-
Q:
Batterij loopt leeg en warmteontwikkeling
Beste forumleden,
Heb vanochtend Lion geïnstalleerd. Even wennen die nieuwe gestures maar dat zal niet zo lang duren denk ik.
Heb echter wel een ‘zorgelijk’ probleempje. Mijn MacBook Pro wordt sinds Lion behoorlijk warm, terwijl er echt niks spectaculairs gebeurt! Daarnaast gaat de batterij als een malle leeg… 3.5 uur! Met Snow Leopard haalde ik minimaal 5 uur.
Het probleem wordt niet veroorzaakt door het indexeren van Spotlight, dat proces is al uren geleden afgerond en toen werkte ik nog aan het lichtnet.
Hebben meer mensen hier last van? Of heeft iemand een oplossing? Of zal het goed zijn om de batterij eens helemaal leeg te laten lopen om de boel te resetten?
Alvast bedankt.
InactiefAnoniem21 juli 2011 om 17:53Batterijduur heb ik nog niet gecheckt, maar dat van die warmteontwikkeling heb ik inderdaad ook gemerkt.
unSOUND op 21 juli 2011Nope, was absoluut geen Spotlight en geen TimeMachine.
Dat is inderdaad het gekke. Heb even bij Activiteitenweergave gekeken vanmiddag en de computer lijkt verder met weinig bijzonders bezig te zijn. En toch is er een flinke warmteontwikkeling. Ben benieuwd of het weg trekt zoals Unsound zegt. Heb je er nu echt geen last meer van?
unSOUND op 21 juli 2011Ik niet. Was echt alleen de eerste uren na de installatie. Heb hem gewoon een paar uurtjes laten pruttelen… ( let dus wel dat je het sluimeren van de machine en de harde schijf uit zet )
Dit is inderdaad de oplossing, duurt ongeveer 4 uurtjes en dan is het probleem opgelost.
Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.