9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Q:

Bijdrager
    willie

Batterij macbook pro 2019

Beste forumleden,

Mijn vriendin heeft afgelopen vrijdag in de Apple store in Amsterdam een nieuwe 13 inch macbook pro (2019) met touchbar gekocht (256 GB, 1.4GHz quad-core Intel Core i5). Deze is 3x spontaan uitgevallen en hij ging pas weer aan als hij op de netstroom was aangesloten. De derde keer gaf hij aan dat de batterij een sevicebeurt nodig had. Vandaag heeft zij deze laptop ingeruild voor een nieuwe (zelfde model). Tot onze verbazing viel deze opnieuw rond de 35% uit. Als zij de laptop op de netstroom aansluit, start hij weer op en is de batterij 0%. Voordat de laptop uitvalt, is er geen melding te zien dat deze bijna leeg is. Weet iemand hoe dit kan komen en te verhelpen is?

• Dit onderwerp is gewijzigd 4 dagen geleden door  willie.

Bijdrager
    McPim

Dat wil en moet je niet zelf uitzoeken bij een nieuw apparaat, dat hoort gewoon niet. Wel pech dit, en zeldzaam, maar ik zou er  weer mee terug gaan.

Bijdrager
    tarmac58

Voor je ook deze terugbrengt, laat hem eens een lange nacht aan een lader hangen.

Bijdrager
    tarmac58

Ik bracht onlangs iemands oudere Macbook met een relatief nieuwe batterij  naar Maccare om er een nieuwe batterij in te laten zetten, de oorspronkelijke had dezelfde kuren als jij beschrijft.

De volgende ochtend werd ik  gebeld dat vervanging niet nodig was, het ding was weer bijna 100%

Blijkbaar was hij zo leeg geweest dat de computer zelf niet meer wist wat hij er mee aan moest

Spaarde toch een hoop geld uit

Bijdrager
    willie

Dank voor jullie reacties. We kijken het eerst even aan door hem inderdaad eens langdurig op te laden. Mocht het zich toch nog vaker voordoen, dan gaat hij weer retour.

Bijdrager
    Moriarty

Het is sowieso nodig de batterij de eerste keer helemaal vol te laden en de batterij ook helemaal leeg te gebruiken.

Op deze manier kalibreer je de batterij en zal het batterijpercentage veel accurater zijn.

Moderator
    Night

Net gekocht? Dan is er maar 1 tip die hierop van toepassing is:
    Terug naar de winkel. Met de laptop is duidelijk iets niet in orde.

Alle overige opmerkingen/tips zijn hierdoor overbodig.

Bijdrager
    willie

Nogmaals dank voor de reacties. Na een nacht aan de oplader heeft hij het naar behoren gedaan. De batterijduur was 8-10 uur bij matig intensief gebruik en hij gaf een melding toen hij bijna leeg was. Waarschijnlijk lag het er inderdaad aan dat hij een keer langdurig opgeladen moest worden.

Moderator
    Night

Toch hoort het niet. Slordigheidje van Apple? Ik zou het batterijverloop in ieder geval een tijdje in de gaten houden.

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.