9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Q:

Bijdrager
    AlexvK

Batterij Macbook air

Goedemiddag,

Ik heb mijn macbook air ongeveer 5 jaar in gebruik, meestal licht thuisgebruik.

De laatste maanden heb ik last dat de accu heel snel leeg is. Ik heb wel altijd 2 gebruikers ingelogd staan en zet de macbook bijna nooit echt helemaal uit. Altijd klep dicht in slaapstand.

Wanneer ik batterijstatus nakijk in instellingen, dan staat hij op ‘normaal’.

Toch heb ik het idee dat de accu aardig op is, is dat idee juist?

Bijdrager
    macconsultants

Ik zou eens bij het programma Activiteitenweergave kijken bij energie of daar een wellicht een achtergrond proces gaande is welke veel energie opslurpt. Hoeveel laadcycli heeft hij al gehad?

Bijdrager
    fred44nl

de conditie van de batterij kun je makkelijk controleren met een programmatje als CoconutBattery.

https://www.coconut-flavour.com/coconutbattery

Bijdrager
    AlexvK

Ziet er eigenlijk wel goed uit…..

Bijdrager
    bassbug

Zo te zien weinig aan de hand.

Denk een prg of een hulp activiteit die op achtergrond draait wat veel batterij drinkt?

Bijdrager
    AlexvK

<p class=”cite”>bassbug op 6 september 2018 om 22:00</p>
    Zo te zien weinig aan de hand.

Denk een prg of een hulp activiteit die op achtergrond draait wat veel batterij drinkt?

ik denk het ook. het zou toch geen kwaad moeten kunnen dat twee accounts zijn ingelogd?

Bijdrager
    fred44nl

je kunt met Activiteitenweergave zien wie er zo actief is.

Bijdrager
    Joelle93

Hoi,

Ik wil ook even inhaken op dit topic.

Al enige tijd heb ik het idee dat mijn accucapaciteit minder word.

Als ik de “option” knop ingedrukt houd en dan op het batterijtje boven in de hoek van het scherm klik krijg ik te zien dat mijn accustatus ‘ Normaal’ is. Misschien is dat ook wel zo voor een 2,5 jaar oude MacBook Air (Model Early 2015). Heeft nog net geen 120 laadcycli gehad. Maar als ik CoconutBattery open krijg ik te zien dat hij van de 7150 mAh nog maar 85% op te laden is dat is zo’n 6100 mAh. Nu is dat niet zo denderend spannend qua daling in het laadvermogen.

Ik ben veel bezig met fotografie en dus ook het nabewerken van foto’s, verder gebruik ik mijn MacBook voor Netflix.

Zelf zit ik te denken om een andere accu te plaatsen. Maar weet niet of dit op dit moment al wel handig is, aangezien hij toch nog een laadcapaciteit van 85% heeft. Maar ook omdat de accu nog niet echt op is.

Hebben jullie tips? Over welke accu misschien een goede optie is? Of wat te doen in plaats van een andere accu plaatsen?

Bijdrager
    Shmoo

Maar als ik CoconutBattery open krijg ik te zien dat hij van de 7150 mAh nog maar 85% op te laden is dat is zo’n 6100 mAh.

Die gegevens moet je alleen aflezen wanneer de computer volledig opgeladen is. Niet tijdens het laden.

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.