12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Q:

Bijdrager
    ralph123

Batterij Macbook air

Ik heb sinds kort een nieuwe macbook air 13 inch. Alleen de batterij gaat zo snel leeg. Bij 90% geeft hij nog 6 uur aan, terwijl op de website 10 uur staat. Ik gebruik alleen pages en internet. De macbook staat aangesloten op de stroom en aan een extra scherm.
    Nu had ik op het form gelezen dat het beter was om je macbook eerst helemaal leeg te laten gaan en dan weer opladen, of kan je beter bij 100% gewoon je stroom eraan laten hangen?

afbeelding

Bijdrager
    SunKeeper

Helemaal leeg en weer vol moet je hoogstens één keer na aanschaf doen. Zeker niet steeds opnieuw.

Hoeveel tijd haal je als je het controleert in Activiteitenweergave > Energie? (onderaan) Waarbij ik bedoel de verstreken tijd, niet de verwachte tijd.

Bijdrager
    Usain

Als hij eenmaal helemaal vol is kan je hem gewoon aan het stroom laten hangen, dan maakt hij gebruik van de lichtnetadapter en niet van de batterij.

Bijdrager
    belfortmac

@ralph123

Heb je er Mavericks of Yosemite opstaan?
    Want sinds ik Yosemite op mijn Mac Air heb staan, gaat de batterij een stuk korter mee.

Bijdrager
    hotel17

Bijdrager
    belfortmac

Niet bij een ingebouwde batterij dus:wink:

Bijdrager
    Humain
    daalhofmac op 11 november 2014

@ralph123

Heb je er Mavericks of Yosemite opstaan?
    Want sinds ik Yosemite op mijn Mac Air heb staan, gaat de batterij een stuk korter mee.

Dat heb ik dus ook sinds Yosi… Lijkt wel of er op de achtergrond zo veel gebeurt dat er veel meer stroom verbruikt wordt als hij stationair draaid.

Bijdrager
    Humain

Bijdrager
    ralph123

Ik heb Yosemite, bij mavericks ging mijn batterij inderdaad langer mee! Ook in slaapstand. Bij mavericks ging er misschien 4% naar beneden na 1 nacht. Nu bijna 10% per nacht

Bijdrager
    belfortmac

Dan kun je er dus niks aan doen, het probleem ligt duidelijk bij Yosemite.

Een toekomstige update zal het probleem wel verhelpen, afwachten dus maar:-?

Bijdrager
    The Gimp

Iemand al meer info hierover ?

Momenteel is mijn batterij ook erg sterk verminderd. Ik heb een downgrade naar Mavericks gedaan en het probleem blijft.

Ik haal nu met 96% batterij, niets open ongeveer 5u30 – 6u . Dit is een enorm contrast tegenover de originele batterijduur waarik vaak 10u zag staan en meer….

Heeft het nut om Apple te contacteren hierover ? Mijn inziens wel, maar ze zullen dit waarschijnlijk op een software-fout steken en daar ben ik niet mee geholpen natuurlijk.

Bijdrager
    belfortmac

Na de update doet mijn batterij het weer als vanouds.

Niet meteen, update was maandag, en dinsdagavond was hij weer goed.

12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.