22 berichten aan het bekijken - 1 tot 22 (van in totaal 22)
  • Q:
    Bijdrager
    gandalf

Batterij loopt sneller leeg sinds 2.1 update

Hebben jullie hier ook last van? Ondanks dat Apple in de 2.1 update heeft aangegeven dat de batterij in sommige gevallen langer mee zou gaan, is dit bij mij niet het geval.

De batterij van mijn iPhone loopt zeer snel leeg. Steeds sneller. Ik bel vrij regelmatig (zakeljik gebruik) en 1 keer per uur wordt mijn mail opgehaald, contacten en adresgegevens (Exchange).

Wat nu te doen. Het is bijna zover dat ie straks constant aan stroom moet. Das niet het idee van een mobiel.

Vanaf morgen mijn HTC Touch maar weer mee. Dit lijkt niet werkbaar.

:(

Bijdrager
    macses

ik merk geen echte vooruitgang qua batterij, maar zeker ook geen achteruitgang. ik heb wel een unlockte 1g iPhone, maar ssh, edge en bluetooth staan wel altijd af. WiFi staat continu aan

Bijdrager
    Speedooo

Dat is gek, naar mijn gevoel gaat mijn 1e Gen. iPhone langer mee. Misschien is het meer psychisch dan dat het daadwerkelijk is, maar zoals hierboven gezegd er is zeker geen achteruitgang.

Welke gen. iPhone heb je?

Bijdrager
    STEVEJ0BS

Wat me opviel is dat Steve tussen neus en lippen door zei dat sommigen langer van hun batterij gebruik kunnen maken.

Geblokkeerd
    Anoniem

Mijn iPhone hier (nieuwe versie) gaat sinds 2.1 een stuk langer mee. Normaal gesproken
    deed de batterij het ongeveer 2 tot 3 dagen, maar de laatste keer dat ik ‘m leegspeelde was
    het al ruim 3,5 dag voordat het nodig was.

Ik heb de volgende dingen:
    – Mail staat op handmatig binnenhalen
    – ±5-10 sms’jes per dag
    – aantal belminuten per dag weet ik niet.
    – Totaal gebruikt per laadbeurt: zo’n 4 tot 5 uur
    – 3G, Bluetooth en Wifi staan alleen aan als ik ze nodig heb

En dat is inclusief het gebruik van de FAcebook app, Bomberman, Shazam en Google Maps:)

Bijdrager
    IT2Be

Ik heb echt heel duidelijk vooruitgang gezien.
    Normaal had ik binnen een dag het gevoel dat ik snel moest opladen en dan had ik geen 3G aan staan.
    3G staat nu wel aan en de batterij is nu pas 3/4 leeg na zo’n 2 dagen.
    Dat vind ik, met 3G aan, ok als ik dat vergelijk met mijn Blackberry 8707 die ook met 3G werkte…

Bijdrager
    iJack

ik weet niet hoe jullie dat voor elkaar krijgen maar bij mij is dat wel even anders… 3G staat bij mij alleen aan als ik onderweg ben, in huis / kantoor staat het uit, WIFI staat alleen thuis aan en ik bel een keer of 10 per dag, ook een stuk of 15 sms’jes per dag.. Ik moet hem echt soms wel twee keer per etmaal opladen, ook na de update van de software…

Bijdrager
    Stadsman
    ”iJack”

ik weet niet hoe jullie dat voor elkaar krijgen maar bij mij is dat wel even anders… 3G staat bij mij alleen aan als ik onderweg ben, in huis / kantoor staat het uit, WIFI staat alleen thuis aan en ik bel een keer of 10 per dag, ook een stuk of 15 sms’jes per dag.. Ik moet hem echt soms wel twee keer per etmaal opladen, ook na de update van de software…

Ik zou naar de winkel teruggaan. ik gebruik hem intensiever dan dat en hoef zeker niet meer dan 1 keer per dag op te laden, vaak zelfs minder.

Bijdrager
    dduur

1x keer per dag opladen…. dus na 1x jaar nieuwe batterij..

Bijdrager
    gandalf
    ”dduur”

1x keer per dag opladen…. dus na 1x jaar nieuwe batterij..

Batterij is niet vervangbaar, dus nieuwe iPhone? :oops:

Bijdrager
    BloomPod

Met mijn touch zeker geen acheruitgang. maar ook geen vooruitgang.

Bijdrager
    Regex

Voor de zakelijke gebruiker is ook na 2.1 een iPhone gewoon geen optie vanwege de duur van de accu.

En inderdaad, je batterij zal met zoveel opladen alleen maar achteruit gaan, maargoed zoals met alle accu’s in apparaten zal apple hier wel weer een truukje voor hebben zodat alles onder de garantie valt, behalve je accu.

Bijdrager
    tinus_omt

‘Bovendien beschikken uw iPhone, de oplaadbare batterij en alle meegeleverde accessoires over een beperkte hardwaregarantie die gedurende een geheel jaar na de aankoopdatum dekking biedt tegen defecten.’

De batterij valt dus onder de garantie. Je kunt natuurlijk wel discussieren over wanneer een batterij ‘defect’ is, maar als je batterij minder dan een dag meegaat is er mijns inziens echt wel iets mis. Tenzij je je dag vult met het kijken van filmpjes natuurlijk.

Bijdrager
    twomorethings

Ik denk dat mijn batterij ongeveer 8 uur meegaat, dan staat 3G de hele dag aan en Wifi en GPS uit. Scherm helderheid staat op 20 a 25 %.

En dan wordt er ongeveer 1.5 uur mee gesurft op internet en 10 min meegebeld. Ik weet dat dit niet normaal is, maar ik heb het vermoeden dat als ik de iPhone weg breng naar T-Mobile dat ik de iPhone terug krijg zonder reparatie. Ik kan me niet voorstellen dat er echt de hele dag iemand naar gaat kijken hoelang de iPhone daadwerkelijk meegaat. Iemand hier misschien ervaring mee hoe T-Mobile hiermee omgaat?

Bijdrager
    macshareman

Ik heb ook sinds gister dat mijn 3G binnen 12 uur totaal leeg is. Ik heb hem niet continu op 3G of wifi staan en ben absoluut geen continu gebruiker. Ik zat er al aan te denken om er mee naar de t-mobile shop te gaan.
    Ik vind het wel vreemd want ik heb eigenlijk direct na dat de update beschikbaar was die er op gezet en eerst geen problemen ondervonden. tot gister dus. vandaag had ik 3G, wifi en GPS uit. schermhelderheid staat sowieso laag. En toch was de batterij in nog geen 10 uur helemaal leeg

Bijdrager
    oldsmelly

Hier is de batterij duur prima….

Staat nu op 3 uur gebruik en 20 uur staande bij en de batterij indicator is nog 100% vol.

Wat ik wel doe is 3G uit als ik het niet nodig heb en de mail wordt elk uur opgehaald (dus push uit).
    verder staat Wifi altijd aan.

Van die 3 uur is ongeveer 30 min bellen(ook via blauwtand) en de rest internetten en wat video kijken..

Dus niks te klagen hier

Bijdrager
    macshareman

ik ben zeer tevreden met mijn iphone, alleen was twee dagen lang de batterij binnen 12 uur leeg ongeacht wat er was in- of uitgeschakeld.
    Heb gister de oorspronkelijke instellingen hersteld en sinds die tijd ook geen problemen meer gehad.

erg vaag….

Bijdrager
    ronald89
    ”oldsmelly”

Hier is de batterij duur prima….

Staat nu op 3 uur gebruik en 20 uur staande bij en de batterij indicator is nog 100% vol.

Wat ik wel doe is 3G uit als ik het niet nodig heb en de mail wordt elk uur opgehaald (dus push uit).
    verder staat Wifi altijd aan.

Van die 3 uur is ongeveer 30 min bellen(ook via blauwtand) en de rest internetten en wat video kijken..

Dus niks te klagen hier

Dat heb ik ook een keer gehad, gebruik stond op 3,5 uur en stand-by op 10 uur. De indicator stond toen nog op 100%. dit leek mij erg stug en ik heb hem een hard reset gegeven, na deze reset was er opeens nog maar 20% batterij over :?
    Ik denk dat jij dit ook heb, want na 3 uur gebruik en 20 uur stand-by is 100% niet realistisch.

Mij valt overigens ook op dat de batterijduur sinds 2.1 korter is geworden. Voorheen haalde ik nog wel eens 6 uur, nu is 4 uur meer regel dan uitzondering. Daarbij staat 3G alleen aan als ik op internet ga en Wi-Fi staat aan als ik thuis ben.

Bijdrager
    oldsmelly

Nou zal het 95 % zijn geweest …:D

Als ik mijn iPhone “normaal” gebruik dus, redelijk veel bellen en flink wat internetten via Wifi dan hall ik zonder
    problemen 2 dagen met een batterij…

Ga je veel spelen/films kijken en 3G gebruiken dan zit ik op een uurtje of 12 (8 uur standbij en 4 uur gebruik) maar dat
    is nog steeds vele malen beter dan de pda’s die ik tot nu toe heb gehad..

Ik begrijp werkelijk niet dan mensen lopen te klagen dat ze “maar” 8 uur film kunnen kijken + internetten + bellen + spelletjes spelen etc etc…

Noem mij 1 pda die beter is dan de iPhone bij dergelijk gebruik ??? (en met hetzelfde grote en heldere scherm) ?

Bijdrager
    ronald89

Er zijn inderdaad mensen die klagen over de batterijduur, ik vind de duur zelf nog wel meevallen. Zeker als je dit gaat vergelijken met een PDA of een laptop, dan kun je best tevreden zijn met 4 uur.

Maar waar het mij meer om gaat, is dat er zo veel verschil bestaat tussen de verschillende iPhones. Tijden die jij (ik neem jou even als voorbeeld :) ) noemt, kan ik alleen maar van dromen. En dat is iets wat mij verbaasd, natuurlijk weet ik ook wel dat het moeilijk te vergelijken is, het is immers per persoon verschillend wat voor dingen hij doet met een iPhone. Maar ik kom wel eens tijden/screenshots van tijden tegen die echt ver boven mijn maximum batterijduur liggen :(

Bijdrager
    macshareman

ik geloof niet dat het helemaal duidelijk is. er zijn een paar iphone gebruikers die om onduidelijke reden opeens veel korter gebruik kunnen maken van hun iphone omdat de batterij opeens sneller leeg loopt. lees nog maar eens mijn eerdere posts.

Nog een keer:
    ik heb twee dagen lang gehad dat de batterij van mijn iphone binnen 12 uur volledig leeg was zonder dat ik energieverslindende functies aan had staan of uitgebreid aan het telefoneren/internetten of films aan het kijken ben op mijn iphone. Gelukkig functioneert mijn iphone nu weer normaal nadat ik de iphone via itunes naar zijn originele instellingen had teruggezet. Blijft echter nog steeds de vraag waarom de batterij zomaar zo snel leeg liep.

Er wordt dus niet geklaagd, maar gevraagd waar het aan gelegen kan hebben of dat er misschien iemand anders is geweest met hetzelfde euvel.

Bijdrager
    oldsmelly

Ik vermoed dat er ergens een proces is blijven hangen wat je batterij opvreet.
    Op tweakers.net stonden ook verhalen van mensen die ’s nachts opeens 5 uur gebruikerstijd hadden terwijl ze de iPhone in standby hadden gezet.

Niet veel gebruik dit keer maar gewoon mail+bellen+sms+wifi
    en dan is dit toch niet slecht dacht ik zo ..

En ja ik heb de iPhone net even helemaal uitgezet en toen weer aan voordat ik dit plaatje maakte

Sterker nog :D

22 berichten aan het bekijken - 1 tot 22 (van in totaal 22)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.