14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
  • Q:
    Bijdrager
    Hijomalind

Batterij MacBook Pro 15" (juni 2010)

Hallo,

sinds gisteren is er iets met mijn MacBook, wanneer de batterij volledig is opgeladen staat er dat ik nog maar 2 uur resterend had, zelfs wanneer airport en bluetooth is uitgeschakeld. Voordien had ik dan nog 6 uur resterend.

Ook is er iets met de temperatuur, hij wordt ineens heel snel warm. Voordien werd hij nooit warm, enkel bij het spelen van een DVD, maar nu is hij constant heel warm!

Wat kan dit zijn?

Gert-jan

Bijdrager
    Hansi2124

De batterij al eens gekalibreerd (zie de Help in Finder)?

Bijdrager
    Hijomalind

Dat wou ik vannacht eens proberen, want je mag hem dan 5 uur niet gebruiken?

Bijdrager
    Hansi2124

Klopt.

Bijdrager
    Hijomalind

Oké, dan laat ik hem nu volledig leeglopen tot hij in sluimerstand valt en dan zal ik morgen posten hoe het dan is!

Bijdrager
    Hansi2124

We wachten het met spanning af:wink:

Bijdrager
    Ikie

Ik heb ook een MBP van juni 2010, en bij mij dook dit probleem een maand of twee geleden op. Van de ene dag nog negen uur als de accu opgeladen was, naar de volgende dag drie uur…

Kalibreren heeft niet geholpen. Volgens coconut is de accu in orde. Volgens de mensen van Mac(x)me, die een klein testje hebben gedaan is hij ook normaal, dus dan zou de laptop voor onderzoek wegmoeten – en ik hem 14 dagen kwijt zijn. ….

Dat heb ik maar niet gedaan. De batterij gaat nu nog steeds ca 3 uur mee als hij opgeladen is. En mocht hij echt totaal niet meer zonder stroom kunnen dan koop ik maar een nieuwe (batterij, dan)… niks aan te doen. Ik ga mijn MBP niet 14 dagen afstaan.

Bijdrager
    Hansi2124

Ik heb dezelfde MBP (ook in juni gekocht), maar geen problemen met de batterij. Weet je zeker dat de batterijduur niet ineens minder wordt als gevolg van extra programma’s die je dan gaat gebruiken, zoals Photoshop, filmpjes kijken op Youtube of zo?

Bijdrager
    mtooster

Als hij ook wat te warm wordt duid dat op een (achtergrond)proces wat veel van je processor vraagt.

Kijk eens in activiteitenweergave wat er allemaal draait.

Bijdrager
    Ikie

Het ‘zwaarste’ dat ik zie is root/kernel task, die neemt 13% CPU voor zijn rekening. Daaronder nog 4 a 5 dingetjes, allemaal met een lager percentage, behalve google chrome die zit ook wel eens boven de 13 %.

(Zie nu plots dat google chrome renderer af en toe opduikt en 92% CPU aangeeft???!!)

Is hier iets bijzonders aan te ontdekken?

Verder draait er vrij weinig, ik heb zelfs maar 6 dingen in mijn dock staan. En ook maar vier dingetjes op het bureaublad…

Bijdrager
    Hijomalind

Het probleem is volledig opgelost door het kalibreren van mijn batterij,
    mijn MacBook wordt ook niet meer warm..

Bedankt!

Bijdrager
    Hansi2124

:thumbsup:

Bijdrager
    miesiev

Had het probleem met de snel leeglopende batterij en de enorm heet wordende onderkant van mijn MacBook Pro (mid 20120) ook de afgelopen week.

CoconutBattery gaf aan dat de batterij nog prima in orde was (100% oplaadbaar en 98% capaciteit) dus daar leek het niet aan te liggen. Omdat ik toch al RAM wilde uitbreiden heb ik 8GB geheugen aangeschaft maar dat bracht ook geen verschil. Bij het vervangen van het geheugen meteen de ventilatoren gecontroleerd en het weinige stof wat aanwezig was voorzichtig verwijderd met een kwastje.
    Ook nu helaas nog geen verschil dus met Apple gebeld. Hier kreeg ik eerst te horen dat de MacBook buiten de hardware garantie van een jaar valt en dat ik dan eerst maar eens een telefonisch ondersteuningspakket van 49,95 aan moest schaffen. De medewerker was echter wel zo beleefd om eerst mijn verhaal aan te horen om me vervolgens door te verwijzen naar de dichtstbijzijnde Apple reseller.
    Hij gaf me overigens nog wel de tip mee om een system reset uit te voeren (Shift+ctr+alt+power button tegelijk indrukken als de MacBook uit staat en voorzien is van stroom middels de oplader) en dan te kijken of dat het probleem op zou lossen.
    Na nogmaals naar twee andere Apple resellers te hebben gebeld en ook daar geen bevredigend antwoord te hebben gekregen heb ik mijn MacBook eens voorzien van een verse Lion installatie, et voilà!

Beide problemen zijn opgelost!

De MacBook kan weer zonder brandwonden te veroorzaken op de schoot genomen worden en de batterij gaat weer een uurtje of 6 mee zonder tussentijds op te laden.
    Dus mocht het kalibreren (net zoals bij mij) helaas niet het gewenste resultaat bieden… voorzie je MacBook eens van een verse Lion installatie!

Succes!

Bijdrager
    miesiev

.

14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.