12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Q:
    Bijdrager
    Jelle

Batterij MacBook Pro 13"

Deze vraag is natuurlijk al eens vaker geplaatst maar ik ben benieuwd of mijn plan om de batterij te vervangen een goed idee is? M’n MacBook is inmiddels ruim 7 jaar en werkt nog steeds erg fijn, heeft bijna 1800 laadcycles achter de rug en werkt nog zo’n 2 uur op een volle batterij. Op zich zijn de 2 uur nog prima voor mijn gebruik en de batterij ziet er nog gewoon vlak uit. Ik begreep dat een oude batterij kan gaan uitzetten en dat het vervolg kan zijn dat het logic board hierdoor defect kan raken. Dit wil ik natuurlijk voorkomen, helemaal omdat ik er graag nog een aantal jaar mee vooruit zou willen. Twee jaar geleden is er het maximale werkgeheugen in geplaatst en vorig jaar een SSD. Kortom het is volgens mij zeker de moeite om uit voorzorg de batterij te vervangen. Maar aan de andere kant een batterij vervangen die er nog goed uit ziet en nog redelijk werkt is ergens ook zonde. Ben benieuwd naar jullie adviezen.

Inactief
    Anoniem

1800 CYCLES????? wow…

METEEN vervangen, de batterij in jou Mac kon er volgens mij maar 800 hebben.
    Dat de batterij nu nog 2 uur meegaat zegt niks over een eventueel chemisch proces dat zomaar verkeerd kan gaan.
    Een gezwollen batterij maakt een boel kapot intern en kan binnen een paar seconden gebeuren bij oudere batterijen.

Bijdrager
    Jeddes

Koop een batterij van LMP als je kan. Die zijn van dezelfde kwaliteit als de batterijen van Apple zelf.

Bijdrager
    JoopJoopJoop

@jeddes,

“dezelfde kwaiteit als van Apple”

Heb je dat van een onafhankelijke partij? zo ja welke?

Bijdrager
    Jeddes

Ik weet van een reparatiebedrijf dat ze supergoed werken, en LMP geeft meer garantie dan Apple. Zit ook geen beperking aan de laadcycli.

Bijdrager
    Jelle

Ik geloof dat die Hesker ook prima zal zijn…
    Wat denken jullie?

Bijdrager
    JoopJoopJoop

@jeddes,

“Ik weet van een reparatiebedrijf”…..

Dat is geen onafhankelijke bron, meer een verkoop verhaaltje omdat zij de de originele Apple accu’s niet mogen leveren…

“Supergoed werken” is natuurlijk ook maar een loze kreet….

ook een smoesje, “geen beperking aan de laadcycli” dat bestaat namelijk niet, laadcycli zijn natuurlijk bepaalt door de chemische samenstelling.

Je laat je maar wat wijsmaken..

De enige die originele Apple accu’s kan leveren is Apple zelf en door Apple officeel erkende service providers, (zijn er maar heel weinig in NL)

Bijdrager
    Jelle

<p class=”cite”>JoopJoopJoop op 4 september 2018 om 15:05</p>
    @jeddes,

“Ik weet van een reparatiebedrijf”…..

Dat is geen onafhankelijke bron, meer een verkoop verhaaltje omdat zij de de originele Apple accu’s niet mogen leveren…

“Supergoed werken” is natuurlijk ook maar een loze kreet….

ook een smoesje, “geen beperking aan de laadcycli” dat bestaat namelijk niet, laadcycli zijn natuurlijk bepaalt door de chemische samenstelling.

Je laat je maar wat wijsmaken..

De enige die originele Apple accu’s kan leveren is Apple zelf en door Apple officeel erkende service providers, (zijn er maar heel weinig in NL)

Een ‘echte’ is bij Apple in ieder geval niet mogelijk omdat de Mac te oud is. Daarnaast ben ik ook niet speciaal op zoek naar zo een. Het zou mooi zijn als ik m’n Macje nog een tijdje kan gebruiken en ik denk zelfs dat de voordeligste optie ook een prima batterij kan zijn. Na wat zoeken vond ik er nog eentje, https://www.macbook-accu.nl/a1322-batterij-macbook-pro-extra-vermogen. Er zijn nog een hoop verschillende te vinden maar ik denk dat ik voor deze of de voordeligste optie ga.

Inactief
    Anoniem

Hesker levert absoluut een goede batterij!

Kwaliteit van de batterijen is erg goed, goede garantievoorwaarden en snelle levering.
    Ze zijn misschien wat duurder dan andere partijen, maar daarvoor krijg je wel goede kwaliteit terug zonder gedoe.

Goedkoop is namelijk zeker bij zoiets ingewikkelds als een batterij vaak duurkoop.

Bijdrager
    Jelle

<p class=”cite”>StefanV op 4 september 2018 om 20:44</p>
    Hesker levert absoluut een goede batterij!

Kwaliteit van de batterijen is erg goed, goede garantievoorwaarden en snelle levering.
    Ze zijn misschien wat duurder dan andere partijen, maar daarvoor krijg je wel goede kwaliteit terug zonder gedoe.

Goedkoop is namelijk zeker bij zoiets ingewikkelds als een batterij vaak duurkoop.

Het is gelukt, de nieuwe batterij zit erin! Ben uiteindelijk voor de Mayerinc batterij gegaan. Wat betreft de prijs ongeveer gelijk aan de Hesker. Opladen ging prima en hij werkt uiteraard veeel langer… Volgens mij een goede keus om uit voorzorg te doen en het geeft ook meer gebruiksplezier. Ik ben blij!

Bijdrager
    utah62

Zit ook met een gezwollen batterij maar krijg niet alle schroefjes los. Tips?

12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.