8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Q:
    Bijdrager
    bennie

batterij Macbook pro

Hallo,

Het batterij icoontje van mijn macbook pro geeft aan dat er onderhoud is vereist.
    Ik heb dat programmaatje coconutbattery gedownload en die geeft aan dat ie 81 laadcycli heeft. Enfin. Ik wil dus kalibreren. In de omschrijving staat dat ok de mag-safe adapter in de mac book pro moet steken en wachten tot ie volledig is opgeladen. Nu is mijn vraag:
    moet ik intussen de macbook uit zetten?Hij is nu pas bij 4 procent en dat betekend dat ik hem dus niet kan gebruiken:(

Bedankt alvast!

Bijdrager
    nebilem

Nee gewoon uit laten vallen en 5 uur laten staan daarna volledig opladen.

Bijdrager
    bennie

Wow.. Dus uit nog erger. Uit laten vallen. 5 uur wachten en dan pas opladen…?

Bijdrager
    App69

More then 2100 cycles en still 93% health.
    Ik laat hem altijd leeg lopen tot er om word gevraagd en af en toe eens kalibreren. Dat doe ik als ik ga slapen. Desnoods een programma laten draaien, iTunes bv.
    En dan volledig zonder onderbreking laten opladen. En ja, je mag/kan er op werken.

Bijdrager
    iPodzz

Hoezo moet je je accu kalibreren, hier heb ik nog nooit van gehoord, kan iemand mij uitleggen wat het inhoud en wat je moet doen?

Ik ga ook altijd heel zuinig om met mijn accu, ik wacht meestal tot ie het aangeeft dat ik hem moet opladen en haal hem er ergens in de 90% uit.

Bijdrager
    AppleStef

@iPodzz,… Kalibreren moet niet met de nieuwere Mac’s.

Bijdrager
    Haike

Zoals reeds geschreven; met een nieuwere MBP hoeft dat helemaal niet meer, het is dus afhankelijk van het bouwjaar van je MB(P) en de daar bijbehorende soort accu. En bij de accu’s van nu: tot 20% terug laten lopen, maar wel tot 100% laden en niet tot 90%.

Bijdrager
    iPodzz

Oké, op de website van Apple stonddat van onder de 20% tot bovende 80 procent, is een oplading.
    Dus dat deed ik altijd braaf, maar je moet hem er dus tot de 100% in laten zitten.
    En Hoegaarden moet je hem leeg laten lopen en is het erg als je hem bijna nooit uitzet?

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.