14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
  • Q:
    Bijdrager
    Becks

Batterij Macbook pro

Ik heb een macbook pro (van de vorige generatie)
    en de batterij is denk ik naar de haaien, hij gaat nog maar 50 min mee na volledig opgeladen te zijn..
    zal ik de batterij moeten vervangen? zo ja gaat dat nog voor dit model?

Mvg

Becks

Bijdrager
    deSpaanseRente

Je batterij is niet “naar de haaien”, de batterijduur is gewoon aan het einde van zijn levensduur. Wat logisch is, aangezien de MBP van de eerste generatie ondertussen al wel weer van een tijdje geleden is..

Die batterijen voor jouw zijn normaal gezien nog steeds te koop

Bijdrager
    Steph

Je kan ook even kijken naar de status van je batterij.

Spotlight ff naar systeemprofiel.

Dan onder het kopje Hardware naar Voeding gaan. En daar staat dan onder statusinformatie de conditie van de batterij.

Deze staat bij mij op goed. Toen die van mij kuren had (en ook is vervangen) stond deze op controleer batterij.

Bijdrager
    tarun
    ”Lord_spianoman”

Je batterij is niet “naar de haaien”, de batterijduur is gewoon aan het einde van zijn levensduur. Wat logisch is, aangezien de MBP van de eerste generatie ondertussen al wel weer van een tijdje geleden is..

Die batterijen voor jouw zijn normaal gezien nog steeds te koop

Als je batterij meer dan 300 cycles (aantal keer opladen) heeft gehad zal je hem moeten vervangen.

Bijdrager
    J-P-H

@Tarun: Apple stelt dat een normale accu na 300 cycli op ca. 80% van de oorspronkelijke capaciteit moet zitten.
    Lijkt me jammer om dan weg te gooien…

Bijdrager
    Eelke
    ”tarun”

Als je batterij meer dan 300 cycles (aantal keer opladen) heeft gehad zal je hem moeten vervangen.

Bij dagelijks gebruik dus na 300 dagen? :?
    Volgens mij klopt dat niet helemaal: mijn computer is 1,2 jaar oud en het aantal cycles ligt op 294. Terwijl ik ‘m meerdere keren per dag moet opaden.
    Begin de verkorte batterijduur nu trouwens wel te merken.

edit: J-P-H., je was me voor

Bijdrager
    iJoost

Een cycle is niet hetzelfde als een keer opladen.
    Na 300 cycles is de accu niet helemaal versleten.
    Hoelang je met een accu doet hangt ook sterk af van wat je met je computer doet.

http://www.apple.com/batteries/

http://www.apple.com/batteries/notebooks.html

En informatie over de toestand van je accu vind je in Hulpprogramma’s > Systeemprofiel > Hardware > Voeding.

Bijdrager
    MoNdO GeNeRaToR

Euh? Bij mij staat er “controleer batterij” maar ik ondervind geen problemen. Gaat dat ding nu elk moment kapot gaan of zo?

Dat zou dan al de tweede batterij zijn bij deze MBP van midden 2007.

EDIT: na even van de stekker te laten zegt ie dat de conditie weer “goed” is. :?

Bijdrager
    Napsju

Ik heb laatst voor mijn MBP 2007 een nieuwe gekocht op eBay. Vanuit Hong Kong voor 42 euro incl. verzendkosten.

Gewoon origineel. 4,5 uur. Helemaal goed!

Bijdrager
    Hansi2124

Iets dichter bij huis: ik heb onlangs een nieuwe besteld via http://batteryking.eu/ voor Eur 100 en ben daar ook heel tevreden over.

Bijdrager
    MoNdO GeNeRaToR
    ”Napsju”

Ik heb laatst voor mijn MBP 2007 een nieuwe gekocht op eBay. Vanuit Hong Kong voor 42 euro incl. verzendkosten.

Gewoon origineel. 4,5 uur. Helemaal goed!

Goeie tip. Voor die prijs kan je niet genaaid zijn.

Bijdrager
    Eelke

Zo, dat scheelt nogal zeg; 42 tov 100 euro..

@MoNdO GeNeRaToR: Wat betreft die batterijstatus: die is duidelijk indicatief :P

Bijdrager
    iJoost

Op z’n minst zou ik bij zo’n “indicatie” even een keer kalibreren om er zeker van te zijn dat het beeld wat de computer van de accu heeft in overeenstemming is met de werkelijkheid.

Bijdrager
    Eelke
    ”iJoost”

Op z’n minst zou ik bij zo’n “indicatie” even een keer kalibreren om er zeker van te zijn dat het beeld wat de computer van de accu heeft in overeenstemming is met de werkelijkheid.

Zo dus

14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.