batterij identificeren

De betrokken batterijen vertonen een of meer van de volgende symptomen:

* De batterij wordt niet herkend, en er verschijnt een ‘X’ in het batterijsymbool in de menubalk van de Finder.
    * De batterij laadt niet als de computer is aangesloten op het lichtnet.
    * De batterij vertoont lage lading/levensduur bij gebruik van een volledig geladen batterij met oplaadcyclus-telling (zoals afgebeeld in System Profiler) van minder dan 300.
    * Het batterijpak is zichtbaar vervormd.

Bijdrager
    Sachin

Verdorie ik heb sinds enkele dagen net hetzelfde probleem. Kan nog ongeveer een half uurtje werken en daarna is het gedaan.

Mijn MacBook Pro heb ik gekocht bij Switchshops in Belgiƫ. Daar geven ze standaard 2 jaar garantie. Ik zal eens contact opnemen.

Ter info:
    * Current battery capacity: 1962 mAh
    * Original battery capacity: 5600 mAh
    * 35%
    * Loadcycles: 104

Bijdrager
    mausklaus2002

hoi Larridon,

Ben benieuwd naar je bevindingen.
    Ik ga Apple in Nederland bellen, ik vind dat ik recht op een nieuwe batterij.
    Zit nog tot 2 januari in Beijing.

Bijdrager
    Sachin

Heb al even gebeld met Switchshops. Ze zeggen mij dat een batterij een verbruiksgoed is en dat er geen garantie op zit. Als ik naar de winkel zelf stap zullen ze er niet zo gemakkelijk vanaf geraken. Ben benieuwd hoe ze dit willen staven. Ze beweren dat ze 2 jaar garantie geven en ik heb nergens gelezen dat die 2 jaar garantie niet geld op de batterij …

Op hun website staat inderdaad staat dat ze geen garantie geven op de batterij … Ik ga eens rechtstreeks naar Apple bellen. Ze mogen de lijst met defecte batterijen aanvullen! Het lijkt mij wel duidelijk dat onze batterijen een productiefout hebben!

Bijdrager
    Raikkonen

En op deze prachtige kerstochtend hebben we er weer een slachtoffer bij :sealed:

Heb een MacBook van aug-06 waarvan ik nooit problemen heb gehad met de batterij (wel met HDD, Beeldscherm, Adapter en top case, maar dat ter zijde). Vanochtend starten ik hem, op batterij werkend, op. Accu was 100% vol, maar na 5 minuten viel hij opeens uit.
    “facts and figures::”

Volgende week maar weer eens in de telefoon klimmen dus… begin, op zijn zachts gezegd, een beetje genoeg te krijgen van al die bezoekjes aan de apple store vanwege problemen met het apparaat… het is verdomme geen goedkope Dell.:x :x

Bijdrager
    fr3z

Maar wat houd health in ? Ik heb sinds gister ook een nieuwe batterij omdat die van mij ook kapot was al 1 jaar (MacBook uit eind 2006). Alleen geeft die nieuwe batterij bij mij nu al 95% aan i.p.v. 100 ? :?

Bijdrager
    Sachin

Dankzij de slechte Nvidia chips uit 2007 heb ik geen beeld meer op mijn MacBook Pro. Dus gisteren naar de winkel geweest. Daar gingen ze ook eens kijken naar de batterij. Maar de kans dat ze gratis mijn defecte batterij vervangen lijkt me erg klein:-(

Bijdrager
    Sachin

Mijn MacBook Pro heeft ondertussen een nieuw moederbord en alles terug normaal. Of toch bijna alles. In het labo van Switchshops hebben ze ook even naar mijn batterij gekeken. Ze vertelden mij dat de batterij nog voor 1/5 werkt. Volgens mij klopt dit niet want na 15 minuten valt mijn laptop uit. Na iets meer dan een jaar moet ik dit maar aanvaarden en normaal vinden. Een batterij is een verbruiksgoed dus geen garantie meer. Is dit wettelijk?

Zou het misschien de bedoeling zijn van Sony (fabrikant batterij) en Apple van elk jaar een nieuwe batterij te kopen?

Bijdrager
    Joss

Van mijn 2006 17″ MBP was vlak voor de kerst plots de batterij ontzettend opgezwollen, zodanig dat de machine niet meer stabiel kon staan en de keypad toets bleef hangen. Dit gebeurde in een heel korte tijd als een soort vertraagde explosie. Ik heb snel de batterij eruit gehaald en gebeld met Apple Care. Die wilde er niet van weten dat dit een fout van de batterij is. Ik heb voet bij stuk gehouden en de volgende dag de klantenservice gebeld. Uiteindelijk bleek men bereid toch een coulance regeling te willen treffen, nadat ik ze een foto van de batterij had gestuurd. Ik kon de batterij omwisselen bij Machouse in Hilversum, die daar zeer coulant aan meewerkten. Hulde!

Het was overigens al de 2e keer dat ik met een opgezwollen batterij te maken kreeg. Begin 2007 was de batterij ook al een keer omgewisseld in een aparte actie.

Het blijft dus een zwak punt. Ik ben heel benieuwd hoe dat gaat met de nieuwe MBP met niet verwisselbare batterij. Ik heb daar mijn twijfels bij.

23 berichten aan het bekijken - 1 tot 23 (van in totaal 23)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.