9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Q:
    Bijdrager
    MarcelK

Batterij leeg > Macbook Pro helemaal uit

Als de accu van mijn Macbook Pro helemaal leeg is dan ging ie in slaapstand zodat ik wanneer ik de stekker in het stopcontact stak weer verder kon werken.

Maar sinds een paar dagen gaat ie helemaal uit zodat ik weer opnieuw moet opstarten (en dus alles kwijt ben wat niet opgeslagen was).

Iemand een oplossing voor dit probleem?

Bijdrager
    Turbanus

Zorgen dat je wat eerder bij de oplader bent…..:wink:

Bijdrager
    MarcelK
    ”Turbanus”

Zorgen dat je wat eerder bij de oplader bent…..:wink:

Maar als die dus niet in de buurt is wil ik niet dan ik alle gegevens kwijt ben.

Iemand wel een zinnig antwoord?

Bijdrager
    Pieces

Wat Turbanus zegt klinkt misschien onzinnig, maar het is wel helemaal juist…

Als je systeem in de slaapstand gaat omdat de accu leeg is, is er nog voor een bepaalde tijd stroom aanwezig, die hij kan gebruiken om alles tijdens zijn ‘slaap’ te onthouden.

Dat gaat niet eindeloos (ik geloof een paar uurtjes). Daarna moet toch ├ęcht de stekker erin.

Hoe lang blijf je bij het stopcontact weg, wanneer je computer in de slaapstand is gegaan met een (bijna) lege accu?

Bijdrager
    MarcelK
    ”Pieces”

Wat Turbanus zegt klinkt misschien onzinnig, maar het is wel helemaal juist…

Als je systeem in de slaapstand gaat omdat de accu leeg is, is er nog voor een bepaalde tijd stroom aanwezig, die hij kan gebruiken om alles tijdens zijn ‘slaap’ te onthouden.

Dat gaat niet eindeloos (ik geloof een paar uurtjes). Daarna moet toch ├ęcht de stekker erin.

Hoe lang blijf je bij het stopcontact weg, wanneer je computer in de slaapstand is gegaan met een (bijna) lege accu?

Maar dan snap je mijn probleem niet…
    Mijn Macbook Pro gaat NIET in de slaapstand maar schakelt meteen volledig uit.

Bijdrager
    Pieces

Aaaah… da’s duidelijker.

Doet mijn laptop soms ook… alleen mijn batterij is naar z’n grootje. Ik heb zo’n donkerbruin vermoeden dat de batterij niet helemaal weet hoe vol/leeg hij kan.

MBP is neem ik aan nog vrij nieuw. Heb je de batterij al eens gecalibreerd? Dus helemaal leeg laten lopen, dan helemaal vol laten lopen? Dan weet de computer in de batterij (ja echt….) hoe groot de capaciteit is. Van tussentijds bij/ontladen raakt ‘ie langzaam in de war.

Of je hebt hetzelfde probleem als ik… Ik heb een accu met twee slechte cellen, die soms wel en soms niet meedoen. Gevolg is dat ‘ie van 50% ineens naar 1% gaat, of van 25% naar 1% gaat, of alsmaar door gaat naar het bittere eind en dan te laat het bijltje erbij neergooit, waardoor hij ineens helemaal uitploept.

Als ik belangrijke dingen doe, gaat dus altijd de stekker erin. MAar bij een nageltjenieuwe MBP hoeft dat niet te hoeven, volgens mij.

Anyhow, ik zou eens een keer helemaal opladen vanaf waar ‘ie nu is, dan helemaal afladen en weer helemaal opladen. En dan kijken of de MBP weer doet wat ‘ie moet doen. Gaat ’t mis,dan heb je denk ik een gare accu (en is ’t tijd om een nieuwe accu te vragen…)

Bijdrager
    MarcelK

Heb hem helemaal leeg en vol gemaakt maar hij valt nog steeds meteen helemaal uit…

Bijdrager
    Turbanus

Probeer dan even fysiek kontakt te maken met iemand anders die ook zo’n machine heeft om te kijken wat er gebeurt als je de batteries verwisseld. Dan weet je meteen of jouw battery wel of niet naar de kloten is. En daar heb je toch nog garantie op?

Bijdrager
    mac lover

ik heb het laatst ook gehad maar na het wisselen was er niks meer aan de hand dus ik zou zeggen stop hem eens een keer in een ander laptopje en verwissel het na een dag of twee weer en hopelijk heb jij dan ook een goed resultaat:D

(jammer dat niemand op mijn vraag reageert over mijn ibook)

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.